images 36

کلمات و عبارات متداول در سئو:

دانستن و اطلاع داشتن از این عبارات و اصطلاحات رایج گوگل یکی از مشخصه های اصلی یک سئوکار است که در ادامه به مهمترین عبارات و کلمات رایج در بحث سئو می پردازیم.

کلمه کلیدی (KEYWORD)

مهمترین بخش سئو می باشد که اجرای عملیات سئو روی سایت بر پایه و اساس آن انجام می شود، کلمه کلیدی یعنی با ان عبارت شما می خواهید در نتایج گوگل جایگاه خوبی داشته باشید به طور مثال برای فروشگاه اینترنتی شما نام محصول، خدمات و عناوین شغلی شما می توانند جزء کلمات کلیدی باشند.

معمولا استفاده از کلمه کلیدی در هر صفحه از یک تا سه بار استفاده از آن می باشد که استفاده درست از آن می تواند جایگاه و رتبه شما را تعیین کند.

سئوی داخلی (ONPAGE SEO)

به طور کلی فعالیتهایی که برای سئوی سایت صورت می گیرند به دو دسته تقسیم بندی می شوند که شامل موارد زیر هستند: سئوی داخلی و سئوی خارجی که سئوی داخلی مربوط به داخل سایت هستند که با داشتن یوزر نیم و پسورد سایت و هاست مربوطه می توان فعالیت های مربوط به سئوی داخلی را انجام داد.

سئوی خارجی  (OFFPAGE SEO)

به فعالیت هایی که مربوط به خارج از سایت می باشد و هدف آن ارسال پالس های مثبت به گوگل است که معتبر بودن سایت را نشان دهد سئوی خارجی می گویند. در ادامه برای تفهیم بحث همراهمان باشید.

سر تیترها (HEADINGS)

یکی از قسمت های مربوط به سئوی داخلی است که اهمیت بسیار بالایی دارد و لزوم مطالعه بیشتر را می رساند.

متا تگ (META TAG)

یکی از لغاتی که در زبان HTML  کاربرد فراوانی دارد و از آن به عنوان دسته بندی و بر چسب گذاری در ادامه مطالب سایت ها عنوان می شود.

کانتنت (CONTENT)

مهمترین بحث در سئو، محتوا می باشد که با عناوین مختلفی مانند: تولید محتوا، بازار یابی محتوا، کانتک کارتینگ یاد می شودکه یادگیری تولید محتوا تاثیر بسزایی در سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی دارد.

بک لینک (BACKLINK)

بک لینک که در سئوی خارجی سایت کاربرد دارد، بدین صورت که لینک مربوط به سایت را در اینترنت و شبکه های اجتماعی منتشر می کنیم تا اعتباری برای سایتمان بدست بیاوریم که این بحث یکی ز بحث های حساس در امر سئو می باشد که انجام آن نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد چرا که در صورت استفاده نادرست از آن می تواند از اعتبار سایت کاسته و موجب جریمه شدن توسط گوگل شود.

عنوان (TITLE)

یکی از بخش های مهم مربوط به سئوی داخلی بخش عنوان می باشد به طوری که گوگل با عنوان سایت شما را در نتایج خودش نشان می دهد.

متای توضیحات (DESCRIPTION)

توضیحاتی که در پایین عنوان سایت در نتایج گوگل نشان داده می شوند که انتخاب بهترین متن برای آن بسیار مهم است که به طور کلی خلاصه و چکیده مطلب شما را بیان می کند.

خزنده گوگل (CREAWLER)

شاید براتون جالب باشه که چطور این همه صفحه موجود در اینترنت در نتایج گوگل نشان داده می شوند.

این فقط میتونه کار ربات گوگل باشه که با پالایش صفحات و بر اساس دستورالعمل های خاص آنها را در نتایج نشان می دهد و رتبه بندی می کند.

ایندکس (INDEX)

وقتی که صفحه سایت شما در لیست نتایج گوگل قرار می گیرد یعنی صفحه شما ایندکس شده است که این کار توسط ربات خزنده گوگل انجام می گیرد.

نقشه سایت (SITEMAP)

یکی از ابزاری که در هر سایت می تواند موجود باشد نقشه سایت می باشد که این مزیت کار را برای خزنده گوگل در جهت ایندکس و پالایش صفحات راحتر می کند.

لینک داخلی یا لینک خارجی

برقرای ارتباط بین صفحات سایت به طوری که کاربر را از یک صفحه به صفحه ای دیگر ببرد از ترفندهای لینک داخلی می باشد.

لینک فالو و نو فالو  (FOLLOW OR NOFOLLOW)

لینک ها معمولا انواع مختلفی دارند که به طور کلی به دو دسته فالو و نوفالو تقسیم می شوند که یکی فهماندن به گوگل برای دنبال کردن و دیگری به این معنی که خواهان دنبال شدن نیست.

الکسا (ALEXA)

یکی از سایت های معتبر در زمینه امتیاز و رتبه دهی به سایت ها بر اساس سئوی سایت می باشد که در این رتبه بندی درستی و استفاده درست از اصول سئو نقش کلیدی در افزایش رتبه دارند.

برای شروع و اینکه بتوانید یک سئوکار حرفه ای بشوید نباید عجله کرد، باید مسیر و هدف را مشخص کرده و طبق اصول و مقررات پیش بروید تا بتوانید در این فن حرفه ای شوید.

download 34

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!