سند باکس گوگل

سند باکس گوگل


سند باکس درواقع به زمینهای شنی اطلاق میشود که کودکان درآن قرار گرفته و بازی میکنندکه بیشتر برای امنیت کودک است.
همین دلیل است که برای دامنه های تازه ایجاد شده که نوپا هستند اصطلاح وضعیت سند باکس استفاده میشود.
وقتی گوگل از کیفیت کارتان اطمینان حاصل کرد، میتوانید از سندباکس خارج شده و به کارتان ادامه دهید.

اگر میخواهید که این دوره را کاهش دهید میتوانید ازمحتوای با کیفیت تری استفاده کنید.

همچنین میتوانید ازشبکه های اجتماعی هم استفاده کنید و لینک های معتبرتری را ایجاد کنید.

آیا میدانید که سندباکس چرا ایجاد می شود؟

سند باکس برای جلوگیری از پیشترفت سریع سایت های اسپمر در نتایج گوگل، ابتدا درسال 2014 اجرا شد.

به این ترتیب سایت های تازه کار نمی توانند به سرعت درصفحه ی اول نتایج قرار بگیرند. با این وجود هنوز هم سایت هایی وجود دارند که بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب میکنند. دردوره ی سندباکس پیشرفت چندانی رادر خود نمی بینید اما به تدریج تعداد بازدید کنندگان تان بیشتر میشود. اگر پس از مدت کوتاهی درمیزان بازدید کنندگان جهش ناگهانی دیدید، میتوانید بفهمید که از سندباکس خارج شده اید. سند باکس در واقع جریمه یا تنبیه نیست بلکه فقط ازرشد بیش ازحد اسپمر های جدید جلوگیری میکند. ابته باید گفت که همیشه هم سایت ها با سندباکس مواجه نمی شوند.

شناسایی سند باکس گوگل

از کجا میتوان فهمید که جایگاه نامناسب در کلمات کلیدی علتش جریمه های گوگل است یا سندباکس؟

اگر پس ازمدتی فعالیت با کاهش بازدید کننده مواجه شدید و رتبه تان دچار افت شد، فکر نکنید که به سندباکس دچار شده اید. این اتفاق برای دامنه های جدید رخ میدهد و اگر یک باراز سندباکس خارج شدید، دیگر هیچ گاه به آن دچار نمی شوید. پس دلیل این افت چیست؟ مهم ترین دلیل آن جریمه شدن توسط یکی از الگوریتم های گوگل است.

ماه عسل گوگل

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که سایت تان در یک ماه اول پیشرفت فوق العلاده ای داشته و پس ازمدتی افت کرده؛علت این مسئله چیست؟ اصطلاح ماه عسل گوگل برای همان دوره ی پیشرفت سایت ها استفاده میشود. البته باید گفت که در مواردی برای صفحات تازه ی سایت های قدیمی هم صدق می کند. مثلا با اتشار یک عکس یا مطلب ابتدا مخاطبان بسیاری را جذب میکنید ولی پس ازمدتی این میزان به شکل قابل توجهی کاهش پیدا میکند. دلیل آن میتواند توجه گوگل به مطالب جدید تراز شما باشد.

در این دوره ی ماه عسل وقتی در رتبه ی بالا قرار میگیرید ، گوگل عملکرد و مخاطبان شما را به دقت بررسی میکند. میزان ورود و خروج کاربران از سایت شما روی نتیجه ی نهایی این بررسی اثر می گذارد. پس علاوه بر الگوریتم های گوگل، مخاطبان هم در این رتبه موثر هستند. وقتی پس ازیک دوره پیشترفت، سقوط میکنید باید بدانید که جایگاه واقعی شما همین بوده است.

تفاوت سندباکس و ماه عسل

تفاوت اصلی سند باکس و ماه عسل این است که ، سندباکس در ابتدای شروع به کار سایت ممکن است اتفاق بیوفتد؛ اما ماه عسل مربوط به هر دوره ی افت یا رکود سایت میباشد. تفاوت بعدی این است که سند باکس مربوط به همه ی صفحات وبسایت می باشد؛ اما ماه عسل فقط شامل یک مطلب یا یک صفحه ی خاص از وبسایت تان میباشد. اما شباهت این دو روش، نظارتی بودن آن هاست و هدفشان تعیین جایگاه شماست.

نتیجه گیری

اگر تلاش و صبر زیادی ندارید، از ایجاد وب سایت جدید دوری کنید. زیرا در این روند موفقیت های کوتاه مدت را نباید به منزله ی پیروزی دانست و نباید ناامید شوید. از اصول سئو پیروی کنید و از روش ها و ترفند های جانبی استفاده نکنید. پس از 6 ماه می توانید تحلیل درستی از رتبه و عملکرد خود داشته باشید و در نهایت در کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!