سئو مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization است که بهصورت خلاصه به شکل SEO نوشته میشود. اگر بخواهیم این سه کلمه را بهصورت دقیق ترجمه کنیم باید بگوییم «بهینهسازی موتور جستجو» اما ترجمۀ بهتر و رایجتر میتواند عبارت «بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو» باشد.
سئوکار چه ابزارهایی نیاز دارد ؟
یک سئوکار به تمام ابزارهای آنالیز و بررسی و چک کردن نقاط قوت و ضعف یک سایت آشناست
سئوکار و بهینه ساز سایت با بررسی و آنالیز یک سایت بهترین راهکار مناسب را درجهت رفع ایرادات سایت ارائه می دهد.
ابزارهایی که یک سئوکار با آن سروکار دارد عبارتند از :
اکانت الکسا برای بررسی رتبه سایت
اکانت moz برای بررسی و آنالیز مشکلات سایت
اکانتهای آنلاین برای بررسی بک لینک سایت
اکانت آنالیتیکس برای چک و بررسی تعداد بازدید سایت و آنالیز کلی سایت …….
اکانت وبمستر و اضافه کردن سایت مورد نظر برای شناسایی به گوگل و بینگ و دیگر موتورهای جستجو
یک سئوکار کسی است که به تمامی این ابزارها آشنایی دارد و با استفاده از این ابزارها بهترین راهکارها را در جهت بالا بردن رتبه ی سایت و افزایش ورودی سایت ایفا می کند.