download 2020 01 04T213547.233

محتوای الکترونیکی:مجموعه ای متن ، عکس، فیلم، اینفوگرافی و صوت که با هدف انتقال مفاهیم، آموزش، اطلاع رسانی، بازاریابی و… تولید و در فضای وب ارائه می شود محتوای الکترونیک است.هر محتوای الکترونیک می تواند یک یا چند شکل مختلف از محتوا را جهت انتقال مفاهیم بکار برد. مخاطبان ما به شیوه های مختلفی به مطالب توجه کرده و آن ها را فرامی گیرند به همین دلیل برای اثرگذاری بیشتر محتوا لازم است حواس مختلف افراد را درگیر کنیم. درحال حاضر در تولید محتوای الکترونیک دربسیاری موارد از ترکیب محتوای دیداری و شنیداری استفاده می شود.

اهمیت محتوای الکترونیک

با الکترونیکی شدن تمام ارکان زندگی نوع بشر قطعا مراجعه افراد به مراجع الکترونیک و فضای وب جهت یادگیری به مرور افزایش خواهد یافت . محتوای الکترونیک امکان فراگیری در هر زمان و مکان را فراهم می آورد و از این رو انتظار می رود در سال های آتی حجم تولید محتوای الکترونیک در کشور به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

دغدغه اصلی در تولید محتوای الکترونیک مناسب، فراهم آوردن یک تیم تولید محتوای حرفه ای و متخصص در کنار تامین تجهیزات و امکانات مناسب است.

مراحل تولید یک محتوای الکترونیکی ارزشمند

تولید محتوای الکترونیک ارزشمند مراحل مختلفی دارد، نخستین کاری که لازم است انجام دهید این است که محتوایی که تولید می کنید انتخاب کنید و سپس سناریوی لازم برای ارائه محتوا را مشخص کنید. مرحله بعد توليد اجزاي مورد استفاده در توليد محتواي الکترونيکي است مرحله دیگر جمع بندي یعنی ساخت محصولي شامل: متن، عکس، انيميشن، فيلم، صوت+ تعامل که به ارائه محتوا بپردازد و مرحله آخر انتشار یا ارائه محتواي الکترونيکي از طريقCD يا Web خواهد بود.

ابزارهای تولید محتوای الکترونیکی

برای تولید متن: Acrobat reader, PowerPoint, Presenter

در تولید عکس: SnagIt, Photoshop, photoimpact

در ساخت انيميشن: Flash, Swishmax,Captivate

نرم افزارهای کاربردی فيلم: Camtasia, Captivate

نرم افزارهای صدا:SoundBooth, Sound Fourge, Audition  Captivate

برای ساخت لوگو يا آرم: Xara3D, Flash

در تولید اسلايد: PowerPoint, Captivate, Director

نرم افزار های تولید آزمون: Captivate, Camtasia, Quiz builder, Elearning builder

نرم افزار های صفحه بندي و توليد اتوران:Captivate, Mutimedia Builder, Autorun Enterprise

و برنامه قابل نصب: Install Shie می باشد.

تولید محتوای الکترونیکی برای دانش آموزان می تواند به صورتهای مختلف مثل تولید درس افزارهای آموزشی با موضوعات کتابهای درسی، تولید اجزای آموزشی، تولید نرم افزارهای بازی، سرگرمی و آموزشی، تولید نرم افزارهای پرورشی، تولید نرم افزارهای آزمون گیر و یا تولید نرم افزارهای بانک اطلاعاتی باشد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!