037 11

مشاور سئو کیست؟

مشاور سئو یا متخصص سئو سایت ، به شخصی گفته می شود که با تجربه فراوان در ضمینه سئو سایت، آگاهی کامل از الگوریتم های گوگل و فاکتور های رتبه بندی گوگل داشته باشد. همانطور که شاید بدانید، گوگل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی دارد و یک سئوکار حرفه ای با آگاهی کامل از این موارد می تواند وب سایت شمارا به صدر موتور های جستجو برساند.

مشاور سئو می تواند روی اصول سئو وب سایت کار کند. متخصص سئو وظیفه بالابردن رتبه سایت را در گوگل دارد، یک سایت به خودی خود پس از اینکه راه اندازی شد الزاما بهینه نیست، لذا با کانفیگ هایی که یک سئوکار انجام می دهد سایت طبق ویژگی های مورد نظر گوگل بهینه می شود.سئوکاران افرادی هستند که همواره دانش خود را بروز نگه می دارند تا بتوانند طبق استراتژی های گوگل رنک یک وبسایت را بالا ببرند. متخصصین سئو با راهکار های مختلف و استفاده از تولز های مختلف می توانند یک سایت را بسنجند که در چه سطحی است.

وظایف سئوکار و مشاور سئو

شاید بگویید یک سئوکار و مشاور سئو هر دو وظایف مشترک و یکسانی دارند. اما اگر دقت کنیم می توانیم ببینیم یک تفاوت کوچک هم در کنار کار مشترک دارند.یک سئوکار وظیفه آماده سازی و بهینه سازی سایت طبق ویژگی های مد نظر گوگل را دارد. زمانی که سایت بهینه شد با توجه به عملکرد و فیچرهای زیادی رتبه می گیرد که هر چه این رتبه بیشتر باشد به نمایش در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نزدیک می شود.

اما یک متخصص سئو اغلب وظیفه ی بازبینی و بررسی نقص ها و مشکلات سایت از نظر سئو است. اگر یک وبسایت رتبه خوبی در سئو نداشته باشد آنگاه با اینکه کانفیگ سئو دارد اما دارای نقص هایی است که یک متخصص قادر به تشخیص و برطرف کردنش می باشد.یک متخصص می تواند کار یک سئو کار را انجام دهد اما یک سئو کار گاهی برای تکمیل شدن کارش نیاز به یک متخصص سئو دارد.

در کل وظایف سئوکار شامل موارد زیر می شود:

۱- بررسی وضعیت سایت و بازبینی تاریخچه سایت: اگر سایت از قبل سئو دارد بررسی وضعیت و ساختار سایت کمی دشوار تر می شود. اگر دارای هیچ کانفیگ سئویی نباشد بررسی وضعیت و پیاده سازی راهکارها و الگوریتم ها ساده تر خواهد بود.

۲- تحلیل رقبا: ابتدا باید در حوزه کاری سایت شما رقیب هایتان مشخص شود و سپس با استفاده از روش هایی که سئوکار استفاده می کند رقبایتان را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.

۳- تهیه نقشه راه و لیست اهداف: با توجه به اینکه دو مورد قبل برای سایت انجام شده است تهیه نقشه راه و چک لیست کارها، اینکه به کجا می خواهید برسید آغاز می شود. در واقع پنجاه درصد مسیر به تهیه نقشه راه و اهدافتان بستگی دارد. یک سئو کار همواره برای اهداف سایت تلاش اصولی می کند و با استفاده از الگوریتم های گوگل رتبه سایت را بالا می برد.

Education aranikweb.ir

حقوق متخصص سئو

امروزه بحث سئو و مسائل مربوط به آن اهمیت ویژه ای یافته است. مدیران وبسایت برای اینکه بتوانند مشتریان بسیاری جذب کنند روی سئو سایت تاکید می کنند. چرا که با قوی شدن سئو سایت مواردی نظیر: برندینگ و جذب مشتری ساده تر می شود. لذا با توجه به اینکه رقابت افزایش می یابد و همه دوست دارند در اولین نتایج گوگل باشند کار سئو سخت تر و کیفیت بالاتر می رود. ویژگی هایی که متخصصین سئو برای بهینه سازی سایت در نظر می گیرند تا رتبه سایت بالا برود کار را پر اهمیت تر می کند. در نتیجه با توجه به میزان رقابت در سئو و حساسیت کار، حقوق یک متخصص بالا می رود و همچنین درآمدی که از سئو برای سایت حاصل می شود فوق العاده خواهد بود.

سئو داخلی یا On Page SEO

سئو داخلی به بخشی از سئو گفته می شود که توسط یک متخصص سئو انجام میگیرد مواردی که یک سئوکار حرفه ای موظف به چک کردن آن ها و ارائه گذارش می باشد عبارتند از :

  • سرعت سایت
  • موبایل فرندلی یا واکنش پذیری سایت
  • کد های سایت
  • آرشیو سایت
  • محتوای داخلی سایت
  • Schema
  • بررسی و رفع مشکلات گوگل وبمستر یا سرچ کنسول
  • آنالیز حرفه ای سایت از طریق گوگل آنالیتیکس و مشاهده رفتار کاربران
  • بررسی لینکهای داخلی

یک متخصص سئو حرفه ای، موظف به چک و بررسی تمام این موارد می باشد، و اگر مشکلی داشته باشد باید تمام این مشکلات را حل کند و با ارائه گذارش دقیق و راهبردی به وب مستر و یا صاحب اصلی کسب و کار آنلاین، به رفع آنها بپردازد.

سئو خارجی یا Off Page SEO

سئو خارجی یک سایت همانند سئو داخلی بسیار مهم بوده و جزو وظایف اصلی یک سئوکار حرفه ای می باشد.در ادامه به برخی از وظایف یک متخصص سئو برای سئو خاری خواهیم پرداخت …

  • برند سازی و انجام برندینگ
  • بررسی وضعیت شبکه های اجتماعی و ساخت صفحات آن
  • لینک سازی دقیق و هدفمند
  • آنالیز لینک های خروجی و ورودی

هزینه سئو چقدره؟ یا اصلا سئو چند؟

قیمت سئو عشقی است. در یک جمله جواب شمارا دادم. یکی ممکن است برای یک کلمه کلیدی 100 میلیون تومان دریافت کند و یکی هم هست برای سئو سایت هیچ مبلغی دریافت نمیکند و رایگان آن سایت را به صدر موتور های جستجو می آورد. سئو قیمتی ندارد و هرکسی می تواند هرقیمتی که دوست داشته باشد بدهد.

سئوکار چقدر زمان برای انجام پروژه نیاز دارد؟؟

درخت بامبو را در نظر بگیرید؛ درخت بامبو برای اینکه بتواند رشد کند، تا 5 سال زیر زمین است و شما چیزی نمی توانید ببینید، سال ششم 25 متر رشد می کند. سئو هم همینگونه است، صبر زیادی نیاز دارد ولی زمانی که به فصل برداشت برسد، میوه سئو شیرین تر از هر میوه دیگری خواهد بود.

زمان هم مانند قیمت توسط سئوکار مشخص می شود

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!