مسجدهای دیدنی شهر استانبول

شهر استانبول در ترکیه قرار دارد. این شهر در زمان قدیم به عنوان پایتخت ترکیه محسوب می‌شده است و بعد از انقلاب ترکیه پایتخت از استانبول به آنکارا انتقال یافت و استانبول به پایتخت فرهنگی تبدیل شد. این شهر دارای فضایی بسیار زیبا بوده و می‌توانید در آنجا به گشت و گذار در محله‌های قدیمی و دیدنی بپردازید. از نقاط بسیار جالب شهر باید به بازار بزرگ استانبول اشاره کرد که شامل انواع محصولات خوراکی و کالا‌های تزئینی و لباس است. آنجا می‌توانید سوغاتی‌های بسیار خوبی را پیدا کنید. البته این شهر شامل مراکز خرید بزرگ و با طراحی‌های مدرن و مجلل نیز می‌شود. در مجموعه‌های تفریحی این شهر می‌توانید به سینماهای مدرن رفته و فیلم‌های روز را مشاهده کنید. امکانات تفریحی بسیار خوب شامل پارک‌های آبی، آکواریوم، شهربازی، پارک و … در این شهر وجود دارد. در آنجا انواع هتل‌های مختلف لوکس ساخته شده است و می‌توانید در تور استانبول، در هتل‌های 5 ستاره اقامت داشته باشید. این شهر برای علاقه مندان به طعم‌های مختلف غذایی هم عالی است و می‌توانید در آنجا علاوه بر غذاهای ترکی لذیذ انواع غذاهای اروپایی، آسیایی و عربی را نیز امتحان کنید و رستوران‌های بسیار خوب و لوکس در آنجا قرار گرفته است. اهمیت شهر استانبول به دلیل وجود بناهای تاریخی و موزه‌های مختلف است. این شهر از زمان بسیار قدیمی یکی از شهر‌های مهم در دنیا محسوب می‌شده است و سلسله‌های بزرگ و قدرتمندی آنجا را در کنترل خود داشته‌اند. از مهم‌ترین سلسله‌هایی که به این شهر حکومت کردند باید به عثمانیان اشاره کرد. در زمان عثمانیان مساجد مختلف و باشکوهی در استانبول ساخته شده است. در ادامه می‌خواهیم بهترین و دیدنی‌ترین مساجد شهر استانبول را با هم ببینیم که اگر به این شهر سفر کردیم آنها را از دست ندهیم.

مسجد آبی استانبول

مسجد آبی در تور استانبول با نمای زیبا و باشکوه‌اش و 6 مناره بلند‌اش از بسیاری از نقاط شهر قابل مشاهده است. این مسجد در اصل مسجد سلطان احمد نام دارد که به دلیل وجود کاشی‌های ایزنیکی به مسجد آبی مشهور است. این کاشی‌ها آبی رنگ هستند. در درون این مسجد می‌توانید تزئینات و نقوش زیبا و رنگارنگ را بر دیوار و سقف این مسجد مشاهده کنید. پنجره‌های این مسجد به آنجا جلوه‌ای بسیا زیبا داده‌اند. سقف این مسجد بسیار بزرگ بوده و آنجا شامل 3 ورودی مختلف می‌شود. در ابتدای ساخت این مسجد مسلمانان به داشتن 6 مناره به دلیل این که مسجد مکه هم 6 مناره داشت اعتراض کردند که به همین دلیل سلطان احمد دستور داد که برای مسجد مکه یک مناره دیگر بسازند تا آنجا دارای 7 مناره باشد و این به اعتراضات پایان داد.

ایا صوفیه استانبول

این بنا در ابتدا مسجد نبوده است و یک کلیسا بوده که در دوران امپراتوری روم ساخته شده است. آنجا بعد از این که به دست عثمانیان افتاد به یک مسجد تبدیل می‌شود که در زمان خود از زیباترین مساجد هم محسوب می‌شد. ساخت این بنا به قرن 11 میلادی باز می‌گردد که آن را به یکی از قدیمی‌ترین بناهای استانبول تبدیل کرده است. امروزه آنجا به یک موزه تبدیل شده که می‌توانید انواع دیدنی‌های مختلف را در آنجا مشاهده کنید و از فضای این بنا لذت ببرید. آنجا برای کسب اطلاعات در رابطه با تاریخ عثمانیان و بیزانس هم بسیار عالی است.

مسجد رستم پاسا استانبول

به گزارش سفر باتو ، مسجد رستم پاشا دیگر مسجدی است که به دست عثمانیان و در زمان رستم پاشا ساخته شده است. البته خود رستم پاشا قبل از پایان ساخت این مسجد از دنیا می‌رود و در کنار این مسجد آرامگاه وی ساخته شده است. درون این مسجد می‌توانید طراحی سنتی و زیبا را مشاهده کنید و آنجا شامل لوستری بزرگ و دیدنی است. این مسجد با پنجره‌های زیاد می‌تواند نور را به راحتی به داخل بیاورد. طراحی آنجا بسیار زیبا است و شامل کاشی‌هایی رنگارنگ می‌شود.

مسجد فاتح استانبول

مسجد فاتح در قرن 15 میلادی در استانبول ساخته شده است. این مسجد به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده که در آن زمان تنها 21 سال سن داشته است. منطقه‌ای هم که این مسجد در آنجا ساخته شده به همین نام است. آنجا در سال 1771 یک بار به طور کامل بازسازی شده است. آرامگاه سلطان محمد نیز در کنار این مسجد وجود دارد. معماری این مسجد قابل توجه بوده و به عنوان معماری عثمانی شناخته می‌شود.

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه دیگر مسجدی است که در قرن 16 میلادی توسط عثمانیان ساخته شده است. این مسجد را معمار عثمانی، معمار سنان آغا طراحی کرده است. آنجا در زمان سلطان سلیمان اول ساخته شده است. این مسجد شامل 4 مناره است و ترکیبی از معماری بیزانسی و همینطور عثمانی را در خود دارد. آنجا شامل بخش‌های مختلفی است که می‌توان به مدرسه، حمام، کاروانسرا و همینطور کتابخوانه اشاره کرد. آنجا محل دفن سلیمان و خانواده‌اش نیز محسوب می‌شود که در پشت مسجد و محوطه‌ای سرسبز واقع شده است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!