download 2019 12 06T065318.570

وب سایت :

وب سایت اصطلاحاً به یک آدرس منحصر بفرد در اینترنت گفته می شود که تعدادی صفحه را در خود جای داده است. محتویاتی که روی وب سایت بارگذاری می شود در واقع بر روی کامپیوتری به نام سرور قرار می گیرد به مجموعه ای از این سرور ها شبکه های وب جهانی گفته می شود.

وبلاگ :

وبلاگ و وب سایت هر دو به انتشار مطالب در فضای مجازی می پردازند. وبلاگ شامل عکس و متن است که به ترتیب تاریخ انتشارشان نمایش داده می شوند و معمولاً به واسطه یک شخص به روزرسانی می شود. وبلاگ حاوی عقاید نویسنده ، خاطرات و رویدادهای روزمره است. وبلاگ در واقع زیر مجموعه یا صفحاتی از یک وب سایت می باشد بصورت رایگان همچنین کاملاً وابسته به وب سایت است همچنبن بطور مستقل نمی تواند وجود داشته باشد .

WebLog از دو بخش Web و Log تشکیل شده است که کلمه Log در علم کامپیوتر این عبارت به معنای فایل های ثبت کننده ی رویدادها می باشد همچنین به عنوان فایل ثبت گزارش روزانه معنا می شود.

تفاوت وبلاگ و وب سایت در چه چیزهایی است؟

  • طراحی و قالب وبلاگ ها از وب سایت ها ساده تر است. وبلاگ ها به سمت سادگی می روند؛ در حالی که وب سایت ها از ابزارهای پیچیده طراحی به منظور زیباتر شدن بهره می برند.
  • ارتباط با کاربران در یگ وبلاگ، به صورت دو طرفه و تعاملی است. در حالی که ارتباط با کاربران وب سایت ها کمتر تعاملی است.
  • محتوای وب سایت ها از محتوای وبلاگ ها رسمیت بیشتری دارد. مطالب نوشته شده در وب سایت ها عمدتا مهم و رسمی هستند اما وبلاگ ها شامل محتوای غیر رسمی می باشند.
  • وبلاگ ها به منظور تخلیه احساسات ایجاد می شوند. اما وب سایت ها معمولا برای کسب و کار و تجارت طراحی می گردند.
  • وبلاگ ها جنبه شخصی تری دارند، اما وب سایت ها معمولا با اهداف عام و گروهی تشکیل می شوند.
  • به روزرسانی در وبلاگ ها با سرعت بالایی صورت می گیرد اما به روز رسانی در وب سایت ها معمولا با صرف وقت و گاهی هزینه همراه است.
  • محتوای وبلاگ در یک صفحه و به ترتیب زمان بارگذاری مرتب می‌شود. اما مطالب یک سایت در بخش‌ها و صفحات مختلف دسته‌بندی و ارائه می‌شود.

    چگونه می توان تشخیص داد صفحه ای که می بینیم یک وبلاگ است یا یک وب سایت؟

    در طراحی سایت و طراحی پرتال هیچ قانون همه گیری وجود ندارد،لیکن ۴ تفاوت اساسی میان این دو وجود دارد: فرمت(شکل)، نرم افزار، شخصیت و جامعه.
    مهمترین عامل مشخص کننده یک وبلاگ از وب سایت شکل آن است. برای تمایز این دو از یکدیگر باید دید:
    آیا مطالب به دنبال هم می آیند؟
    آیا طول آنها تنها چند خط یا پاراگراف است؟ اگر نه آیا مطالب طولانی تر بوسیله لینک هایی مثل” بیشتر” یا” اینجا بخوانید” ادامه می یابند؟
    آیا اجازه ی مشارکت و نظردادن به بازدید کنندگان داده شده است؟
    در طراحی سایت وطراحی پرتال اگر دست کم پاسخ چند تا از این سوالات مثبت باشد، باید گفت با یک وبلاگ روبرو هستید.
    اما از نظر تکنیکی در طراحی سایت وطراحی پرتال ،اغلب نویسنده وبلاگ کسی است که از ابزار وبلاگ نویسی استفاده می کند، نشانه ای از ابزار وبلاگ نویسی یا عبارتی مربوط به حق مولف آن، در گوشه انتها یا ابتدای یک وبلاگ دیده می شود.
    ماهیت شخصی یک وبلاگ، عاملی دیگر برای تمایز آن با وب سایت است. تعداد بسیاری از وبلاگ ها بر عقاید، آرا و تفکرات نویسندگان خود تکیه می کنند. برخی سیاسی، بر خی دیگر فلسفی، علمی یا دینی هستند. در این مورد هم هیچ راه تشخیصی وجود ندارد که آیا وبلاگ ها درباره عقاید صحبت می کنند یا گونه ای روزنامه نگاری هستند.با این وجود تمام این عوامل نسبی هستند و با پیشرفت سریعی که در این حوزه شاهد آن هستیم، به طور حتم دچار تغییر خواهند شد.

    سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!