images 18

متا تگ ها مهمترین اطلاعاتی هستند که از صفحه در اختیار ربات های جستجوگر قرار می گیرند. این متا تگ ها شامل مواردی مانند عنوان صفحه، توضیحات صفحه، کلمات کلیدی، زبان صفحه، نویسنده مطالب، نحوه دسترسی ربات ها و موارد دیگری می شود که در این میان تعدادی از این متا تگ ها حیاتی هستند.

ابزار متاتگ:

با استفاده از ابزارهای ساخت متاتگ که به صورت رایگان موجود می‌باشد، می‌توان سئو موفق را برای هر کسب و کار اینترنتی رقم زد. در ابزارهای رایگان ساخت متاتگ چند کادر وجود دارد، که لازم است برای بهینه سازی سئو آن‌ها را پر نمایید. در ادامه به توضیحی در مورد نحوه صحیح پر کردن هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

  1. متاتگ Title

وجود کلمات کلیدی درعنوان همچنان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های مورد نظر گوگل می‌باشد و گاها رتبه بندی بر اساس آن صورت می‌گیرد. تگ title به توصیف محتوای هر صفحه از وب‌سایت می‌پردازد. محتوای قرار داده شده در تگ title در تب‌های مرورگر و نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود. در این بخش شما بایستی یک عنوان مناسب تا حداکثر 60 کارکتر در مورد کسب و کارتان وارد نمایید. همان‌طور که اشاره کردیم قرارگیری کلمه کلیدی در عنوان بسیار موثر و تاثیر گذار است. اما شاید این سوال ذهن شما را درگیر کند، که بهتر است کلمات کلیدی در کدام قسمت از عنوان جای گیرد؟ بهتر است، کلمات کلیدی در جایگاه 2 تا 5 عنوان قرار گیرد، تا تاثیر بهتری در سئو ایجاد نماید. عنوان هر صفحه از سایت به قدری حایز اهمیت است، که موجب متمایز شدن شما با رقیبانتان می‌گردد.

  1. متا دیسکریپشن

متا دیسکریپشن به صورت مستقیم جز مواردی نمی‌باشد، که گوگل بر اساس آن هر سایتی را رتبه‌بندی می‌کند. اما یک متادیسکریپشن خوب که توصیفی از یک صفحه وب‌سایت می‌باشد، می‌تواند کاربر را به خود جلب و باعث بازدید بیشتر سایت شود. متا دیسکریپشن‌ها از دید کاربر مخفی هستند، و گوگل آ‌ن را در زیر عنوان در موتورهای جستجو نمایش می‌دهد. شایان ذکر است حداکثر تعداد کارکتری که در متای توضیحات قرار می‌گیرد باید حداکثر 60 کارکتر باشد، و نشان دهنده فعالیت اصلی کسب و کار و یا آن صفحه مورد نظر باشد.

  1. متاتگ کلمات کلیدی

متاتگ کلمات کلیدی جز یکی از مهم‌ترین متاتگ‌ها به شمار می‌رود، ولی باید به این موضوع حتما دقت شود، که تعداد مجاز کلمات کلیدی حتما رعایت شود. و بیشتر و کمتر از آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و نتیجه عکس خواهد داشت. قابل ذکر است، تعداد کلمات مجاز در این کادر 25 کلمه می‌باشد، و بایستی توسط کاما از هم جدا شوند.

تگ ربات

تگ ربات این اجازه را به موتور جستجو می‌دهد که صفحات مورد نظر در گوگل ایندکس شوند، و یا فالو کردن لینک‌های موتور جستجو از این طریق صورت می‌گیرد. برای انجام این امور دو گزینه مربوط به ربات را بر روی yes قرار دهید.

 گام آخر: در این قسمت شما زبان اصلی وب‌سایتتان و نوع محتوایی که قصد دارید در سایت مشخص شود، را تعیین نمایید. در نهایت با کلیک بر روی گزینه Generate Metatag کدهای تولید شده را در داخل تگ headingمنبع اصلی کپی نمایید.

images 1

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!