72181

یک هاستینگ خوب چگونه انتخاب کنیم؟

۱- در مورد شرکت ها تحقیق کنید

یک هفته جستجو کردید و شرکت هایی را پیدا کرده اید حالا باید بهترین را انتخاب کنید؟ شاید یک تجربه شخصی بنده بتواند راه گشا باشد. به نظر بنده ابتدا باید آن شرکت مذبور حداقل یک شماره تلفن ثابت داشته باشد! به شماره تلفن ثابت در ساعات اداری زنگ بزنید و توضیح بخواهید. طرف مقابل را سوال پیچ کنید. سوالاتی از قبیل :
الف) سرورهای شما در کدام کشور قرار دارد؟
ب) لطفا نام دیتاسنتر را بگوید
پ) چه محدودیت هایی را برای سرویس ها قائل هستید؟
ت) هاستینگ شما وارز است؟
ت) و…

از شرکت هایی که تمام وارز سرویس ارائه می دهند هراس داشته باشید! شاید خیلی بدبینانه به نظر بیاید ولی وقتی دیتاسنتری از قوانین سرپیچی میکند در طرف مقابل وقتی مشکلاتی به وجود آید نیز پاسخگو نخواهد بود. توجه داشته باشید دیتاسنترهای آمریکایی نیز برای میزبانی وبسایت های ایرانی مناسب نیستند و مشکلات تحریم میتواند نگران کننده باشد.
مسئله دیگری که تحقیق در رابطه با شرکت ها را کامل میکند جستجو نام شرکت در گوگل است. معمولا اگر هاستینگ مشتریان ناراضی زیادی داشته باشد از این طریق میتوانید رزومه منفی آنها را به دست آورید. البته به مطالبی که برخی از افراد سودجو و نامربوط در انجمن های مختلف مطرح میکنند نیز توجه زیادی نکنید.
قبل از خرید از شرکت ها نیز بهتر است در انجمن های مربوط به هاستینگ ها سوالات مختلف خود را در رابطه با آن شرکت مطرح کنید تا به جمع بندی کامل برسید.

۲- از هاستینگ های تازه تاسیس ….!

البته شاید این نکته کمی از نظر خودم نیز درست نباشد چرا که وبسایت های هاستینگ تازه تاسیس زیادی وجود دارند که در سطح بالایی هستند ولی باید گفت که شما موش آزمایشگاهی یا فدایی افراد تازه کار نیستید! متاسفانه افراد تازه کار زیادی هاستینگ هایی را راه اندازی میکنند و بدون مهارت فنی مناسب به جذب کاربر می پردازند که در نتیجه رسوایی و ناکامی عده ای را رغم میزند. پس سعی کنید از هاستینگ هایی خرید داشته باشید که حداقل یکسال کاری رزومه مناسب داشته باشند.

۳- هاستینگ های نامحدود نخرید

نامحدود! هیچ وقت امکان ندارد. در مورد فضای هاست این قضیه کاملا باطل است پس به دنبال خرید سرویس های نامحدود نباشید. البته پهنای باند نامحدود منطقی است و ارائه می شود و مشکلی نیز وجود ندارد زیرا که دیتاسنترها به ارائه پهنای باندهایی با عنوان Unmetered میکند که هاستینگ ها را به ارائه پهنای باندهای نامحدود توانا می سازد. پس هیچ وقت سرویس هایی که فضای نامحدود به شما ارائه می دهند خریداری نکنید.

۴- سرویس های یکساله خرید نکنید

خرید سرویس های یکساله اشتباه است! به هاستینگ هایی هم که فقط سرویس های یکساله ارائه می دهند باید شک کرد. وقتی شما سرویس یک ماهه خریداری کنید میتوانید در صورت ناراضی بودن در ماه بعد سرویس را تغییر دهید از طرفی شما فقط پول یک ماه را داده اید و ضرری نکرده اید. ولی اگر سالیانه خریداری کنید و سرویس نیز راضی کننده نباشد شما ضرر کرده اید! معمولا هاستینگ های حرفه ای سرویس های یک ماهه یا سه ماهه ارائه می دهند.

۵- اطلاعات سرورها را از هاستینگ ها بخواهید

از هاستینگ بخواهید تا اطلاعات دقیق سرورها را به شما بدهد. از قطعات سخت افزاری گرفته تا محل دیتاسنتر و… . نحوه بک آپ گیری و نگهداری بک آپ را بخواهید. محدودیت هایی که برای استفاده از منابع سرور اعمال می شود را بپرسید و اینکه پشتیبانی در غیر از ساعات اداری و روزهای تعطیل به چه طریقی است.

۶- محل دیتاسنترها مهم است

اگر نیاز به سرویس هاست دانلود دارید توجه کنید که بهتر است در منطقه اروپا هاست دانلود تهیه کنید. سرورهای کانادا و آمریکا به دلیل مسافت زیاد سرعت مناسبی برای دانلود/آپلود نمی دهند. ولی باتوجه به ثبات سیاسی کانادا بهترین محل برای نگهداری اطلاعات این کشور می باشد. پس بهتر است وبسایت های خودتان را برای میزبانی وب در این کشور میزبانی کنید.

۷- قیمت ها را بررسی کنید

مسلما هر شرکتی خدمات مختلفی را ارائه می دهد. وظیفه هر هاستینگ علاوه بر ارائه فضا و پهنای باند مناسب و در دسترس پشتیبانی فنی در حیطه هاستینگ می باشد. قیمت در خرید فضای وب به دو مقوله ارتباط دارد. ۱- مقدار فضا و دیگر امکانات ۲- کیفیت پشتیبانی .
حقیقت این است که در حال حاضر اگر به قیمت های دیتاسنترها توجه کنیم متوجه خواهیم شد که قیمت فضا و کمی نیز پهنای باند کاهش یافته است ، پس توجه کنید که قیمت بیشتر روی مقوله پشتیبانی و کیفیت سرویس افزایش یا کاهش می یابد. هم اکنون میتوانید یک سرور با هارد ۳ ترابایت و پهنای باند نامحدود دیگر مشخصات مناسب را با هزینه ماهی ۱۱۹ دلار خریداری کنید. مسلما قیمت پایینی با مشخصات ذکر شده است. ولی مسلما پشتیبانی و همچنین ثبات این سرور هزینه های زیادی دارد.
به نظر شخصی بنده هاست هایی که فضاهای مگاباتی با پهنای باند کم می فروشند کم فروشی می نمایند. هرچقدر هم کیفیت پشتیبانی بالا باشد نباید کاربر را اینچنین از نظر فضا و پهنای باند محدود کرد. هاستینگ میتوانید روی یک سرور تعداد قابل توجهی سایت را میزبانی کند. با یک جستجوی ساده میان هاستینگ های ایرانی میتوانید قیمت پایه سرویس ها را ارزیابی کنید.

۸- قبل از خرید مکاتبه و تماس داشته باشید

قبل از خرید چندین بار در ساعات مختلف با هاستینگ از طریق ایمیل یا تماس تلفنی در ارتباط باشید و کیفیت پاسخگویی به سوالات را بررسی کنید. به طور معمول نباید زمان پاسخگویی به سوالات مکاتبه ای بیشتر از یکساعت به طول بیانجامد. هاستینگی که به تماس های مشتریان قبل از خرید اهمیت بدهد میتواند انتخاب خوبی باشد و امید این است که در صورت خرید سرویس پشتیبانی خوبی ارائه دهد.

۹- به ظاهر نیز توجه کنید!

به هرحال ظاهر یک وبسایت نیز باید بررسی شود. البته قرار نیست یک وبسایت فروش هاست و دامنه گرافیک فوق العاده ای داشته باشد ولی اختصاصی بودن قالب و همچنین نداشتن مشکلات فنی در ظاهر قالب میتواند مهم باشد. سیستم پشتیبانی مناسبی داشته باشد تا امکانات پشتیبانی مهیا باشد.
قالب وبسایت با مرورگرهای مختلف مشکلی نداشته باشد. همانطور که گفتیم شماره تلفن ثابت ارائه داده باشد و آدرس محل شرکت نیز نوشته شده باشد. هاستینگ هایی که روزمه کاری ارائه می دهد و لیست مشتریان را منتشر میکند نیز باید امتیاز بیشتری در انتخاب های شما داشته باشند.یک هاستینگ خوب چگونه انتخاب کنیم؟

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *