افزایش اعتبار دامنه یا Domain Authority

افزایش اعتبار دامنه یا Domain Authority


عوامل زیادی بر اعتبار دامنه یا همان Domain Authority تاثیرگذارند از جمله عمر (سابقه) دامنه، نوع دامنه، فعالیت دامنه در شبکه های اجتماعی، اعتبار و تعداد بک لینک های دریافتی، تعداد لینک های خروجی و …

جایگاه سایت در نتایج جستجو با اعتبار دامین هایی که به آن لینک می دهند رابطه مستقیم دارد. به طوری که هرچه اعتبار دامنه ای که به شما لینک داده بیشتر باشد اعتبار بک لینک بالاتر بوده و در نتیجه سایت شما در مرتبه بالاتری قرار می گیرد.

ارتقا اعتبار دامنه

حال سوالی که ذهن بسیاری از وبمستران را مشغول کرده است راه کار ارتقا دامین آئتوریتی است. ما در این بخش میخواهیم در رابطه با بهبود اعتبار دامنه راهکارهایی را برای شما ارائه دهیم که در نهایت به ارتقا رتبه سایت شما در گوگل ختم می شود با ما همراه باشید.

محاسبه دامین آتوریتی

سیستم محاسبات قدرت دامین یک امتیاز از 0 تا 100 برای سایت شما در نظر می گیرد. هرچه این عدد بالاتر باشد سایت شما اعتبار بیشتری دارد. اگر DA سایت شما 20 باشد، براحتی میتوانید آن را به 40 برسانید، اما ارتقا دامین آتوریتی سایت بعد از 50 به سختی انجام می شود و روند آن نیز طولانی تر است. اعتبار دامنه بین 40 تا 50 معمولی، 50 تا 60 خوب و بالاتر از 60عالی ارزیابی می شود. در ادامه روش هایی برای ارتقا دامین آتوریتی سایت معرفی میکنیم:

فاکتور های سئو و رتبه بندی سایت، بر امتیازدهی و تعیین اعتبار دامنه به صورت مستقیم تاثیرگذار هستند. سیستم دامین آتوریتی به گونه ای طراحی شده است که دیدگاه گوگل نسبت به سایت شما را در قالب یک امتیاز از صفر تا صد تخمین میزند. بنابراین میتوان گفت هر آنچه که کارشناسان تابحال از سئو دریافته اند، بر اعتبار دامنه نیز تاثیرگذار است.

ارزش لینک

ارزش لینک تاثیر بسزایی بر اعتبار دامنه دارد و میتواند باعث کاهش یا افزایش امتیاز دامین شما شود، بنابراین همواره در تلاش باشید که از سایت های معتبر لینک بگیرید. وبسایت هایی مانند گوگل و یوتیوب که لینک های خارجی معتبر زیادی دریافت میکنند بالاترین نمره ی دامین آتوریتی را دارند. همچنین لینک های ورودی سایت خود را بررسی کنید و بوسیله ابزار Disavow Tool در سرچ کنسول گوگل، لینک هایی که از سایت های نامعتبر دریافت کرده اید را حذف کنید.

لینک سازی در شبکه های اجتماعی معتبر نیز میتواند اعتبار و ترافیک خوبی برای شما ایجاد کند. سعی کنید با شبکه های اجتماعی محبوب گوگل آشنا شوید و از آنها استفاده کنید تا شاهد نتایج بهتری باشید. لینک سازی داخلی نیز همانطور که به بات های گوگل در شناسایی سایت شما کمک می کند، میتواند در ارتقا دامین آتوریتی سایت موثر باشد.

افزایشسرعت وارتقا اعتبار دامنه

60 درصد کاربران بیشتر از 3 ثانیه برای بارگذاری یک صفحه صبر نخواهند کرد. این بدان معنی است که هرچه سرعت بارگذاری بیشتر باشد ترافیک بیشتری را از دست می دهید و بانس ریت سایت افزایش می یابد. با توجه به این که بانس ریت بر رتبه بندی صفحه نتایج گوگل تاثیرگذار است، در تعیین اعتبار دامنه سایت نیز موثر خواهد بود.

بهبود قدرت دامین با محتوا

برای دریافت لینک های با کیفیت، محتوای شما باید ارزش لینک سازی داشته باشد. طول محتوا، قراردادن تصاویر و ویدیو های مرتبط، ایجاد لینک های مرتبط و معتبر، استفاده مناسب از هدر ها و چگالی کلمات کلیدی در متن همگی میتوانند در ارتقا دامین آتوریتی سایت سهیم باشند.

در این مطلب سعی کردیم چند مورد از راهکار های ارتقا دامین آتوریتی سایت را برای شما توضیح دهیم. همانطور که بالاتر گفته شد، سیستم ارزیابی و تعیین اعتبار دامنه، بر اساس معیارهای سئو تهیه شده است. بنابراین هرچه سایت شما بهینه تر باشد قطعا دامین آتوریتی بیشتری خواهید داشت.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!