images

یک شرکت سئوکار چه وظایفی دارد؟

تحیق اولیه، بررسی و تحلیل

سئو همیشه با تحقیق، بررسی و تحلیل شروع میشه. هر مشتری ویژگی های خاص خودشو داره و هر صنعتی از بقیه صنایع متفاوته. بخاطر همین سئوکارهای خوب هیچ وقت پیش بینی نمیکنند و به کسی تضمین نمیدن – سئو و بهینه سازی سایت به عوامل متعددی وابسته است و ممکنه یه چیزی برای یه شرکتی خوب جواب بده اما برای یه شرکت دیگه اینطور نباشه. شرکتهای سئوکار خوب هیچ وقت یه فرمول مشخص و ثابت برای سئو کردن ندارن که همونو برای همه مشتریهاشون پیاده کنند، بلکه تخصصشون بیشتر تو حل مسئله است. وقتی تحقیقشونو شروع میکنند، خودشونم نمیدونن دارن کجا میرن و به چی قراره برسن، اما در عین حال آمادگی­های لازم رو دارند که کار اضافی بی فایده مجبور نباشن انجام بدن. کارهای استانداردی که باید انجام بشن همه حول تحقیق اولیه، بررسی و تحلیل میشه که شامل این موارده:

تحقیق کلیدواژه

تشخیص و تحقیق کلیدواژه ها برای این هدف انجام میشه که ببینیم کدوم کارها میتونن بهترین نتایج رو برای مشتری به همراه بیارن تا مشتری بتونه رتبه خوبی کسب کنه. تو این مرحله کلیدواژه های ایده­آل و مرتبط با کسب و کار مشتری رو که خیلی هم مورد هدف رقبا قرار نگرفته باشند، پیدا میکنند.

تحلیلهای ابزار گوگل وبمستر

اگه بتونیم شرایط فعلی و گذشته یه مشتری رو در گوگل وبمستر مطالعه کنیم، میتونیم مسائل فنی احتمال سایتشو (از قبیل جریمه هایی که میتونه تأثیر منفی بر رتبه سایت بذاره) بشناسیم.

تحلیل پروفایل لینک

طی سالیان گذشته خیلی از شرکتها سئوکار استخدام کردند و شرکتهای سئوکار براشون صدها و حتی هزارها لینک با قیمت پایین ساختند که الآن گوگل این روش رو جریمه میکنه و اگه این شرکتها میخوان موفق بشن باید کار رو با پاک کردن لینکهای اسمشون شروع کنند. حتما باید این پاک کردن لینکها رو از همون مراحل اول شروع کرد، چون اثر منفیشون میتونه روی سایر کارهایی که برای سئو انجام میشه اثر بذاره.

بررسی سایت

گاهی اوقات بعد از انجام تحقیق و تحلیلهایی که گفتیم، یا حتی به موازاتشون یه بررسی از وب سایت مشتری انجام میشه. این بررسی شامل بررسی عوامل مختلف سئو از قبیل سرعت لود صفحات وب، ساختار URL، لینکدهی داخلی، تگ­های عنوان، تگ­های توصیفات متا و محتواست. خیلی از شرکتهای سئو این بررسی رو گسترده تر هم انجام میدن و عوامل نهایی مثل نرخ تبدیل به مشتری و میزان سود رو هم بررسی میکنند. این عوامل شامل کارایی، طراحی و پیام­رسانی یا شعار سایت میشه.

بهینه سازی اولیه

نتیجه همه تحقیقات، بررسی و تحلیلهای بالا منجر به فعالیتهای دنباله دار و گاها بدون دنباله­ سئو میشه. بعضی از این کارها عبارتند از:

بازسازی وب­سایت

تقریبا در اغلب موارد، قبل از شروع خدمات سئو به یک بازسازی کامل نیاز داریم مثلا در شرایطی که وب سایت قدیمیه، در تبدیل بازدیدکننده­ها ضعیف عمل میکنه، کدهای ضعیفی داره و قیمت اصلاح مشکلاتش بیشتر از حالتی میشه که همه چیز رو از اول بخواهیم درست کنیم.

بررسی کدها

در شرایطی که بازسازی کامل نیازی نباشه، کدهای سایت باید بررسی بشن تا از سازگاریشون با سئو اطمینان حاصل بشه. میزان گستردگی این بررسی بستگی به یه سری جزئیات داره اما میتونه از یه پاکسازی سطحی شروع بشه و یا جابجایی کامل کدها رو دربربگیره، اما این جابجایی کدها باعث تغییر طراحی سایت نمیشه و طراحی به همون شکل قبل باقی خواهد موند.

download

حذف و رد لینکها

اگه تحلیل پروفایل لینک نشون بده تعداد لینکهای کم کیفیت و مضر داخلی زیادن یا بدتر از اون، جریمه دستی رو نشون بده، باید با وب مسترها تماس گرفت و تا جایی که میشه لینکها رو حذف کرد و بعد از اون لینکهایی رو که نمیشه حذف کرد باید رد کرد.

ساخت لینک

با اینکه بعضی از جوانب سئو شامل خدمات غیردنباله­داری هستند که فقط یک بار لازمه صورت بگیره و به ندرت یا حتی هیچ وقت لازم نیست تکرارشون کرد، اما اکثر کارهای سئو دنباله دارند. مثل وقتی که از چمنهای باغچه­تون خوب مواظبت نکنید و زیادی بلند بشن. ساخت لینک هم یکی از اون کارهاییه که هیچ وقت تموم نمیشه، چون گوگل دوست داره مرتب از طریق جریانی دائمی تغذیه بشه و لینکهای جدید میتونن بهش نشون بدن که وب سایتتون هنوز مرتبط با موضوع داره پیش میره و باید همچنان در صفحه نتایج نمایش داده بشه. برای ساخت لینک روشهای زیادی وجود داره که برخی از اونها عبارتند از:

بررسی لینکها

گرچه کم پیش میاد اما مهمه که مواظب باشیم یه وقت یکی از لینکها قربانی یه حمله سئوی منفی نشه. باید لینکها رو بررسی کنیم و اگر متن لینک یا بخش خاصی از وب سایت که لینک بهش اشاره داره نیاز به اصلاح داشته باشند، اقدامات لازم صورت بگیره.

تحقیق از رقیب

با بررسی شرکت سئوی رقیبتون میتونید ببینید چه لینکهایی ساختند و کارشونو برای خودتون کپی کنید یا ازش الهام بگیرید و لینک بسازید.

بررسی برند

هر بار که اسمی از شرکتتون برده میشه باید یه لینک به وب سایتتون داده بشه اما وقتی شرکت سئوکار این مسئله رو بررسی میکنه متوجه میشید که اینطور نشده. باید کسی رو که اسم برند شما رو آورده یا روش کنترل داره ردیابی کنید و باهاش تماس بگیرید و ازشون بخواهید بهتون لینک بدن.

توسعه

ممکنه صدها وب سایت مرتبط با کار شما وجود داشته باشه. شرکت سئوکار باید به این هدف­ها دسترسی پیدا کنه و محتواتونو از طریقشون تبلیغ کنه و لینک بسازه. بخشی از این خدمات میتونه شامل وبلاگ نویسی مهمان باشه که برخلاف ادعای کاتس -یکی از متخصصین گوگل- هنوز یکی از روشهای معتبر لینکسازی به حساب میاد، به شرطی که درست انجام بگیره.

memarket.sirota

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!