download 17

یکی از مسائل مهم در پلاگین سئو طول پاراگراف هاست.پاراگراف استاندارد، خوب و مناسب پاراگرافی است که اطلاعاتی را درباره یکی از ابعاد مورد بحث در مقاله شما در اختیار دیگران قرار دهد. هر پاراگراف در مقاله شما باید دارای یک جمله اصلی باشد که در واقع اولین جمله پاراگراف است. در واقع این جمله توضیحی کوتاه درباره محتوای پاراگرافی است که قرار است آن را مطالعه کنید. این جملات اول در هر پاراگراف این امکان را برای خواننده ایجاد می‌کنند تا در لحظه تصمیم بگیرد که آیا نیازی به مطالعه آن پاراگراف است یا می‌تواند آن را نادیده بگیرد.

ارزیابی طول پاراگراف‌ها به شما نشان می‌دهد که پاراگراف های شما بسیار طولانی است . توصیه‌ای که به شما می‌کنیم این است که طول پاراگراف های خود را کوتاه کنید و آن را به کمتر از صد و پنجاه کلمه برسانید تا درهنگام خواندن متن، درک آن بسیار راحت باشد. خواندن پاراگراف های طولانی بسیار دشوار است و از جذابیت متن می‌کاهد.

مطمن شوید که کلمه کلیدی شما حتما bold یا UNDRLINE شده باشد چون با این کار به موتورهای جستجو میگویید که کلماتی که bold شده اند . از اهمیت بالایی در این مقاله برخوردارند و طبیعتا با یکسان بودن این کلمات با عنوان سایت و تگهای h1  و h2 خود به خود مطلب شما در مورد این کلمه کلیدی سئو میشود .

اهمیت پاراگراف اول سئوسایت:

اتفاق بسیار زیادی که در بین سایت های ایرانی مرسوم است و کم کم شاهد کاهش آن هستیم ، بمباران مطالب سایت با کلمات کلیدی میباشد . اگر میخواهید تاثیر کلمات کلیدی در سئو وبسایت خود بدانید ، این نکته را همیشه جدی بگیرید .

هرگز پاراگراف اول صفحه خود را با کلمات کلیدی بمباران نکنید .

اگر مقاله شما جذاب نباشد و ظاهری خسته کننده و ناخوانا داشته باشد ، کاربرانی که از موتورهای جستجو به مقاله شما وارد میشوند پس از چند ثانیه دکمه back را زده و دوباره به موتور جستجو برگشته و سایت های دیگر رقبا را مشاهده میکنند . که این کار امتیاز منفی برای سایت شما به همراه دارد . اگر بخواهیم به صورت کاملا خلاصه و مختصر از تاثیر پاراگراف اول در سئو سایت سخن بگوییم میتوان گفت : گوگل علاقه دارد کاربرانش را به سمت سایتهایی هدایت کند که از نظر محتوایی دقیقا طبق خواسته کاربر باشند . حال که باتاثیر پاراگراف اول در سئو آشنا شدید ،همین امروز مقالات خود را اصلاح کنید تا جز سایتهای برتر گوگل باشید.

برای نوشتن یک پاراگراف تاثیرگذار همیشه باید 3 نکته را به یاد داشته باشید:

  1. به هر پاراگراف به عنوان یک متن توضیحی نگاه کنید. هر چیزی که می خواهید درباره سربرگ (تیتر یا همان هدینگ) بنویسید باید در دل پاراگراف آن قرار بگیرد.
  2. یک پاراگراف خوب با یک جمله تاثیر گذار و اصلی شروع میشود و بقیه پاراگراف باید در ادامه‌ی توضیح آن جمله باشد. با این روش کاربر می تواند به آسانی با خواندن اولین خط پاراگراف ها متوجه مضمون کلی آن بخش از مقاله شود.
  3. از افزونه سئو Yoast SEO استفاده کنید و خوانایی متن تان را بهبود بخشید. این افزونه به شما یاد آوری می کند طول پاراگراف ها و جملاتی که باعث خسته شدن مخاطب از خواندن محتوا می شود را کاهش دهید.

 سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!