timthumb

۱۷راز برای نوشتن تیترهای فراگیر


۱۷راز برای نوشتن تیترهای فراگیر

کلماتی که باید در نوشتن تیتر مقالات بکار ببرید

دوست دارید بدانید چگونه تیتر‌هایی برای مقالات و یا پست‌های وبلاگتان بنویسید که باعث شود آن‌ها به‌سرعت در دنیای اینترنت فراگیر شوند؟

17راز برای نوشتن تیترهای فراگیر
17راز برای نوشتن تیترهای فراگیر

پس اولین قدم شما به‌عنوان یک نویسنده تبلیغاتی حرفه‌ای این است که یاد بگیرید چه واژه‌هایی در ربودن توجه مخاطبانتان مؤثرتر هستند. این هم لیستی از واژه‌هایی که می‌توانید از آن‌ها در عناوین و تیترهای خود استفاده کنید تا توجه بیشتری از جانب خوانندگان خود دریافت کرده و میزان اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را ارتقاء دهید.

۱-راز

این‌یک واقعیت تقریباً ثابت‌شده است که استفاده از واژه‌هایی مانند «راز» ایده‌ی منحصر بودن و رمزآلود بودن را در ذهن خوانندگان پرورش می‌دهد.

مثال : ۹ راز نوشتن تیترهای فراگیر

 ۲- جدید

واژه «جدید» هم مانند واژه «راز» قدرت جذب و نگه‌داشتن توجه مخاطبان احتمالی‌تان را دارد.

مثال : کاربردهای شگفت‌انگیز چاپگرهای سه‌بعدی جدید

۳- حالا

«حالا» به این دلیل جالب است که به‌فوریت اشاره دارد.

مثال : ۵ پروژه‌ای که باید همین حالا آغاز کنید.

۴- حقایق

حقایق تمام چیز‌هایی که در این دنیا وجود دارد برای مردم جالب است. به همین دلیل این واژه میزان همراهی و به اشتراک‌گذاری را افزایش می‌دهد.

مثال : ۱۲ حقیقت شگفت‌انگیز درباره غذاهای مخصوص صبحانه

۵- باصرفه

نوشتن یک مقاله درباره روش‌های پس‌انداز پول یا معاملات فوق‌العاده با استفاده از واژه «باصرفه» در تیتر می‌تواند جذاب باشد.

مثال : نکته‌های جدید و باصرفه درزمینه زیبایی که نباید از دستشان بدهید.

۶- اختصاصی

واژه «اختصاصی» به منحصر بودن دلالت دارد. بیشتر مردم‌دوست دارند احساس کنند به اطلاعات مهمی دسترسی دارند که دیگران ندارند.

مثال : نگاهی اختصاصی به XYZ

 ۷- چگونه

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مردم کارهایشان را خودشان انجام می‌دهند و خیلی از خوانندگان به مقالات «چگونه» علاقه‌مند هستند که اطلاعاتی برای تعمیر و ساختن چیزها به آن‌ها می‌دهند. قطعاً استفاده از «چگونه» در تیترهایتان توجهات را به خود جلب می‌کند.

مثال : چگونه با استفاده از پالت‌های چوبی تقریباً همه‌چیز بسازیم

۸- پیشرفت

واژه «پیشرفت» به دلیل اینکه هیجان و فوریت را انتقال می‌دهد، برای استفاده در تیترهایتان فوق‌العاده است.

مثال : پیشرفت‌های چشمگیر در چاپگر ۳ بعدی را دیده‌اید؟

۹- شما و برای شما

استفاده از واژه «شما» و «برای شما» در تیترها به این دلیل مؤثر است که به اطلاعاتی در مقاله یا پست وبلاگ اشاره دارد که مستقیماً به خواننده مربوط هستند. به‌طور خلاصه، این واژه‌ها اشاره به این دارند که مقاله یا وبلاگ کاملاً برای خواننده قابل‌اجرا است.

مثال : «راهنمای مد زمستانی شما» به این اشاره دارد که لباس و ایده‌های مد مشخصی وجود دارد که مستقیماً به خواننده سود می‌رساند.

۱۰- شگفت‌انگیز

همه ما می‌خواهیم که شگفت‌زده شویم و وعده اطلاعات جدید، آموزنده و سرگرم‌کننده که احساسات قدرتمندی را برمی‌انگیزد، اغلب خوانندگان را ترغیب می‌کنند که کلیک کنند و بیشتر بخوانند.

مثال : ۱۴ شاهکار شگفت‌انگیز که یک‌روزه آفریده شدند

۱۱- این

«این» واژه مناسبی برای استفاده در تیترهاست چون به اطلاعات مخصوص و فوری دلالت دارد.

مثال : آیا این ماشین برای شما مناسب است؟

۱۲- کدام چی کِی

این‌ها همگی تیترهای خوبی هستند چراکه واژه‌های پرسشی هستند. استفاده از واژه‌های پرسشی در تیترها و عناوین به این دلیل خوب است که اشاره به این دارد که نویسنده پاسخ مهمی برای یک مسئله بااهمیت ارائه خواهد داد.

مثال : چگونه مشخص کنیم کدام ماشین برای شما مناسب است؟

۱۳- چرا

این واژه هم مانند دیگر واژه‌های پرسشی به این دلیل مناسب است که وعده یک توضیح مهم را می‌دهد.

مثال : ۷ دلیل بزرگ برای اینکه چرا کاستاریکا بهترین مکان برای تعطیلات است.

۱۴- شخص

استفاده از واژه «شخص» در تیترها کنجکاوی طبیعی ما درباره دیگران را تحریک می‌کند، مخصوصاً اگر مطلب ما وعده اطلاعاتی درباره چگونه موفق‌تر شدن و زیباتر شدن آن‌ها را بدهد.

مثال : ۱۲ شخص معروفی که اسمشان را نشنیده‌اید

۱۵- ویدئو

همان‌طور که خیلی از متخصصان بازاریابی اینترنتی می‌دانند، احتمال اینکه مردم یک ویدئو را تماشا کنند خیلی بیشتر از خواندن یک مقاله در اینترنت است. اگر مقاله شما حاوی یک ویدئوی جالب یا آموزنده هست، خوب است که با قرار دادن واژه «ویدئو» در تیتر درباره آن تبلیغ کنید.

مثال : تنها ویدئوی روحیه‌بخشی که امروز باید ببینید

۱۶- تکان‌دهنده

این واژه هم مانند واژه «شگفت‌انگیز» اشاره به این دارد که خواندن این پست احساسات قوی را در ما برمی‌انگیزد و اطلاعات جدیدی به ما می‌دهد.

مثال: نگاهی تکان‌دهنده به زندگی یک محتکر

۱۷- استفاده از اعداد

مردم عاشق لیست‌ها هستند. استفاده از یک عدد در کنار هر یک از واژه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، می‌تواند یک تیتر قدرتمند بسازد.

مثال : ۱۱ پیشرفت جدید و تکان‌دهنده علمی

واژه‌ها تأثیر قدرتمندی دارند، برخی  بیشتر و برخی کمتر. نوشتن تیترها و عناوین جذاب می‌تواند به شما کمک کند تا مطالبی بنویسید که بیشتر فراگیر شوند و خوانندگان شمارا افزایش دهند.

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *