images 16

 سئوی محلی به طور کلی فرآیندی است که به جست و جوگران محلی کمک می‌کند تا راحت‌تر شما را در سرچ‌های گوگل پیدا کنند. گوگل در سال 2013 الگوریتم کبوتر را ارائه داد که به کاربران کمک می‌کند تا کسب و کارهای محلی را به راحتی پیدا کنند. در حقیقت هدف گوگل در این الگوریتم تاکید بر نتایج محلی (local result) است. گوگل در این الگوریتم به دنبال این است که کاربران بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد خود برسند.

در حقیقت شما قرار است به موتورهای جست و جوگر گوگل بفهمانید که بیزینس شما چیست و در کدام محله فعالیت می‌کند. با انجام فرایند سئوی محلی شما به راحتی در سرچ‌های مرتبط با کسب و کار در صدر نتایج جست و جو قرار می‌گیرید.


اشتباهات متداول در سئو محلی

به همان سادگی که اجرای مراحل صحیح می‌تواند به جریان بهبود رتبه سایت شما کمک نماید.انجام اشتباهات نیز می‌تواند رتبه سایت شما را پایین آورد و در گاهی موارد سبب جریمه سایت شود.در ادامه به برخی از اشتباهات رایج در سئو محلی اشاره خواهیم کرد:

عدم استفاده از کد تلفن شهر

از عوامل موثر در جستجوی محلی به نام،شماره تلفن،نشانی و… می‌توان اشاره کرد.اگر شما شماره تماس خود را در سایت قرار داده‌اید ولی کد شهر را در آن لحاظ نکنید.یکی از عوامل موثر در بهبود  سئو محلی را از دست داده‌اید.

قید نکردن آدرس شرکت

گوگل به واسطه امکانات در دسترسی که دارد  توانایی شناسایی آدرس های پستی را دارد.اگر در صفحه تماس خود از نقشه گوگل استفاده می‌کنید حتماً آدرس خود را به صورت متن نیز قید نماید تا ربات ها و خزنده‌های گوگل قادر به درک آن باشند.

کامل نبودن صفحه پروفایل در گوگل پلاس

Google+ یک فرصت بسیار عالی برای ایجاد یک صفحه اجتماعی برای کسب‌وکار شماست. شما باید یک صفحه پروفایل ایجاد کنید و تمامی اطلاعاتی که از شما خواسته‌شده را در آن پاسخ دهید. زمینه کاری خود را به دقت تعیین کنید و تصاویری که تمایل دارید در نتایج گوگل دیده شوند را در این صفحه بارگذاری کنید.

به کار بردن کلمات کلیدی اشتباه

استفاده از کلمه کلیدی که رقابت کمی دارد باعث می‌شود شما کمتر دیده شود و در مقابل استفاده از کلمه کلیدی که رقابت در آن سخت است هم می‌تواند سبب شود دیده نشوید پس در انتخاب کلمه کلیدی هدف دقت کنید.

عدم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

گوگل از عوامل زیادی برای رتبه دهی برای سایت ها استفاده می‌کند که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یکی از همین عوامل است به همین سبب فعالیت و اشتراک‌گذاری مطالب در گوگل پلاس و فیس بوک می‌تواند به شما در بهبود سئو محلی کمک نماید.

images 16

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!