download 2020 06 27T194454.758

 انواع متا تگ ها (Meta Tags):

با توجه به گستردگی زیاد انواع متا تگ ها، مهمترین متاتگ های تاثیرگذار در سئو را به سه بخش متاتگ های خوب و ضروری، متاتگ های بد و متاتگ های کم اثر تقسیم می کنم.
دانستن آنکه کدام برچسب متا برای سئو خوب است یا بد می تواند یکی از عوامل موثر در روند سئو سایت شما باشد. البته در حالت کلی بیش از 30 نوع متا تگ وجود دارد، شما میتوانید لیست کامل انواع متاتگ را ببینید و با آنها آشنا شوید.

  • متا تگ های خوب و ضروری برای سئو

این متا تگ ها باید در تمام صفحات وب سایت شما وجود داشته باشند. شاید این لیست کوچک بنظر برسد ولی شامل موثرترین متاتگ های خوب  می شود.

  • نوع محتوای متا Meta content type 

    برچسب متا، نوع محتوای داخل سایت شما را مشخص می کند، در اصل مرورگر و موتورهای جستجو تشخیص می دهند، نوع حرف استفاده شده به چه صورتی است. برای زبان فارسی بخش Charset باید حتما به صورت utf-8 باشد. کد پیشنهادی ما برای بخش متای نوع محتوای فارسی به صورت زیر است.

[html]<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />[/html]

  • عنوان Title 

    اگرچه کد Title با Meta شروع نمی شود ولی مهمترین بخش سئو در متاتگ ها محسوب می شود. عنوان اطلاعات مهمی را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. بهتر است عنوان بیشتر 70 کاراکتر نباشد، در تصویر زیر نمایش آن در گوگل مشخص شده است.

نمونه کد عنوان متا Title در Html به صورت زیر نوشته می شود.
[html]<title>عنوان مقاله</title>[/html]

توضیح متا Meta description

توضیح متا یا فوق توصیف عبارتی است که محتوای خلاصه صفحه را به نمایش می گذارد، این توضیح برای گوگل نباید بیشتر از 150 کارکتر (حرف) باشد و به صورت مستقیم روی سئو تاثیر ندارد ولی می تواند باعث جذب کاربر برای کلیک شود. پس در نوشتن آن دقت لازم را بکنید.

  • متاتگ ویوپورت Viewport

    در دنیای موبایل ها، وب سایت شما باید مشخص دیده شود و تجربه کاربری (UX) خوبی را برای کاربر سایت به همراه داشته باشد. کد متا پایین به مرورگر و روبات ها موتورهای جستجو درباره نوع نمایش سایت در کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و بویژه موبایل توضیح می دهد..

[html]<meta name=viewport content=”width=device-width, initial-scale=1″>[/html]

  • متا تگ های کم اثر برای سئو

سایت های مختلف براساس نوع محتوا ممکن است به متاتگ های زیر نیاز داشته باشند، ولی در صورت استفاده از این متاتگ ها تاثیر کمی بر روی سئو خواهد داشت.

  • متاتگ شبکه های اجتماعی Social meta tags

    استفاده از متا تگ های شبکه اجتماعی مثل اپن گراف Open Graph برای فیس بوک و توییتر دیتا برای Twitter در نمایش درست لینک ها خوب است ولی ضروری نیست و روی سئو سایت اثری ندارد.

  • ربات ها Robots

    بعضی از سئوکاران اعتقاد دارند این متاتگ بسیار اهمیت دارد، اما اگر این برچسب را بکار نبرید، رباتها به صورت طبیعی تمام سایت شما را جستجو و دنبال می کنند، فقط زمانی که نمی خواهید برخی صفحات را در موتور جستجوی خود ایندکس و ثبت کنید، استفاده از این متا لازم و ضروری است. که می توانید کد آن را به صورت زیر بنویسید.

[html]<meta name=”robots” content=”noindex” />[/html]

  • زبان Language

    تنها یک دلیل برای استفاده از فرابرچسب زبان وجود دارد، به این دلیل که اگر یک سایت دو زبانه یا چندزبانه دارید، بتوانید به موتورهای جستجو برای شناخت محتوای درست صفحات کمک کنید.

  • متا تگ موقعیت جغرافیاییGeo 

    با توجه به امکان تعیین جغرافیایی سایت در گوگل کنسول عملا این متا لازم نیست، البته برای موتور جستجوی بینگ و سایت چند شعبه ای بر روی یک دامنه لازم است. از متاتگ موقعیت جغرافیایی استفاده کنید. نمونه کد Geo meta tag در پایین نوشته شده است.

[html]<META NAME=”geo.position” CONTENT=”latitude; longitude”>سئوکاران
<META NAME=”geo.placename” CONTENT=”Place Name”>
<META NAME=”geo.region” CONTENT=”Country Subdivision Code”>
[/html]

download 28

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!