download 2019 12 09T065847.491

تعاریف بسیار زیادی برای مفهوم سئو ارائه شده است. شاید اولین و ساده ترین بیان این باشد که SEO نسخه کوتاه شده ای از عبارت Search Engine Optimization است یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.

ولی هدف اصلی سئو موتورهای جستجو نیستند بلکه هدف ما رضایت کاربر است. گوگل توجه ویژه ای به رضایت کاربران از نتایج جستجو دارد و تلاش میکند تا سایت هایی را در رتبه های بالا قرار دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت بخش است. در نتیجه میتوان گفت در عمل SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است.

برای انجام سئو باید در یک زمینه های خاصی مهارت ابتدایی داشته باشید از جمله موارد زیر:

-آشنایی با HTML :
شما برای اجرای اصول سئو باید متن و کد HTML سایت خود را تغییر دهید و اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا یا مجنتو استفاده می‌کنید باید علم و تسلط لازم را داشته باشید. چون سئو سیستم های مدیریت محتوا با یکدیگر متفاوت است.

– آشنایی با کلمات کلیدی و نحوه انتخاب آنها:
شما باید بتوانید کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید. کلمات کلیدی قلب تپنده ی هر سایت است. در بهینه سازی سایت یا همان سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب نقش بسزایی را ایفا می‌کنند پس زمان کافی برای این کار صرف کنید. کلمات مناسب و مرتبط با کار خود را پیدا کرده و سئو سایت را متناسب با این کلمات انجام دهید. به طور کلی کلمات کلیدی و تنوع آن‌ها در محتوای سایت، نقش مهمی در کسب رتبه‌های بهتر در گوگل ایفا می‌کنند.

– دسترسی به ابزار لازم سئو سایت:
بسیاری از بخش‌های سئو سایت نیاز به ابزار و برنامه‌های آنالیز مناسب دارند که برخی از آن‌ها گران قیمت بوده و نیازمند تسلط و آشنایی کامل هستند. شما باید برای سئو سایت خود نحوه کار با گوگل وبمستر را بخوبی بیاموزید.

-بروز رسانی کردن محتوای سایت :
سئو سایت مناسب نیاز به مطالب به روز و تازه دارد، آیا امکان ارائه مطالب جدید و مستمر در سایت را دارید؟ وبلاگ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. بروز رسانی سایت در چند سال اخیر به فاکتور مهمی برای کسب رتبه‌های بهتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل تبدیل شده است.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!