download 65 1

چک لیست های مهم تولید محتوا

عدم تشخیص درست کاربران و نیازهای آن ها

این که مخاطبان بازار خود را نشناسیم و ندانیم نیازهای آن ها در محتوا چه چیزی می باشد بهتر است سایت خود را هم تعطیل کرده و پی کار خود برویم . در اولن قدم برای ایجاد تولید محتوا باید بازار نیاز خود و مخاطبان را به درستی تشخیص دهیم و بدانیم مخاطبان به چه دلایلی در وب سایت ما حضور پیدا خواهند کرد .

شناسایی و رفع نیاز مخاطبان در محتوای ایجاد شده اولین قدم برای ایجاد بازاریابی آنلاین و جذب مخطابان هدف می باشد . اگر محتوایی که می سازید بتواند مشکلی از کاربران را حل نماید تا حدود زیادی توانسته اید بهینه سازی را رعایت کرده باشید .

استفاده نکردن از عناوین مناسب و جذاب

همانطور که بارها گفته ایم ، عناوین مهم ترین نقش را در کلیک کاربران در وب سایت و موتورهای جستجو خواهند داشت. کاربران در ابتدا عنوان ها را نگاه می کنند و اگر سوال یا کلمه کلیدی خود را در عنوان مشاهده کردند بر روی آن کلیک خواهند کرد . برای انتخاب یک عنوان مناسب باید هوشمندانه عمل کنید و با توجه به ماهیت مطلب و کلمات کلیدی موجود ، عنوانی برای مطالب خود انتخاب نمایید که در هیچ جای دیگری ثبت نشده باشد و مرتبط با موضوع فعالیت باشد .

تبلیغات بیش از اندازه در محتوا

یکی از روش های تبلیغات که توسط برخی از وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد ، تبلیغات در بین مطالب می باشد . البته این روش مفید می باشد ولی در حد تنها یک تبلیغ !

بسیاری از مدیران وب سایت ها تا چندین تبلیغ را در بین متون قرار می دهند و این باعث بستن سایت توسط کاربرها و عصبانیت  آن ها خواهد شد .

زیاد حرف زدن و افراط گری در برخی از جملات

بسیاری از نویسندگان وب فارسی دوست دارند زیاد حرف بزنند ، این زیاد حرف زدن خوب است تنها به شرطی که خارج از موضوع نباشد و یا مشکلی از سوال کاربر را حل نماید.

افراط در به کاربردن برخی از کلمات هم یکی از اشتباهات معمول نویسندگان آماتور می باشد . برای مثال نباید از تکرار بیش از اندازه برخی کلمات در محتوا استفاده کنیم و باید بصورت طبیعی و کوتاه ، خلاصه در کمترین زمان ممکن کاربر را به هدف خود برسانیم.

کلماتی که شاید بتوان با کمی خلاقیت از زیاد شدن آن ها جلوگیری کنیم ، مانند : “خواهیم – بدانیم – باشد و سایر جملات پرتکرار …

حل نکردن مشکل کاربر در چند خط اول

پاراگراف اول مهم ترین نقش را در خواندن ادامه مطلب توسط خوانندگان دارد .  چندخط اول مطالب ما باید دید کلی نسبت به مسائل و اتفاقاتی که قرار است پیرامون آن محتوا رخ بدهد به کاربر ارائه بدهد . بهتر است پاراگراف های اول چندین مطلب خوب را در اینترنت بخوانید و متوجه شوید دیگران چه کار می نمایند .

برای مثال بلافاصله نیایید بروید سر اصل مطلب ، بهتر است چند خطی مقدمه و صحبت در مورد موضوع مطلب را در چند خط اول ارائه دهید. به عبارتی خلاصه ای از آن چه که خواهد گذشت و اینکه چه چیزی در این مقاله به کاربر ارائه خواهد شد را مانور بدهید.

نوشتن پست های خسته کننده

حتما برای خود شما هم پیش آمده است که یکی از نتایج جستجوی گوگل را باز کنید و شروع به خواندن آن نمایید ، ولی در اواسط نوشته می بینید موضوع اصلا ربطی به چیزی که شما جستجو کرده اید ندارد و یا نوشته خیلی خسته کننده ، ضعیف می باشد . در این شرایط کاربران بلافاصله صفحه را ترک خواهند کرد.

سعی کنید نوشته های خوانا و جذاب بنویسید و از رنگ ، تصاویر هم برای آن استفاده نمایید .  همچنین نوشته شما باید مشکل کاربر را  در کوتاه ترین زمان ممکن حل کند و حرف اضافی و بی ربطی در لابلای آن پیدا نشود !

برای مثال وقتی دارید از یک مقاله نسبتا رسمی از دیدنی های شهر خود می نویسید ،  سراغ خاطرات خود از آن مکان ها نروید و سعی کنید مفهومی را به کاربر ارائه بدهید که بار علمی داشته باشد و به اطلاعات خواننده چیزی را اضافه نماید . یا اگر سوالی را برای کاربران خود می خواهید حل کنید ، مستقیم سر اصل مطلب بروید و از تجربیات دیگران سخن نگویید.

استفاده  نکردن از محتوای بصری در مطلب

فکرش را بکنید یک مطلب تنها با تعداد زیادی متن و بدون رنگ یا عنوان های تودرتو را بخواهید بخوانید !؟ مشخص است که ابتدا چشم خسته می شود و سپس ذهن دستور ترک آن محتوا را خواهد داد.

باید در محتوای خود حداقل از یک یا دو تصویر استفاده کنید و حتما از رنگ برای برخی کلمات و عنوان ها استفاده نمایید . برخی از متن ها را توپر یا Bold کنید ، پاراگراف ها را کوتاه کنید و اصول نگارشی را کاملا رعایت کنید.

برای مثال اگر حس می کنید که کاربر در قسمتی از متن نیاز به کمی مکث دارد ، در آنجا ویرگول قرار بدهید.

به کار بردن حس زیبایی در مطالب از چشم خوانندگان دور نخواهد ماند و باعث جذابیت و اشتیاق برای خواندن  آن مقاله و ماندگاری بیشتر در ذهن آنان خواهد شد.

download 64

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!