images 2019 12 08T064019.691

لینک شکسته یا Broken Link:

به لینکی که با کلیک بر روی آن به صفحه بدون محتوا وارد شده اید Broken Link یا لینک شکسته، و صفحه ای که بعد از کلیک بر روی آن مشاهده میکنید صفحه 404 یا 404 page گفته میشود. لینک های شکسته به طور کلی دو دسته هستند. یکی لینک شکسته داخلی و دیگری لینک شکسته خارجی.

لینک های شکسته داخلی

وقتی کاربر در سایت شما بر روی یک لینک کلیک کند و به صفحه دیگری از سایت شما هدایت شود، به آن لینک داخلی میگویند. در صورتی که کاربر با کلیک بر روی لینک های سایت شما با یک صفحه 404 مواجه شود، به آن لینک شکسته داخلی میگویند. ناگفته نماند که این نوع لینک ها به این دلیل که داخل سایت خود شما هستند، مدیریت آسان تری دارند و در صورت خرابی، میتوانید سریع اقدام به حذف آن ها کنید.

لینک های شکسته خارجی

لینک هایی که برای ارجاع دادن به سایت های دیگر استفاده میکنید را لینک های خارجی میگویند. فرض کنید در حال نوشتن مقاله ای درباره یک بازیگر معروف هستید و برای اطلاعات تکمیلی،  لینک ویکیپدیای آن بازیگر را لینک میکنید. به این لینک، لینک خارجی میگویند. اما اگر کاربر بعد از کلیک بر روی این لینک، به محتوایی خواسته شده خود نرسد، بر روی یک لینک شکسته خارجی کلیک کرده است.

لینک های شکسته چه تأثیری در سئو سایت دارند؟

یکی از مهم ترین معیارهای گوگل برای تشخیص کیفیت محتوای یک صفحه، تعداد و کیفیت لینک های ارجاع داده شده به آن است. زمانیکه یک لینک شکسته در یکی از صفحات شما وجود دارد عملا ارزش و اعتبار آن به جای آنکه به صفحه ای مهم در سایت شما منتقل شود از دست میرود. این نکته برای لینک هایی که سایر سایت ها به شما داده اند حتی اهمیت بیشتری خواهد داشت.

کسب لینک از سایت های دیگر معمولا امری دشوار است و حالا یک صفحه 404 تمام ارزش و اعتبار آن را از بین برده است، در نتیجه این لینک ها میتوانند تاثیر زیادی بر سئو سایت شما داشته باشند.

علل به وجود آمدن لینکهای شکسته:

لینک های شکسته به طریق مختلف ایجاد می شوند که در اینجا به آنها اشاره می شود:

o مسائل فنی
o محتوای قدیمی
o بخش‌های حذف شده از وبسایت (مانند یک دسته‌بندی یا چندین پست)
o تغییر سیستم مدیریت محتوا (CMS)
o اضافه شدن صفحات
o تغییر دامنه

دلایل دیگری هم وجود دارد اما دلایل بالا رایج‌ترین آنها هستند. دیگر باید متوجه شده باشید هر یک لینک شکسته در SEO یک پوئن منفی محسوب می شود. پس لازم است هیچ لینک شکسته ای در سایت شما موجود نباشد. باید تک تک آنها را یافته و راهی برای رفع آن بیابید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!