نقاط دیدنی روسیه را برای سفر بیشتر بشناسید

روسیه کشوری بسیار بزرگ در شمال آسیا و همینطور بخش‌های زیادی از اروپا است. این کشور از پهناورترین کشورهای دنیا بوده و بیشتر آسیا و اروپا را شامل می‌شود. روسیه در بخش شمالی کره زمین بوده و بیشتر این کشور آب و هوایی بسیار سرد دارد. از معروف‌ترین شهرهای روسیه که مدت‌های بسیاری پایتخت آنجا هم به حساب می‌آمده است سنت پترزبورگ است. پایتخت فعلی روسیه مسکو بوده که آنجا هم یکی از شهر‌های بزرگ و دیدنی است. این کشور شهرهای دیگر دیدینی نیز دارد که از نظر تاریخی و همچنین طبیعت زیبا دارای اهمیت هستند. روسیه شامل جاذبه‌های بسیار زیاد طبیعی بوده و برخی از بهترین نقاط طبیعی دنیا در این کشور قرار گرفته اند. معمولاً توریست‌ها به تورهای سن پترزبورگ و مسکو می‌روند و این شهرها طرفداران زیادی برای سفر گردشگری دارد. در شهرهای بزرگ روسیه هتل‌های بسیار خوبی وجود دارد و این کشور دارای هتل‌های بسیار عالی 5 ستاره نیز است. رستوران‌های متعدد و بسیار خوبی نیز در این کشور پیدا می‌شوند و می‌توانید در آنجا غذاهای خوشمزه سنتی روسی را نیز امتحان کنید. نقاط دیدنی روسیه بسیار زیاد هستند و تعدادی از آنها را در ادامه به خدمت شما معرفی می‌کنیم.

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

از دیدنی‌ترین بناهای روسیه و شهر مسکو که به عنوان نمادی برای این شهر در تور روسیه هم شناخته می‌شود کلیسای جامع سنت باسیل است. این کلیسا با داشتن معماری اصیل و سنتی روسی با سقف‌های جالب و رنگارنگ شناخت شده است. بسیاری از توریست‌ها به نزدیکی این کلیسا رفته و با آن عکس می‌گیرند. در آنجا می‌توانید طرح‌های بسیار زیبا بر روی دیوار‌های این کلیسای بزرگ را مشاهده کنید. در نزدیکی این کلیسا تندیسی دیدنی هم وجود دارد. درون آنجا به شکل بسیار دیدنی تزئین شده است. قدمت آنجا به 450 سال پیش باز می‌گردد و از بناهای بسیار مهم از نظر معماری در دنیا محسوب می‌شود.

آبشار اگوراسکای سوچی

به گزارش سفر باتو ، در نزدیکی شهر سوچی نقاط دیدنی طبیعی بسیار زیادی وجود دارد. آنجا در زمستان‌ها محلی محبوب برای ورزش‌های زمستانی است. یکی از دیدنی‌های نزدیک به سوچی آبشار اگوراسکای است. این جاذبه معروف از نقاط بسیار زیبا در روسیه بوده و می‌توانید در آنجا از هوای بسیار خوب و محیطی آرامش بخش لذت ببرید. این آبشار در میان کوه‌ها بوده و برای دیدن آن باید به کوهنوردی و پیاده روی بپردازید. ولی محیط دیدنی و سرسبز آنجا ارزش این تلاش شما را قطعاً خواهد داشت.

کلیسای جامع کازان سن پترزبورگ

از دیگر نقاط دیدنی روسیه که در شهر معروف سن پترزبورگ واقع شده است. کلیسای دیدنی کازان یا کلیسای قازان است. این کلیسا یک کلیسای ارتدکسی بوده و در قرن 19 میلادی ساخته شده است. معماری این کلیسا بسیار دیدنی و جالب است و شامل تزئیناتی منحصر به فرد می‌شود. در درون این کلیسا می‌توانید تزئیناتی بسیار جالب و نقاشی‌هایی ظریف را مشاهده کنید که در نوع خود بسیار جالب است. ستون‌های بسیاری در این کلیسا وجود دارد که آن را شبیه به بناهای رومی کرده است.

موزه هنر پوشکین مسکو

در روسیه موزه‌های بسیار زیاد و خوبی وجود دارد که بیشتر آنها در سن پترزبورگ و مسکو قرار گرفته اند. در شهر مسکو یک موزه بسیار عالی به نام موزه پوشکین وجود دارد که می‌توانید در این موزه که در نزدیکی کاخ کرملین واقع شده است اشیاء و مجموعه‌هایی بسیار زیبا و هنری را مشاهده کنید. این موزه میلیون‌ها بازدید کننده دارد و در سال 1912 افتتاح شده است. فضای آنجا بسیار زیبا بوده و تزئیناتی دیدنی دارد.

موزه گولاک مسکو

یکی از نقاط بسیار جالب در شهر مسکو موزه گولاک است که به دوران استالین می‌پردازد. در آنجا می‌توانید آثاری تاریخی مربوط به اردوگاه‌های کار اجباری در دوران استالین را مشاهده کنید. این اردوگاه‌ها مربوط به سالهای 1918 به بعد می‌شوند و دورانی تاریک در تاریخ روسیه هستند. در آنجا می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد دوران استالین و همچنین جنگ جهانی دوم کسب کنید و از اشیاء و نامه‌های آن دوران دیدن کنید که در معرض نمایش گذاشته شده‌اند.

صومعه نوودویچی

در بخش اروپایی روسیه یک صومعه قدیمی و بسیار مهم از نظر تاریخی وجود دارد که به قرن 17 باز می‌گردد. این صومعه در میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده است و محلی برای دفن بسیاری از افراد مشهور روسی است. صومعه نوودویچی از معروف‌ترین صومعه‌هایی است که در کل روسیه وجود دارند. این صومعه در مکانی بسیار زیبا واقع شده است که دارای رودخانه و فضای سرسبز و زیبا است. معماری آنجا هم بسیار دیدنی بوده و فضای داخلی منحصر به فردی دارد.

دریاچه بایکال روسیه

یکی از نقاط دیدنی در جنوب روسیه و منطقه سیبری دریاچه بایکال است. این دریاچه در زمان قدیم یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های زمین به حساب می‌آمده ولی به مرور آب آن کم شده و البته در دوران شوروی به دلیل بی توجهی آنها به این دریاچه آب آنجا به حد خرناکی کم شده است. با این حال آنجا هنوز هم یکی از نقاط دیدنی و بسیار جالب روسیه است و هنوز به عنوان بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در دنیا شناخته می‌شود که دارای عمقی بسیار زیاد است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!