images 92

بهینه سازی وب سایت برای موبایل

سال 2020 آغاز شده و چند ماه از آن میگذرد، مقایسه آمارها و پیش بینی های انجام شده نشان میدهد بهینه سازی سایت برای موبایل در این دوران به یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت تبدیل خواهد شد. چرا؟ در ادامه این مقاله به بررسی تاثیر تلفن های هوشمند و گجت ها در ادامه راه سئو در سال 2020 خواهیم پرداخت.
اهمیت توجه به تلفن های هوشمند

یک ایده اشتباه در میان برخی طراحان سایت و کارشناسان سئو وجود دارد که میگویند:

چیزی بعنوان بهینه سازی سایت برای موبایل وجود ندارد، زیرا مرورگرهای متناسب آنها و تکنولوژی های استفاده شده هر روز در حال تغییر هستند پس امکان بهینه سازی و سئو بر روی دستگاه های هوشمند نیست!

سه دلیل اصلی جهت بهینه سازی سایت برای موبایل و تبلت میتوان ذکر کرد:

رفتار بازدیدکنندگان در سایت شما زمانیکه با کامپیوتر شخصی وارد میشوند با آنچه از طریق گوشی های هوشمند انجام میدهند کاملا متفاوت است و از همه مهمتر فضای در دسترس مانیتور افراد تا حد چشمگیری کوچکتر است.
استفاده از گوشی همراه هوشمند نسبت به چند سال گذشته بسیار افزایش یافته و با توجه به دسترسی آسان افراد به اینترنت وایرلس یا اینترنت شبکه های تلفن همراه مانند ایرانسل و رایتل این استفاده در فضای اینترنتی نیز گسترش پیدا کرده است.
گوگل توجه ویژه ای به تلفن ها هوشمند و بهینه سازی سایت برای آنها نشان میدهد، تا جاییکه راهنمایی برای بهینه سازی سایت برای موبایل منتشر کرده، در وبمستر گوگل بخشی برای نمایش خطا خوانهایش سایت توسط روبات های موبایل ایجاد کرده و اعلام نموده است که رتبه بندی سایت ها در نتایج گوگل برای کاربرانی که موبایل خود جستجو میکنند متفاوت است!

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!