seo basics

مرحله 3: اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دردسترس هر دو موتور جستجو و انسان است

هنگام انجام جستجوگرها ، مهم است که به یاد داشته باشید که شما برای دو مشتری جداگانه – خواننده های انسانی خود کار می کنید و موتورهای جستجوگرهای ربات از وب سایت خود استفاده می کنند.

در حالی که رباتها در حال تبدیل شدن به هوشمندانه تر و انسانی هستند، تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد. بنابراین، هدف شما باید ایجاد یک تجربه مثبت برای هر دو انسان و رباتها باشد.

درک چگونگی ایجاد صفحات بهینه شده برای رباتها می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل، در حالی که این مهم است که درک مفیدی از ویژگیهایی که در پاراگراف زیر بحث میکنیم، به شما توصیه میکنیم آنها را به یک حرفه (بیشتر ترجیحا توسعهدهنده) منتقل کنید.

با این حال، در اینجا چند نکته وجود دارد که شما را در پای راست قرار دهید.

توجه . من این بخش را نسبتا کوتاه و ساده نگه میدارم، زیرا نمیخواهم در این راهنما با استفاده از بیش از حد فنی mumbo-jumbo خراب شود.

a) اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سریعا بارگیری می شود

هر دو انسان و موتورهای جستجو، سرعت بارگذاری وب سایت ها را اولویت بندی می کنند. مطالعات نشان می دهد که تا 40 درصد از مردم  سایت هایی را که برای بارگیری بیش از 3 ثانیه طول می کشد، ترک می کنند.

با استفاده از  ابزار Insights PageSpeed ​​Insights یا GTMetrix  می توانید به شما در پیدا کردن صفحات صفحات سریع خود و ارائه توصیه های عملی در مورد چگونگی بهبود سرعت آنها کمک کنید.

pagespeed insights opportunity

اگر می خواهید تمام صفحات را در سایت خود در یک بار تجزیه و تحلیل کنید، یک سایت خالی در Audre Site Ahrefs  را اجرا کنید و  گزارش عملکرد را ببینید تا ببینید که کدام صفحات شما نیاز به سرعت بیشتر برای بهینه سازی دارند.

site audit slow page

ب) اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما تلفن همراه است

بر اساس یک مطالعه، بیش از 60 درصد از جستجوها  اکنون از دستگاه های تلفن همراه است.

از ابزار تست موبایل برای تطبیق گوگل استفاده کنید  تا مطمئن شوید که وبسایت شما مناسب موبایل است. در اینجا چیزی است که میخواهید ببینید:

mobile friendly test

الف) یک گواهی SSL را نصب کنید

HTTPS به طور رسمی  یکی از نشانه های رتبه بندی گوگل است.

شما می توانید بگویید که یک سایت از SSL استفاده می کند زیرا یک نوار قفل در نوار URL وجود دارد :

ssl

استفاده از یک گواهینامه SSL نیز می تواند یک مسئله امنیتی باشد، به خصوص اگر شما در حال اجرای یک سایت تجارت الکترونیک هستید یا پذیرش درخواست های فرم.

گزینه های رایگان مانند Let’s Encrypt  به شما این امکان را می دهد تا وب سایت خود را بدون شکستن بانک Piggy بسازید.

د) یک نقشه سایت ایجاد کنید

Sitemap یک فایل XML است که تمام صفحات سایت شما را فهرست می کند. موتورهای جستجو از آن استفاده می کنند تا محتوای شما را پیدا کرده و درک کنند که صفحات شما متصل هستند (به عنوان مثال ساختار کلی وب سایت شما را ببینید).

اگر از Yoast SEO استفاده می کنید ، افزونه یک Sitemap برای شما ایجاد می کند. سپس می توانیددستورالعمل گوگل را  در مورد چگونگی تست و ارسال آن دنبال کنید. (همچنین چندین ابزار رایگان دیگر  که می توانید برای ایجاد یک نقشه سایت برای سایت خود استفاده کنید، وجود دارد.)

نقشه های سایت  به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد، اما آنها به موتورهای جستجو اجازه می دهند سریعتر صفحات جدید را در وب سایت شما پیدا کرده و فهرست بندی کنند.

الف) فایل robots.txt را آپلود کنید

22 robots txt file

در حالی که نقشه سایت ساختار کامل وب سایت شما را به نمایش می گذارد، فایل robots.txt  دستورالعمل های خاصی برای خزنده های موتور جستجو ارائه می دهد که در آن قسمت های سایت آنها باید و نباید آنها را نمایش دهد.

داشتن یک فایل robots.txt به این دلیل توصیه می شود که موتورهای جستجو یک بلاگ خزنده – تعداد صفحاتی که هر بازدید را مجاز به خزیدن می کنند – به ربات های خود اختصاص می دهند.

همه خزنده های موتور جستجو اصلی و دیگر ربات ها “خوب”  از فرمت robots.txt، از جمله AhrefsBot ، اطاعت می کنند .

f) درون ارتباط بین پست ها و صفحات مربوطه

پیوند استراتژیک صفحات مختلف در وبسایت شما یک راه عالی برای افزایش سرعت موتورهای جستجو است که سایت شما را خالی می کند و آنها را به مهمترین صفحات خود هدایت می کند.

استراتژی های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، مانند  استراتژی توپی و گفتار ، محتویات سنگ بنای و غیره. اینها کار می کنند اما می توانند پیچیده شوند. در حال حاضر، تمرکز بر ایجاد یک ساختار قوی با تعداد زیادی لینک بین صفحات مربوطه است.

در مثال ما می توانیم یک صفحه ای ایجاد کنیم که هدف آن «راهنمای دوبلین» است  و لینک آن به صفحات جداگانه ای است که «دیدگاه های  دوبلین» ، «رستوران های دوبلین» و غیره را پوشش می دهند.

برای پیدا کردن سریع فرصت های پیوند از پرس و جو زیر در Google استفاده کنید:

site:yourdomain.com + “topic of the post you want to link to”

به عنوان مثال، اگر شما دنبال پیوند به راهنمای دوبلین خود هستید، می توانید سایت خود را تایپ کنید: yourdomain.com + “راهنمای دوبلین” (یا “راهنمایی دوبلین” یا حتی “دوبلین”)، و تمام صفحات را ببینید سایت شما که از آن می توانید لینک ها را اضافه کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد ساختار وب سایت و SEO فنی

ساختار داده ها در وب سایت شما نقش مهمی در عملکرد موفقیت آمیز SEO دارد .

خوانده شده راهنمای ما به فنی SEO  برای کسب اطلاعات بیشتر.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!