drupal ssl گواهی ssl

تاثیر SSL بر رتبه و رنک گوگل


تاثیر SSL بر رتبه و رنک گوگل

امنیت یکی از اولویت‌های مهم گوگل است و به‌زودی گواهی SSL یکی از عوامل اصلی بالا رفتن رنکینگ سایت‌ها در این موتور جستجو خواهد شد.

گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده‌است، با توجه به اهمیت امنیت برای گوگل، و رسیدن به این هدف که کاربران از طریق گوگل به وب‌سایت‌های امن هدایت گردند: این شرکت تصمیم گرفته‌است داشتن گواهی معتبر SSL (استفاده از پروتکل HTTPS) را یکی از عوامل بالا رفتن رنک وب سایت کند.

گوگل اعلام کرده، این طرح چند ماه به‌صورت آزمایشی اجرا و نتایج مثبتی به‌دنبال داشته‌است. این کمپانی در ادامه افزوده است، در ابتدای اجرای طرح، داشتن SSL تنها یک درصد در افزایش رنک موثر خواهد بود، اما به مرور زمان این درصد افزایش می‌یابد؛ چون یکی از اهداف گوگل، تشویق وب‌مسترها در ارائه خدمات امن می‌باشد.

به‌زودی جزئیات بیشتری درباره این طرح گوگل منتشر خواهد شد؛

همچنین برای کاهش خطا گوگل چند توصیه جهت فعال‌سازی گواهی SSL ارائه داده‌است:

  • با توجه به وب‌سایت خود مشخص کنید به چه نوعی از گواهی‌نامه نیازمندید: Single، Multi-domain یا گواهی wildcard
  • از گواهی‌نامه‌هایی با کلید ۲۰۴۸-bit استفاده نمایید.
  • گواهی‌نامه را از شرکت‌های معتبر تهیه نمایید چون وب سایت‌های زیادی گواهینامه SSL با Root نامعتبر صادر می‌کنند، متاسفانه این گواهی‌ها رتبه سایت را بالا نخواهد برد، حتی ممکن است باعث افت رتبه سایت گردد.
  • بررسی نمایید که آدرس مرورگر در زمان مشاهده سایت با آدرسی که در گواهی‌نامه SSL ثبت شده، یکسان باشد تا باعث بروز خطا نگردد.
  • آدرسHTTPS را برای روبات‌ها نبندید! در فایل robots.txt مسیرهای SSL را غیر فعال نکنید. همچنین مکان‌هایی که موتور جستجو نیاز به بررسی دارد را مجاز قرار داده و از تگ Noindex استفاده نکنید.
  • نسخه‌های قدیمی OpenSSL آسیب‌پذیری امنیتی دارد، از به‌روز بودن آن و کتاب‌خانه‌های TLS مطمعن شوید.
  • گواهی‌نامه SSL خود را زودتر از موعد تمدید کنید، عدم تمدید گواهی باعث اختلال در بارگذاری وب سایت خواهد شد.
drupal ssl گواهی ssl
تاثیر SSL بر رتبه و رنک گوگل

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!