download 40

یکی از مهمترین گام ها جهت سئو سایت پیدا کردن کلید واژه مناسب است.

ما در اینجا 5 ابزار سئو خاص برایتان معرفی میکنیم که رایگان هستند و کمتر شناخته شده هستند اما به کار شما می آیند و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهند.

1. TagCrowd

یکی از مهم ترین بخش ها در تحقیق کلید واژه این است که شما محتوای رقبای خود را بررسی کنید و ابزارهایی نظیر  SEMrush و Ahrefs این کار را انجام می دهند اما پولی هستند و تا حدود ماهی 100 دلار بابت این کار هزینه دریافت می کنند. اما TagCrowd رایگان است و کارکرد ساده ای هم دارد. شما می توانید لینک مربوط به محتوای موردنظر خود را در این ابزار سئو آنلاین وارد کنید تا به شما ابر کلمات را و میزان استفاده از کلیدواژه ها را نمایش دهد. در ضمن انتخاب ها و تنظیمات خاصی هم دارد. مثلا می توانید کلیدواژه های دو کلمه ای یا سه کلمه ای را هم بررسی کنید و از این نظر بسیار کارساز است.

2. Keywords Everywhere

این ابزار سئو در حقیقت یک افزونه است که به مرورگرهای کروم و فایرفاکس اضافه می شود که داده های زیادی را از نرم افزارهای آنلاین نظیر گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو و مواردی از این دست دریافت می کند و به کاربر ارائه می دهد. وقتی شما یک عبارت را در قسمت جستجوی گوگل وارد می کنید Keywords Everywhere به شما داده های پایه ای اما مفیدی می دهد که بسیار راهگشا می باشد. در ضمن شما می توانید این داده ها را از طریق فایل پی دی اف یا اکسل نیز دریافت کنید و در تحلیل های خود به کار ببندید.

3. Merchant Words

این ابزار بیشتر برای کاربران آمازون می باشد و داده های بیش از یک میلیارد جستجو در سراسر جهان را در خود دارد. برای بهینه سازی محصولات و فروش و سئو محصولات بهترین راه استفاده از همین ابزار است تا بتوانید نوع جستجو و نحوه ی پیدا کردن محصولات در آمازون را کشف کنید. آمازون در حقیقت پربازدیدترین سایت فروشگاهی جهان است و این امر ناشی از قدرت سئو بالای این مجموعه است.

4. PinterestKeywords

دیده شدن در شبکه های اجتماعی نیز یک شرط اساسی در سئو است، پینترست شبکه ی محبوب اشتراک گذاری عکس است که کسب و کارهای زیادی از آن استفاده می کنند. این ابزار اطلاعات و داده های جستجو در این شبکه اجتماعی را جمع آوری کرده و رایگان در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به راحتی از این شبکه ی اجتماعی در راستای اهداف خود استفاده کنید. اگر بدانید کدام کلیدواژه ها در پینترست مهم تر هستند و بیشتر سرچ می شوند مسلما نتیجه ِ ِ ی بهتری از آن خواهید گرفت

5. Guru

این ابزار آنلاین سئو نتایج جستجو را از تمام موتورهای جستجو  و همچنین فروشگاه ها جمع آوری می کند و  در اختیار شما قرار می دهد. کافیست اسم یک محصول را وارد کنید تا ببینید چه کلیدواژه هایی برای پیدا کردن آن مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزار صرفا داده ها را منتشر می کند و هیچ ترتیبی برای آن ها قائل نیست اما می توانید به کمک سایر ابزارها نظیر Google Trend میزان اهمیت هر کلیدواژه را بسنجید. آشنایی با اصطلاحاتی که غالبا در فروش محصولات استفاده می شود باعث می شود بتوانید محصولات خود را برای نمایش در موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

images 6

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!