download

سئو همچنان زنده است


سئو همچنان زنده است : ۱۰ روش برای استفاده از آن در تجارت

هرچند ممکن‌ است این موضوع برای خیلی‌ها عجیب به نظر بیاید، اما سئو همچنان زنده و پابرجاست.

به‌تازگی مجله Inc. مقاله‌ای با عنوان جنجالی «سئو مرده است» چاپ کرده‌ است. این مقاله مفهوم جدیدی که از آن با عنوان «بهینه‌سازی مخاطب آنلاین – OAO» یاد می‌کند را معرفی کرده است. ولی نکته اینجاست که OAO چیز جدیدی نیست. درواقع سئوهای هوشمند مدت طولانی ا‌ست که مشغول استفاده از آن هستند. ازآنجاکه موتورهای جستجوگر بیشتر به سمت فرآیند‌های پیچیده زبانی سوق پیداکرده‌اند، ساختن محتوایی که مردم آن را دوست داشته باشند تبدیل به یک امر حیاتی شده است.

سئو همچنان زنده است
سئو همچنان زنده است

به‌منظور بهبود رتبه در سال ۲۰۱۵، در اینجا ۱۰ راهنمایی مطمئن در زمینه سئو و OAO برای تجارت شما آورده‌ایم. این راهنمایی‌ها به شما کمک می‌کنند صرف‌نظر از اینکه گوگل چه نوع الگوریتم‌های به‌روز شده‌ای را استفاده می‌کند، برنده میدان باشید.

۱- صفحه شخصی گوگل درست کنید

هر تجارتی نمی‌تواند در صفحات اختصاصی گوگل ثبت‌نام کند. اما اگر شرکت شما غیرمجازی است و یک ساختمان قابل تائید دارد، شما واجد شرایط هستید. این هم مهم نیست که مشتریان شما از سرتاسر کشور یا حتی سرتاسر دنیا باشند. چه سودی برای شما دارد؟ شرکت شما در موتور جستجوگر بیشتر و بیشتر رؤیت می‌شود.

درواقع متخصص وب «کیسی آرک»، ارزش صفحه گوگل شخصی برای تجارت را چیزی در حدود ۱۰ هزار دلار یا بیشتر تخمین زده است.

۲- به‌طور منظم، محتوای خود را بازبینی کنید

بازبینی محتوا تقریباً به همان اندازه که از آن انتظار می‌رود، هیجان‌انگیز است. هرچند انجام این کار به‌طور منظم، قطعاً یک اقدام حیاتی است. تلاش کنید دست‌کم سالی یک‌بار محتوای خود را ارزیابی و تصحیح کرده و به آن بیفزایید. مزایای این کار برای شما :

حذف یا جلوگیری از محتوای تکراری

پاک کردن لینک‌های درونی و بیرونی نامناسب

به‌روز کردن (یا استفاده متفاوت) مقالاتی که موعد آن‌ها به سر آمده

ارتقای فرمت، قابلیت خواندن اجمالی و برچسب‌های عناوین

۳- استفاده بیش‌ازاندازه از واژه‌های کلیدی را کنار بگذارید. از استخراج اطلاعات استفاده کنید

فرآیند سئوی شما قطعاً نیاز به تحقیق درباره واژه‌های کلیدی هم دارد. ولی نه به دلایل تاریخ‌مصرف گذشته‌ای مثل تولید بسیار زیاد محتوای بی‌ارزش برای بالا بردن رتبه به خاطر واژه‌های کلیدی. این روش دیگر جواب نمی‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم مانند یک دانشمند در زمینه اطلاعات، از بهترین ابزار تحقیق درباره واژه‌های کلیدی استفاده کنید. تحقیق خود را معطوف کنید به «استخراجِ» موضوعاتی که در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجوگر پرطرفدار هستند. بفهمید رقبایتان چه می‌کنند و شما آن کار را بهتر انجام دهید.

۴- از پست‌های حاوی لیست‌های بلندبالا استفاده کنید

مردم لیست‌های باکیفیت در وبلاگ‌ها را کاملاً دوست دارند. درعین‌حال، این لیست‌ها ابزار فوق‌العاده‌ای در سئو نیز هستند. بازاریاب «برایان دین» قسم می‌خورد که استفاده از لیست‌های بلندبالا به‌منظور به دست آوردن رتبه سودمند است. درواقع، وی توانسته ثابت کند که این رویکرد به او کمک میکند تا رتبه وبلاگ خود را از برخی وبلاگ‌های بسیار مهم ازجمله راهنمای محتوایی خود گوگل بالاتر ببرد!

بهترین نوع لیست وبلاگ‌ها معمولاً :

بسیار بلندند

خیلی درباره آن‌ها تحقیق‌شده

شامل راهنمایی‌های کامل در هر یک از موارد هستند

۵- به وب‌سایت خود نظم دهید

اگر سایت شما یک سایت آشفته و از تاریخ گذشته است، بازاریابی در زمینه کیفیت محتوا کمکی به سئوی شما نخواهد کرد. کاربران در سطح وسیعی با این مسائل روبرو می‌شوند. وب سایت شما باید سریع لود شود (بالا بیاید)، ازنظر بصری جذاب باشد، و به‌راحتی بتوان در آن جستجو کرد.

۶- خریدن لینک را متوقف کنید

کاملاً جدی می‌گویم. این روش در سال ۲۰۱۵ ذره‌ای به سود شما نخواهد بود. درواقع، لینک‌هایی که واضح است خریداری‌شده‌اند ممکن است بر رتبه و میزان رؤیت وب‌سایت شما در موتورهای جستجوگر تأثیر منفی بگذارند.

۷- مردم را وادار به حرف زدن کنید

آیا می‌دانستید که گوگل از چیزی به نام «لینک‌های لفظی» استفاده می‌کند؟ این اصطلاح، فقط یک‌راه پرزرق‌وبرق برای نشان دادن اندازه‌ی اشاره به یک برند است. هر چه در دیگر وب‌سایت‌ها، منابع خبری و شبکه‌های اجتماعی درباره شرکت شما صحبت شود، اعتبار بیشتری نزد موتورهای جستجوگر به دست می‌آورید.

۸- تلاش‌های خود را متمرکز کنید

بنا بر پیشنهاد مهندس امنیتی «چارلز کرافورد» هر تکه از محتوا و صفحات وب‌سایت شما باید هدفی واحد را دنبال کند. دو و سه و چهار و یا حتی پنج نه. تمرکز فوق‌العاده بالا در هنگام ساختن محتوا شمارا وادار به نوشتن مقالات کامل‌تری می‌کند.

۹- یک موضوع پیدا کنید

اگر تا به حال وقتی را صرف فهمیدن اینکه وبلاگ شما واقعاً درباره چیست نکرده‌اید، اکنون این کار را انجام دهید. موتورهای جستجوگر نسبت به این موضوع که شما می‌توانید مطالب باارزش‌تری را در یک چارچوب تعریف‌شده فراهم کنید، بی‌تفاوت نیستند. یک موضوع انتخاب کنید، یک زاویه دید انتخاب کنید، و در ماه‌های پیش رو سَبک متفاوت خود را پیدا کنید.

۱۰- الهام‌بخش تعاملات انسانی باشید

امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجوگر را باهوش مصنوعی مقایسه کرده‌اند. درواقع چندان هم قیاس دور از واقعیتی نیست. ارتباطات انسانی (ازجمله ارتباطات اجتماعی) عامل تأثیرگذاری در دستیابی به رتبه‌های بالاتر هستند. محتوای باکیفیتی بنویسید که مردم درباره آن نظر بدهند، آن را به اشتراک بگذارند و درباره آن صحبت کنند. این بهترین تاکتیک در زمینه سئو و OAO است.

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *