images 7

تعریف PBN:

PBN در واقع مخفف عبارت تکمیلی Private Blog Network می باشد که با گذر زمان به Private Backlink Network تغییر پیدا کرده است و بیشتر با این عنوان در میان عموم شناخته شده است.

اما در مفهومی ساده تر برای تعریف pbn چیست؟ می توانیم بگوییم مجموعه ای از وبلاگ ها و سایت ها می باشد که هدف تمامی آن ها تقویت سایت اصلی و لینک های ایجاد شده می باشد. در حقیقت pbn نوعی از لینک های مزرعه می باشد که سال ها پیش در سئو مطرح شده است و هدف آن ساخت مجموعه ای بزرگ و عظیم از سایت ها می باشد که با یکدیگر مرتبط بوده و به یک سایت خاص لینک می دهند.

در گذشته که الگوریتم های گوگل همانند امروز هوشمند نبودند رتبه بندی وب سایت ها به لینک هایی وابسته بود که دریافت می کردند و این موضوع تا حدی زیاد شده بود که خود گوگل از فاکتوری به نام Page Rank برای محاسبه سایت ها اعلام کرد که به کمک این فاکتور تعداد و کیفیت لینک های ورودی تعیین و مشخص می شد.

دلایل ساخت PBN :

مهمترین دلایل متخصصین سئو برای ساخت PBN شامل موارد زیر می باشد.

  • کنترل دقیق بر منابع لینک سازی
  • استفاده از دامنه های معتبر و آزاد شده
  • فرایند چانه زنی و نظارت ساده

3 دلیل اصلی برای داشتن یک PBN :

در روش‌های رایج لینک‌سازی خارجی تمرکز خود را بر روی شناسایی سایت‌های مرتبط و معتبر قرار داده و تلاش می‌کنیم تا با پرداخت پول یا فعالیت‌های خلاقانه از آنها لینک دریافت کنیم. ولی این روش‌ها 4 ایراد مهم دارند:

  • سایت‌هایی که انتخاب می‌کنیم ممکن است فعالیت خود را کاهش داده یا تمرکز محتوایی خود را از موضوع سایت ما بردارند.
  • سایت‌های رقیب فعالیت‌های ما را رصد می‌کنند و هرکجا که باشیم حضور پیدا می‌کنند.
  • سایت‌هایی با موضوعات نامرتبط و بدون استراتژی با منابع لینک‌سازی ما همکاری کرده و تعداد و تنوع لینک‌های خروجی از آن را افزایش می‌دهند.
  • سایت‌های معتبر و ارزشمند هزینه‌های بالایی برای درج لینک شما دریافت می‌کنند.

با این شرایط ایده راه اندازی یک شبکه خصوصی لینک منطقی میرسد، مهمترین دلایل متخصصین سئو برای ساخت PBN عبارتند از:

1- کنترل دقیق بر منابع لینک‌سازی دارید

اگر همه سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند تحت نظارت خود شما باشند هرگز مشکلی بابت حضور سایت‌های رقیب، از بین رفتن تمرکز محتوایی یا کاهش کیفیت و اعتبار آن نخواهید داشت.

در بدترین حالت ممکن است سایت شما توسط گوگل جریمه شود و در این شرایط با توجه به اینکه همه لینک‌ها تحت اختیار خودتان هستند می‌توانید به راحتی لینک‌های کم ارزش و مخرب را شناسایی و حذف کرده و از جریمه گوگل رها شوید.

2- از دامنه‌های معتبر و آزاد شده استفاده می‌کنید

به جای آنکه تمرکز خود را بر روی سایت‌هایی با محتوای مرتبط و اعتبار بالا قرار دهید کافی‌ست دامنه‌هایی که هر روز فعالیت خود را پایان می‌دهند را رصد کرده و از میان آنها موضوعات مرتبط با سایت خود را انتخاب کنید.

عملا گزینه‌های شما برای لینک‌سازی خارجی و ساخت شبکه‌ای عظیم، بسیار زیاد خواهد بود.

3- فرآیند نظارت ساده می‌شود

سایت‌هایی که معتبر و ارزشمند هستند معمولا فرآیندهای پیچیده و سختی برای پذیرش لینک شما و نمایش در بخش‌های مختلف سایت دارند. در واقع شناسایی این سایت‌ها، تعامل با مدیر سایت و نظارت بر وجود لینک و حفظ کیفیت محتوا امری زمانبر و بسیار خسته‌کننده است.

images 96

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!