غذاهای معروف کشور ارمنستان

ارمنستان کشوری تاریخی و زیبا است که طبیعتی دیدنی دارد. این کشور در مرز شمال غربی ایران قرار دارد و پایتخت آنجا شهر ایروان است. ایرانیان تور گردشگری ارمنستان و تور ایروان را به دلیل نزدیکی انتخاب می‌کنند، میتوان به شکل زمینی و همینطور هوایی به این کشور سفر کرد و در آنجا می‌توان در هتل‌های بسیار خوب 4 و 5 ستاره اقامت داشت. ایروان در کشور ارمنستان یکی از مقاصد پرطرفدار در میان تورهای خارجی است که ایرانیان آنجا را برای سفر‌ها تفریحی خود در تعطیلات انتخاب می‌کنند. اگر به کشور ارمنستان سفر کردید حتماً باید به نقاط دیدین طبیعی و جاذبه‌های دیدنی طبیعی آنجا سر بزنید و از کوهستان‌ها و مناطق سرسبز آنجا دیدن فرمایید. در این کشور می‌توانید در دل طبیعت بناهای دیدنی تاریخی مثل قلعه‌های تاریخی و همینطور صومعه‌ها و کلیساهای متعدد را مشاهده فرمایید. کشور ارمنستان با کوهستان‌های زیبا مکانی عالی برای کوهنوردی بوده و کوهنوردان زیادی از سراسر دنیا برای این ورزش مفرح به این کشور سفر می‌کنند و قله‌های معروف ارمنستان مانند کوه آراگاتس را فتح می‌کنند. در این کشور رودخانه‌ها و دریاچه‌های دیدنی وجود دارد، دریاچه سوان از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی این کشور است که توریست‌های زیادی را جذب خود کرده است. اگر به ارمنستان سفر کنید می‌توانید در آنجا به رستوران‌های بسیار خوب رفته و غذاهای لذیذ از طعم‌های محلی و بین المللی را امتحان کنید، در ارمنستان غذاهای بسیار خوشمزه‌ای وجود دارد که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته‌اند. اگر می‌خواهید با خوراکی‌های خوشمزه این کشور آشنا شوید ادامه این مقاله را حتماً مطالعه کنید تا در تور ارمنستان این غذاهای خوشمزه را از دست ندهید.

مانته

از غذاهای معروف تور ارمنستان سفر باتو که به عنوان یک غذای ملی هم شناخته می‌شود مانته است. این غذا شبیه به پیراشکی است که درون آن با گوشت و انواع ادویه‌ها پر شده است. خمیر مانته در درون روغن سرخ می‌گردد و به شکل یک قایق است و رستوران‌های زیادی این غذا را به مشتریان ارائه می‌کنند. این غذا را با سس‌های خوشمزه سرو می‌کنند و می‌توانید آن را با ادویه و سس‌های لذیذ میل کنید.

دلمه ارمنستان

در ارمنستان مانند ایران و ترکیه دلمه‌های خوشمزه پخته می‌شود. در آنجه به دلمه تلما می‌گویند و یک پیش غذای بسیار معروف و خوشمزه در آنجا است که در بیشتر رستوران‌های محلی و ارمنستانی می‌توانید آن را سفارش دهید. دلمه‌های آنجا متنوع بوده و هم می‌توانید دلمه با گوشت امتحان کنید و هم دلمه‌های گیاهی که در برگ مو پیچیده شده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. انواع سبزیجات را درون این دلمه‌ها استفاده می‌کنند که باعث طعی عالی می‌شود.

کوفته گوشت ارمنستان

کوفته‌های گوشت ارمنستان جزو غذاهای اصیل و معروف آنجا است که رستوران‌های مختلفی تخصص در پخت و ارائه این غذا دارند. در این دلمه‌ها از انواع سبزیجان و ادویه‌ها استفاده می‌شود و تفاوتی که با کوفته ایرانی دارد این است که در آن از لپه استفاده نمی‌شود و دارای سیر است. حتماً در سفر با تور ارمنستان به کوفته فروشی‌های ایروان بروید و از این غذای خوشمزه و لذیذ ارمنی امتحان کنید.

خوراک گوشت با سس انار

یکی از عناصر غذایی بسیار محبوب در کشور ارمنستان، انار است. انار در کنار گوشت معمولاً استفاده می‌شود و طعم بسیار خوبی به آن می‌دهد. خوراک گوشت ارمنستانی غذایی است که به همراه انواع سبزیجات مانند هویج و قارچ پخته شده و با سسی که با انار درست شده سرو می‌شود. این غذا از غذاهایی است که می‌توانید در رستوران‌های معروف سفارش دهید و آن را میل کنید و طعمی عالی دارد.

هاریسا

از غذاهای خوشمزه دیگر ارمنستانی که به عنوان میان وعده معمولاً به کار می‌رود هاریسا است. این غذا شبیه به حلیم ایرانی بوده و طعمی لذیذ دارد و دارای روغن و کالری بالایی است. ارمنستانی‌ها این غذا را در هنگام صبحانه میل میکنند. در این غذا گوشت گوسفند یا گاو به همراه گندم به کار می‌رود و بسیار نرم و خوردن آن راحت است.

خاشلاما

از غذاهای دیگر ارمنستانی که بیشتر به عنوان یک پیش غذا مورد توجه است خاشلاما را می‌توان نام برد. این غذا در برخی رستوران‌های معروف محلی سرو می‌گردد. خاشلاما شبیه به سوپ بوده و شامل انواع سبزیجات مختلف با ادویه‌های معطر است که همراه با گوشت پخته و سرو می‌گردد. از آب گوجه فرهنگی در پخت این مواد استفاده می‌شود که به آن طعم خاص خود را داده است.

خوروات

اگر به خوردن کباب علاقه دارید حتماً در ارمنستان در رستوران‌های ارمنی خوروات سفارش دهید که کباب ارمنستانی است. این غذا در آنجا معروف بوده و با گوشت‌های مختلفی پخته می‌شود و ادویه‌های بسیار خوبی در پخت آن استفاده می‌گردد.

گاتا ارمنستانی

نان معروف گاتا یکی از شیرینی‌های خوشمزه‌ای است که می‌توانید برای دسر یا میان وعده میل بفرمایید. این نان به شکل لایه ای بوده و داخل آن از مواد مختلف شیرین کننده یا شکلات استفاده می‌شود و بافتی بسیار نرم و طعمی عالی را دارد و شبیه به قطاب است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!