خانه بومیان کیش  در  جاذبه‌های گردشگری کیش

کیش جزیره‌ای زیبا در خلیج فارس است که یکی از مقاصد پرطرفدار ایرانیان برای سفر در تعطیلات محسوب می‌شود. این شهر شامل مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری لوکس می‌شود که بسیاری را به سمت خود می‌کشانند. از نظر آب و هوا این جزیره با داشتن هوایی معمولاً آفتابی بهترین جا برای تفریحات آبی است. سواحلی مختلف در جزیره کیش وجود دارد و به دلیل آب شفاف و تمیز و همینطور شن‌هایی روشن و نرم محلی عالی برای تفریح و فعالیت‌های هیجان انگیز شده است. این جزیره در آبهایش انواع ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌ها را دارد که آنجا را به محلی عالی برای غواصی تبدیل کرده است و بسیاری از علاقه مندان به این فعالیت از سراسر ایران به آنجا می‌آیند. تور گردشگری کیش به جز سواحل به دلیل امکانات خوب اقامتی مانند هتل‌های 5 ستاره و رستوران‌ها و کافه‌های بسیار خوب مورد استقبال قرار گرفته است. در ادامه برای علاقه مندان به جزیره کیش تعدادی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

خانه بومیان کیش

یکی از جاذبه‌های فرهنگی جزیره کیش و تور کیش ،  خانه بومیان کیش است. اگر می‌خواهید با زندگی مردم بومی کیش و جنوب کشور آشنا شوید و با گذشته آنجا و شکل زندگی سنتی این مردمان از نزدیک ارتباط برقرار کنید، می‌توانید به خانه بومیان کیش بروید که محیطی است که به صورت قدیمی درست شده است و وسایل و زندگی مردم قدیمی کیش را نشان می‌دهد که دارای محیطی ساده با امکانات کم بوده‌اند. در درون اتاق‌های خانه‌ها می‌توانید با تزئینات و وسایل ساده زندگی این مردم آشنا شوید. این مجموعه در سال 1393 افتتاح گردیده است و از آن زمان یکی از جاذبه‌های کیش است.

اسکله تفریحی کیش

به توضیح سایت سفر باتو ، در کیش نقاط دیدنی مختلفی وجود دارد که برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر زیبای خلیج فارس مناسب هستند. از نقاط دیدنی کیش باید به اسکله تفریحی زیبای این جزیره اشاره کرد. این اسکله مکانی عالی است که در آنجا می‌توان بر روی یک اسکله به طول 437 متر به پیاده روی پرداخت و بر روی نیمکت‌های آنجا نشست و از مناظر زیبا لذت برد. این اسکله از نقاط بسیار خوبی است که می‌توانید در آنجا عکاسی کنید و لحظات خود را به ثبت برسانید. در اطراف این اسکله مراکز خرید، رستوران‌ها و انواع جاذبه‌های مختلف وجود دارد.

جزیره هندورابی

در نزدیکی کیش جزیره هندورابی قرار دارد. آنجا محلی تفریحی برای بسیاری از علاقه مندان به طبیعت جنوب است. مساحت کلی این جزیره 23 کیلومتر مربع بوده و یک جزیره کوچک محصوب می‌شود. در آنجا فضایی عالی برای تفریحات مختلف مانند موتور سواری وجود دارد و می‌توانید در این جزیره به قلعه قدیمی که پرتغالی‌ها آن را در زمان قدیم ساخته‌اند سر بزنید. در این جزیره یک روستا به همین نام وجود دارد و می‌توانید در آنجا در رستوران غذا میل کنید و قلیان عربی بکشید.

کشتی یونانی کیش

در کیش یک کشتی معروف است که به گل نشسته است، ساحل این کشتی یک ساحل بسیار معروف بوده که مردم در آنجا عکس می‌گیرند و به پیاده روی و مشاهده مناظر زیبا می‌پردازند. آنجا یک ساحل صخره‌ای و شنی بوده و می‌توانید صخره‌های زیبایی را در آنجا پیدا کنید. این کشتی نمای زیبایی را به ساحل آنجا داده است و بسیاری جزیره کیش را با این کشتی یونان می‌شناسند و به عنوان یک نماد معروف برای آنجا شناخته شده است.

مجموعه کاریز کیش

شهر زیر زمینی کاریز یا مجموعه فرهنگی و سیاحتی کاریز، یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که در سالهای اخیر در میان توریست‌های جزیره به یک مکان معروف تبدیل شده است. آنجا در عمق 16 متری زمین است. در زمان قدیم محل این مجموعه قنات‌های کیش بوده‌اند و مردم جزیره کیش از آن برای دریافت آب آشامیدنی خود استفاده می‌کرده‌اند. در آنجا می‌توانید از امکانات مختلف این مجموعه استفاده کنید که شامل فروشگاه، مرکز ماساژ درمانی و گل درمانی، رستوران و کافی شاپ و همینطور موزه و آمفی تئاتر می‌شود. در سقف این مجموعه در بسیاری از نقاط می‌توان صدف و فسیل مشاهده کرد که همگی مربوط به صدها میلیون سال پیش می‌شوند. مهم‌ترین یافته‌ها در آنجا را می‌توانید در موزه دیرینه شناسی این مجموعه مشاهده کنید.

پارک دلفین‌های کیش

از پر طرفدارترین جاذبه‌های سالهای اخیر در جزیره زیبای کیش، باید به دلفیناریوم کیش اشاره کرد. آنجا مجموعه‌ای بسیار جذاب است که در آن می‌توانید دلفین‌های تربیت شده و بسیار باهوش را مشاهده کنید. آنجا علاوه بر دلفین شامل فک دریایی و پنگوئن و گونه‌های مختلف آبزیان می‌شود. این مجموعه همه روزه برنامه‌های متنوعی را برای سرگرمی مردم اجرا می‌کند و می‌توانید با تهیه بلیط به دیدن برنامه‌های مختلفی که دلفین‌ها و دیگر حیوانات آنجا اجرا می‌کنند بروید. در بیرون از این مجموعه باغی زیبا وجود دارد که در آنجا هم می‌توانید انواع پرندگان دیدنی و نادر را مشاهده کنید که به باغ پرندگان مشهور است. کاسکوها، طوطی‌ها و همینطور طاوس‌های زیبا از پرندگانی هستند که در آنجا نگهداری می‌شوند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!