improved position in google

سئو


سئو چیست و سئوکار حرفه ای کیست ؟

سئو به آن شکلی که توضیح داده شد ساده نیست و در حقیقت خوشمزه کردن مطلب برای مخاطب به این راحتی نیست که شما فکرش را کردید و باید این متن را تا اخر مطالعه کنید و متوجه شوید که چه کارهایی برای بهینه سازی سایت برای گوگل باید انجام دهید .

سئوکار یا وبمستری که وظیفه سئو را برعهده گرفته باید مثل انتی ویروس ها آپدیت باشد و هر لحظه الگوریتم ها و فاکتورهای جدید گوگل را شناسایی و به وبسایت اعمال کند و یا فاکتور های جدید آینده را در سئو و بهینه سازی سایت پیش بینی و بکار ببرد .
پس سئو کار وظیفه ی بروزرسانی سایت بر اساس الگوریتم های جدید گوگل دارد و هم چنین رعایت اصول سئو را برعهده دارد .

هدف از سئو چیست ؟

سئو به منظور راهنمایی وبمسترها برای مفید بود  ، مناسب بودن ، واقعی بودن نتایج گوگل هست و رعایت قوانین سئو به زمان کمک میکند ! کمک می کند که میلیاردها جستجوی روزانه به سرعت به نتیجه برسد و وقت و زمان و انرژی مردم اتلاف نشود و در همان صفحه اول نتایج بهترین سایتها معرفی شود و سئو کار نیز دقیقا برای همین منظور تلاش می کند و هزاران فوت و فن را انالیز و پیاده سازی می کند .

سئو کردن سایت برای رشد در نتایج گوگل و بیشتر دیده شدن هست و انتخاب کلمات کلیدی و عنوان و متن مناسب و تمام فاکتور های سئو به منظور بهبود رتبه ی سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو هست ( علاوه بر جلب توجه مخاطب ) .
عنایت فرمایید سئو نتیجه آنی ندارد و در درازمدت به جایگاه خودش میرسد و اینطور نیست که با عقد قرارداد با سئوکار و آغاز سئوی سایت شما بیکباره شاهد افزایش ورودی گوگل باشید و باید هفته ها و ماه ها منتظر ماند که البته امروزه به دلیل پیشرفت الگوریتم های گوگل و سرعت عمل گوگل ، پیشرفت و دریافت فیدبک در همان هفته ی اول هم قابل مشاهده هست .

تاریخچه سئو

سال 1990 ( نزدیک به دوران 8  سال دفاع مقدس! ) چند موتور جستجو فعالیت خودش را شروع کرد ااز جمله yahoo.com و infoseek.com و altavista.com .

به شکل کنونی نتایج جستجو وجود نداشت و فقط یک آرشیو بر اساس حروف انگلیسی لیست فراهم بود . اما رشد اینترنت بقدری بالا بود که موتورهای جستجو روز به روز پیشرفت می کردند و به تعدادشان نیز اضافه می شد و به همین خاطر و  وجود رقابت جستجو گرها دنبال این بودند که مخاطبان ازجستجو خود راضی باشند و به چیزی که می خواهند برسند و همین موقع الگوریتم ها و هوش مصنوعی وارد عمل شد و قوانینی در طراحی سایت ها ابداع و اجرا شد که از مهم ترین های آنها می توان به کلمات کلیدی و برچسب ها و دیسکریپشن و title و کلمات مادر و H تگ ها ( سرنویس ها ) و .. اشاره کرد . از همان زمان تجربه برای سئو توسط سئوکار ها کسب شد و الان سئو کار با تجربه می داند که چه فاکتورهای در چه مدل سایت های باید رعایت شود.

البته خیلی ها هم از راه های غیر اخلاقی و فریبنده بازدید می گرفتند تنها به مقصود درآمد و نمایش تبلیغات که امروزه تعدادشان افزایش زیادی داشته که با الگوریتم های جدید خیلیهاشون بسرعت شناسایی و جریمه و از نتایج به کل حذف می شوند و این خطر برای وبمستر ها هست که الگوریتم ها به اشتباه سایتی را جریمه کند و یا رتبه به نا حق بدهد .

در سال های دور رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار راحت تر از امروز بود و خیلی راحت با وارد کردن کلمات کلیدی متعدد و مخفی موتورهای جستجو را گول میزدن اما خوشبختانه از چند سال گذشته الگوریتم های گوگل به طوری پیچیده و حرفه ای شده که رسیدن به صفحه اول گوگل فقط در صورت رعایت اخلاق حرفه ای و قانونمند میسر می باشد .

اشاره به الگوریتم سئو !

الگوریتم احساسی ( قوانینی که فقط متخصصین به آن نتیجه رسیده اند و خود گوگل رسما اعلام نکرده ) در این لحظه به 205 فاکتور در نمایش نتایج گوگل رسیده و یک وبمستر و سئوکار باید این فاکتور ها بداند و رعایت کند و یا اگر اطلاعات کافی ندارد حتما از یک سئوکار مشاوره بگیرد و یا قرارداد همکاری ببند برای پیشبرد وبسایت ببندد .

مفهوم دقیق در صفحه اولِ گوگل بودن

در طول 24 ساعت بیش از 280 میلیون جستجو توسط فارسی زبان ها ( ایرانی ها ) در گوگل انجام می شود ( فقط گوگل ) و یک درصد خیلی کم هم در bing و yahoo و سایز جستجوگر ها به جستجوی نیازهای خود می پردازند و تمام تلاش وبمستر ها و سئوکار ها در مرحله ی اول جلب توجه موتور جستجوگر گوگل هست و کاری به سایر جستجو گر ها ندارند و شما می توانید با سئوی وبسایت سهم بزرگی از 280 میلیون جستجوی روزانه را به خود اختصاص بدید و مطمئن باشید وقتی مخاطب و کاربر متنی را جستجو می کند و گوگل پیشنهاد می دهد خیلی اعتماد بیشتری دارد تا اینکه همان متن را در تبلیغات مشاهده کند و بخواند .

d9b208614500b6f80739755fd29fad52 L

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *