download 42

سئوسایت و رتبه نگرفتن سایت

1 – رقابت زیاد برای کلیدواژه انتخابی شما

غالبا دلیل عدم دریافت رتبه مطالب، وجود رقیب های متعدد است. چنانچه کلیدواژه ی هدف مطالب خود را از کلیدواژه ها و یا عبارت های پر رقابت انتخاب می کنید احتمال عدم کسب رتبه مناسب برای این کلیدواژه ها وجود دارد.

برای بررسی اینکه آیا عدم دریافت رتبه این دلیل است و یا خیر، پیشنهاد می گردد کلیدواژه هدف خود را در گوگل جستجو کرده و صفحه نتایج جستجو را بررسی کنید. آیا سایت هایی معتبر همچون ویکیپدیا و… در صفحه اول حضور دارند؟ آیا در صفحه نتایج جستجو سایت های متعددی را می بینید که مدت زمان زیادی است در آن حرفه و یا صنعت فعالیت می کنند؟ خب اعتبار سایت شما در حال حاضر به اندازه سایت های به اصطلاح رقیبتان نیست. خب حتی اگر کل محتوا را بهینه سازی کنید بازهم به قدر کافی رتبه خوبی دریافت نخواهید کرد.

 

2 – بک لینک های کم و نامناسب

چنانچه به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید، محتوای سایتتان به سرعت رتبه نخواهد گرفت. حتی اگر صفحات کاملا بهینه باشد باز هم برای کسب رتبه باید از سایت های دیگر لینک دریافت کنید. پس از آن ربات گوگل شروع به درک موجودیت و اعتبار سایت شما کرده و ممکن است پس از آن رتبه سایت افزایش یابد.

3 – لینک سازی داخلی نامناسب

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است از کسب رتبه سایت جلوگیری کند، عدم اجرای صحیح یکی از بخش های حیاتی استراتژِی سئو است. اهمیت لینک سازی داخلی را در استراتژی سئو خود دست کم نگیرید. داشتن ساختار سایت صحیح و شفاف منجر به درک بهتر سایت توسط گوگل می گردد. چنانچه لینک سازی داخلی سایت ضعیف باشد، احتمال کسب رتبه بالا خیلی پایین است. حتی اگر محتوای سایت کاملا بهینه سازی شده و فوق العاده باشد.

 

4 – مشکلات فنی

چنانچه سایت شما اصلا در نتایج جستجو ظاهر نمی شود ممکن است مشکلات فنی سایت منجر به آن شده باشد. گاهی ممکن است پلاگین های متناقض مشکل ایجاد کرده و حتی دیده شده گاهاً از ایندکس شدن سایت توسط گوگل نیز جلوگیری میکند. چنانچه در گذشته سایتتان رتبه قابل قبولی داشته ولی ناگهان از SERP حذف شده باشد ابتدا باید امنیت سایت را بررسی کرده و از عدم هک شدن سایت اطمینان حاص کنید. اگر سایتی هک شده باشد رتبه محتوای موجود در سایت کاهش پیدا کرده و همچنین محتوای جدید نیز همچون گذشته به سادگی رتبه دریافت نمی کند.

گاهی بسته به این که هکر چه میزان و چه مدت به سایت بدون اطلاع شما نفوذ کرده باشد به آرامی رتبه سایت کاهش پیدا می کند. البته الزاما عدم کسب رتبه به معنای هک شدن نیست با این حال چنانچه تماماً از اجرای صحیح و رعایت باقی موارد مذکور اطمینان دارید پیشنهاد می شود امنیت سایت را نیز بررسی کند. البته که اطمینان از امنیت سایت آن هم به صورت مداوم ایده خوبی است.

 

5 – محتوای تکراری

از نظر قواعد سئو انتشار محتوای تکراری کار صحیحی نیست. حتی اگر این محتوا تنها متعلق به سایت شما بوده و در سایت های دیگر یافت نمی شود. انتشار محتوای یکسان حتی در چندین صفحه از یک سایت نیز توسط الگوریتم های گوگل شناسایی شده و گاهی از ایندکس شدن سایت و نمایش درSERP جلوگیری می کند.

download 41

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!