چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

بسیاری از افراد می‌پرسند که چرا سئو برای کسب و کار ما اهمیت دارد و چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟ در پاسخ باید ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که همه مردم از موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می‌کنند. در واقع در همین لحظه که مشغول خواندن این مطلب هستید بیش از 600 هزار جستجو در گوگل انجام شده است. از چک کردن آب و هوا گرفته تا پیدا کردن نزدیک‌ترین رستوران‌ها، موتورهای جستجو نقش اساسی در زندگی روزانه ما بازی می‌کنند. در واقع مشتریان بالقوه شما یا رقیبانتان را از طریق همین موتورهای جستجو پیدا می‌کنند.


بنابراین موتورهای جستجو همان چیزی هستند که باعث می‌شوند شما در کسب و کار آنلاین خود باقی بمانید و بتوانید موفق شوید. در واقع بدون سئو و بدون موتورهای جستجو شما صاحب وبسایت آنلاینی هستید که هیچ کس نمی‌تواند آن را پیدا کند و در واقع وجود خارجی نخواهید داشت! پس توصیه می‌کنیم با قدرت بیشتری نسبت به قبل روی سئو سایت خود تمرکز کنید.

چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟
چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

به طور خلاصه موتورهای جستجو از یک الگوریتم پیشرفته بهره می‌برند کد صفحات را بخوانند، صفحات را ذخیره کنند و در نهایت صفحات ذخیره شده را دسته بندی نمایند.

  • اولین مرحله کار موتورهای جستجو را به اصطلاح Crawling می گویند که اساساً در طی آن تمام کدها و بخش‌های مختلف وبسایت اسکن و خوانده می‌شود.
  • در مرحله دوم صفحاتی که مرحله قبلی را پشت سر گذاشته‌اند در یک دیتا بیس بسیار عظیم ذخیره می‌شوند که به آن index کردن می گوییم.
  • مرحله آخر زمانی رخ می‌دهد که کسی یک عبارت را برای جستجو وارد می‌کند. موتور جستجو بر اساس یک الگوریتم خاص از اطلاعات دو مرحله قبل استفاده می‌کند تا نزدیک‌ترین و مرتبط‌ترین مطالب به عبارت جستجو شده را نمایش دهد.


البته این موارد تنها یک توضیح بسیار ساده از اتفاق بسیار پیچیده‌ای است که در واقعیت رخ می‌دهد. الگوریتم‌های موتور جستجو همواره در حال تغییر و بهبود هستند و در واقع به جز طراحان این الگوریتم‌ها افراد بسیار اندکی هستند که نحوه کار دقیق آن‌ها را می‌دانند. آنچه ما از الگوریتم‌های موتورهای جستجو می دانیم حاصل تجربه حرفه‌ای‌ترین افراد فعال در این حوزه و مواردی است که خود گوگل اعلام کرده است.

چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟
چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!