تخریب کننده های سئو!

استراتژی‌هایی برای افزایش سئو که می‌تواند به رتبه سایت شما لطمه وارد کند

اطلاعات زیادی در مورد بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) وجود دارد که گاهی می‌تواند تشخیص اینکه چه‌کاری باید انجام شود و چه‌کاری نباید انجام شود را دشوار کند. افرادی به‌اصطلاح «متخصص» هم هستند که به‌صورت آنلاین راهنمایی‌ها و «توصیه‌ها»ی خود را می‌فروشند و متأسفانه خیلی از روش‌هایی که آن‌ها آموزش می‌دهند ممکن است واقعاً به رتبه آنلاین وب‌سایت شما لطمه بزند.

صاحبان مشاغل وقتی در حال مدیریت تلاش‌های خود در زمینهٔ سئو هستند و وقتی‌که سعی می‌کنند از این به‌اصطلاح متخصص‌ها اطلاعات جامعی به دست آورند، نباید فقط به دنبال شیوه‌های مفید باشند بلکه باید شیوه‌هایی که در صورت استفاده شدن می‌توانند سایت را دچار مشکلات بزرگی کنند نیز بشناسند. محتوای سایت شما باید به تجارت و مشتری شما مرتبط باشد و نباید از هیچ‌گونه مانور زیرکانه‌ای جهت فریب دادن الگوریتم‌های گوگل استفاده کنید.

در اینجا ما ۴ تکنیک نادرست ولی رایج سئو را که می‌تواند به رتبه جستجوی وب‌سایت شما لطمه بزند به‌طور خلاصه جمع آوری کرده ایم:

Black Hat SEO Social Signals
تخریب کننده های سئو!

اشتباه شماره ۱: خریدن لینک

هزاران سایت و سرویس وجود دارد که سعی می‌کنند شمارا قانع کنند با پرداخت پول بتوانید امکان ورود به سایتتان را از طریق لینک سایت‌های دیگر به دست آورید. مثلاً فیور، سایت رایجی است که مردم از آن لینک می‌خرند چراکه درازای صدها لینک که به سایت شما متصل می‌شوند تنها ۵ دلار هزینه دربردارد. ولی لینک ورود به سایت شما، در چه سایت‌هایی قرار می‌گیرد؟ آن سایت‌ها هم به حرفه شما مربوط هستند؟ سایت های قابل‌اعتمادی هستند؟

درحالی‌که استفاده از سایت‌های قابل‌اعتماد و معروف جهت انتقال لینک به سایتتان برای سئوی سایت خوب است، اما اگر گوگل متوجه شود که شما با پرداخت پول، لینک ارجاع می‌خرید ممکن است سایت شما را از فهرست نتایج جستجوی خود خارج کند و سایت شما را جریمه کند.

به این معنی که : سایت شرکت شما در هیچ نتیجه جستجویی قید نخواهد شد. درازای لینک‌ها پول پرداخت نکنید و در شبکه‌هایی که لینک می‌فروشند و به شما کمک می‌کنند تا مطالب خود را در سایت‌های مختلف منتشر کنید، عضو نشوید.

اشتباه شماره ۲ : منتشر کردن محتوای بی‌ربط

هنگام ایجاد محتوا برای سایت، تنها به محتوایی نیاز دارید که به شغل، حرفه و مشتری شما مرتبط باشد. مثلاً اگر لوله‌کش هستید، نیازی نیست در سایتتان درباره هتل‌ها حرف بزنید. ازنظر گوگل، یک سایت لوله‌کشی که درباره هتل‌ها مطلب دارد ممکن است گیج‌کننده باشد. شما می‌خواهید سایت خودتان درزمینهٔ کاری مربوط به خودتان ازنظر موتورهای جستجوگر معتبر باشد نه سایت کسی دیگر.

گوگل برای تجربه کاربران ارزش زیادی قائل است و اگر شما هم به مشتریانتان ثابت کنید که برای تجربه‌شان ارزش قائل هستید، گوگل آن را می‌بیند و حتماً به خاطر آن به سایت شما پاداش می‌دهد. پس وقتی‌که برای سایت شغلی‌تان محتوا می‌نویسید، نیازهای مشتریانتان را درست به‌اندازه اهداف کاری‌تان در نظر داشته باشید. برای مثال، اگر شما یک فروشگاه حیوانات خانگی دارید به‌احتمال‌زیاد می‌خواهید سگ‌ بفروشید، و واژه‌های کلیدی‌تان باید چیزی مانند «می‌خواهم یک سگ بخرم» باشد. ولی کسی که یک سگ می‌خرد به‌ احتمال‌ زیاد می‌خواهد همه‌چیز را در مورد آن بداند – چه جور غذایی نیاز دارد و چه واکسن‌هایی باید به آن تزریق شود ازجمله موضوعاتی هستند که مشتری می‌خواهد بداند.

تمام جنبه‌های زندگی یک سگ را در نظر بگیرید، به خاطر اینکه به مشتریانتان مربوط است و درباره این جنبه‌ها محتوا بسازید. این می‌تواند به شما کمک کند بابت عناوین کلیدی رتبه بالاتری به دست آورید و درعین‌حال به گوگل نشان دهید که سایت شما درزمینهٔ سگ‌ها یک سایت معتبر است و محل مناسبی برای کسانی که می‌خواهند سگ بخرند است.

اشتباه شماره ۳ : نظرات اسپم

برخی صاحبان مشاغل تصمیم می‌گیرند به سایت‌های اسپم‌ساز اینترنت در ازای نظر‌هایی که حاوی یک لینک ارجاعی به سایت خودشان است، پول بدهند. هرچند ایده این است که لینک‌های سایتتان را از طریق دیگر سایت‌ها که به شغل شما مرتبط هستند گسترش دهید، ولی وقتی‌که مشتریان یا مشتریان بالقوه لینک‌های سایت شمارا می‌بینند که با نظرات بی‌معنا و اسپم گونه همراه شده، به برند شما لطمه وارد می‌شود.

همین مسئله در مورد نظرهای بیهوده‌ای که در سایت خودتان نوشته می‌شود هم صدق می‌کند.

در سایت خودتان همه نظرها را تأیید نکنید، فقط آن‌هایی را تأیید کنید که نزد مشتریانتان ارزش واقعی دارند. این می‌تواند به شما کمک کند تا ارزش نظرات و شأن سایتتان را در سایت خودتان حفظ کنید.

اشتباه شماره ۴ : استفاده بیش‌ از اندازه از پیوندها

لینک پیوند، یک واژه کلیدی مشخص یا یک عبارت در متن سایت شماست که به نشانی یک وب‌سایت دیگر پیوند دارد.

باوجوداینکه لینک واژه‌های کلیدی می‌تواند برای سئو مفید باشد، باید هنگام استفاده از آن‌ها مراقب باشید. طراحان وب قبلاً می‌توانستند هزاران لینک پیوندی با واژه‌های کلیدی مشخص بسازند که همان می‌توانست رتبه سایتشان را بالا ببرد. آن روزها زمان زیادی است که به پایان رسیده‌اند.

به‌منظور به دست آوردن بهترین رتبه، نسبت واژه‌های کلیدی باید طبیعی به نظر بیاید. یعنی اینکه اگر برای عبارتی که می‌خواهید به خاطر آن رتبه‌بندی شوید۱۰۰۰۰ واژه کلیدی داشته باشید و برای دیگر مطالب سایتتان هیچ واژه کلیدی نداشته باشید، این ممکن است به نظر گوگل عجیب بیاید. باید لینک های پیوندی فراوانی برای انواع مختلفی از واژه‌های کلیدی داشته باشید. اگر می‌خواهید برای «می‌خواهم یک سگ بخرم» رتبه‌بندی شوید، باید لینک‌های پیوندی مانند زیر بسازید :

می‌خواهم یک سگ بخرم

صاحب سگ شدن

انواع واکسن برای سگ‌ها

راهنمایی برای خرید سگ‌ها

سگ‌های محبوب

سگ‌های بامزه

سگ‌هایی که با بچه‌ها خوب هستند

سگ‌ها چقدر هزینه‌دارند

باهوش‌ترین سگ‌ها برای خرید

عبارت‌های کلیدی بالا همگی در ارتباط با چیزهایی است که مشتری وقتی «می‌خواهم یک سگ بخرم» را جستجو می‌کند، احتمالاً می‌خواهد بداند. ولی هر یک‌چیزهای مختلفی را بیان می‌کنند. حواستان باشد فقط برای یکی از آن‌ها لینک‌های پیوندی زیادی نسازید چون در غیر این صورت به نظر مردم غیرمعمول می‌آید. لینک‌های واژه‌های کلیدی را برای مردم و کاربران بسازید نه برای موتورهای جستجوگر.

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *