seo basics

مرحله 4: ایجاد لینک های دیگر از وب سایت های دیگر


پیوند ساختمان برای موفقیت استراتژی SEO شما اهمیت دارد ، بنابراین اگر شما آماده باشید منابع (زمان، پول و غیره) را برای تولید محتوا صرف کنید، باید آماده باشید تا زمان حداقل برای تبلیغ و ایجاد لینک ها به محتوای شما.

چرا؟ از آنجا که شواهد واضح نشان می دهد که لینک ها یکی از عوامل تاثیر گذار بر الگوریتم رتبه بندی گوگل هستند.

referring domains vs organic search traffic ahrefs content

حتی گوگل ادعا می کند که پیوندها یکی از عوامل 3 رتبه برتر است.

بسیاری از تاکتیک هایی که می توانید از وب سایت های دیگر برای پیوند به صفحات وب خود استفاده کنید استفاده می شود. برخی از آنها مشروعتر از دیگران هستند. با این حال، قبل از اینکه شما شروع به انتخاب گیاهان “ساختمان لینک ها” کنید، وقت خود را برای بررسی و تجزیه و تحلیل اینکه چگونه رقبا در حال ساختن لینک هستند را انتخاب کنید .

مهم است که از  رقبای خود استفاده کنید، زیرا هر طرحی متفاوت است و تاکتیک هایی که در یک طاقچه عالی کار می کنند ممکن است در شما بسیار موثر باشد.

با انجام این کار، برخی از تاکتیک های زیر را در نظر بگیرید.

a) کشیدن لینک ها از محتوای پایین تر

بیایید بگوییم ما فقط یک سفر عالی راهنمای دوبلین را منتشر کردیم.

ما قلب و روح خود را در این راهنما قرار داده ایم. این بسیار دقیق است، تجربه کاربر نقطه به نقطه است، و اطلاعات و توصیه ها به عنوان تاریخ به عنوان آن می شود. این احتمالا  بهترین راهنمای سفر دوبلین در وب است.

به عبارت دیگر، راهنمای سفر دوبلین ما بیشتر از سایرین اهمیت دارد.

با این حال، اگر ما در جستجوی “سفر دوبلین” در مرورگر محتوا جستجو کنیم  و برای صفحاتی با لینک هایی از 20+ دامنه ارجاع فیلتر کنیم، این ها برخی از نتایج هستند:

dublin travel guide links

این دو صفحه دارای پیوندهایی از بیش از 200 دامنه ارجاع (وب سایت های منحصر به فرد) هستند.

هیچ کدام از این دو صفحه بد نیستند. آنها فقط به عنوان راهنمایی که ما با هم قرار داده اند، خوب نیستند. بنابراین ممکن است ارزش ارتباط با افرادی که به این صفحات پیوسته اند را ببینند و ببینند آیا امکان ارتباط آنها با ما وجود دارد یا خیر.

برای پیدا کردن کسانی که به یک صفحه پیوند دارند، می توانیم URL را به Ahrefs Site Explorer بچسبانیم  و گزارش های Backlinks را بررسی کنیم .

هر پیوند به دنبال تعقیب نیست، اما حتی پس از رفع لینک ها فقط یک یا دو دقیقه گزارش می شود، من می توانم چند نامزد خوب را ببینم که از آن ها دوست دارم یک لینک بفرستم.

backlinks report ahrefs

یکی از آنها این است:

dublin guide link

این صفحه حتی به راهنمایی ها و منابع چندگانه دوبلین پیوند داده می شود که حتی بیشتر احتمال دارد که آنها مایل به استفاده از راهنمای ما باشند.

همه چیزهایی که باید انجام دهیم این است که آدرس ایمیل  شخص مسئول سایت را پیدا کنیم و به آنها اطلاع دهیم در مورد محتوای ما.

ب) ساختمان پیوند شکسته

ساختمان لینک شکسته است که در آن شما صفحات شکسته مربوط (با لینک های اشاره به آنها) در سایت های دیگر پیدا کنید. پس از آن به افرادی که به منابع مرده پیوند دارند دسترسی پیدا کنید تا نشان دهند که پیوند مرده را برای جابجایی مناسب در سایت خود مبادله می کنند.

صدا گیج کننده است؟ اجازه بدهید به شما نشان دهم که چگونه این کار را انجام دهید.

برای این مثال، من تصمیم گرفتم از subreddit در دوبلین استفاده کنم، عمدتا به این دلیل که آن را شامل پیوندهای متعدد است و من مطمئن هستم که حداقل چند شکسته وجود دارد. من صفحه را از طریق آئروفس اجرا می کنم وگزارش لینک های شکسته را بررسی می کنم:

broken links dublin

من یکی از آن را جالب می بینم. بر اساس متن در Reddit، این صفحه حاوی یک نقشه از مناطق فای عمومی در دوبلین است. همچنین می توانید از Wayback Machine  برای پیدا کردن آنچه در صفحه استفاده می کنید استفاده کنید.

سپس، من URL صفحه را در Site Explorer افزوده می شود  تا بررسی کند که آیا وب سایت ها به آن لینک دارند:

reverse backlinks

بینگو! بیست و یک سایت به این راهنما پیوند دارد. احراف حتی پیدا کردن محل دقیق لینک مرده را آسان می کند:

find lost link 1

اکنون می توانم یک صفحه مشابه در وب سایت من ایجاد کنم و به صاحب این سایت (و سایر سایت های مرتبط با این صفحه گم شده) بپردازم تا نشان دهم که آنها پیوند مرده را با لینک به راهنمای من جایگزین می کنند.

قدرت این تاکتیک نهفته در این واقعیت است که:

  1. شما می دانید  چه صاحبان سایت می خواهید به لینک، و
  2. شما در حال کمک به آنها برای بهبود سایت خود (با رفع لینک های شکسته)

برای یادگیری بیشتر در مورد این تاکتیک، راهنمای ما را به ساختمان لینک شکسته بررسی کنید .

ج) وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان جایی است که شما برای یک وب سایت دیگر در صنعت خود بنویسید.

بسیاری از مردم فکر می کنند وبلاگ نویسی مهمان مرده است، زیرا مدتی پیش گوگل “هشدار” در مورد استفاده از پست مهمان برای ساخت لینک را منتشر کرد.

بنابراین تا زمانی که پست مهمان شما مفید، آموزنده و با کیفیت باشد، لازم نیست نگران باشید.

وبلاگ نویسی مهمان برای ساختن لینک کار می کند وقتی که شما سه قانون اساسی را دنبال می کنید:

  1. شما در یک وبسایت معتبر با یک مخاطب بزرگ مرتبط آن را منتشر میکنید.
  2. شما یک قطعه محتوا با کیفیت بالا ایجاد می کنید که برای مخاطبان وب سایت که در آن قرار دارد مفید است.
  3. شما به منابع مرتبط در وب سایت خود لینک می دهید که بیشتر به مخاطبان کمک می کند تا دانش خود را در مورد موضوع گسترش دهند.

هنگامی که دنبال شد، این وبلاگ ها مهمان مهمان را به یک ابزار عالی برای ساختن نام تجاری، ایجاد ترافیک ارجاع و بهبود رتبه بندی تبدیل می کنند. برای یادگیری نحوه استفاده از پست مهمان برای ایجاد لینک در مقیاس،راهنمای راهنمای آئرفس  در مورد موضوع را بخوانید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!