3

اشتباهات رایج در سئو

اشتباهات رایج در سئو
اشتباهات رایج در سئو

اشتباهات رایج ۱- بکارگیری سربرگ گرافیکی

بسیاری از سایت ها به همراه یک سربرگ (Header) طراحی می شودند . اغلب ، ما یک تصویر از لوگوی شرکت را که کل عرض بالای صفحه را اشغال نموده است را مشاهده می کنیم . از انجام اینکار خودداری کنید ! بخش بالایی یک صفحه مکانی بسیار ارزشمند بوده که شما بهتر است مهمترین کلمات کلیدی خود را در آن بکار ببرید . هنگامی که از یک تصویر گرافیکی استفاده می شود ، این مکان بسیار مرغوب به هدر می رود ، چرا که موتورهای جستجو نمی توانند متن داخل تصاویر را پردازش کنند . گاهی اوقات شما در یک وضعیت نامعقول قرار می گیرد : سربرگ (Header) سایت شما حاوی اطلاعات متنی می باشد، اما برای آنکه نحوه نمایش آمها را جذابتر کنیم ، آن اطلاعات بصورت یک تصویر ساخته می شود. متن داخل تصویر نمی تواند توسط موتورهای جستجو ایندکس شود . چنانچه شما مجبور هستید که از یک لوگو استفاده کنید ، بهترین راه استفاده آنست که لوگوی گرافیکی را در بالای تمامی صفحات قرار دهید و اندازه آن را طوری تنظیم نمائید که کم ترین فضای بالای صفحه را اشغال نماید . و بقیه عرض بالای صفحه را از یک سربرگ (Header) متنی استفاده نمایید .

اشتباهات رایج ۲- منوی ناوبری گرافیکی

این حالت نیز مشابه مطلب قبلی می باشد – لینک های داخلی سایت شما بهتر است که حاوی کلمات کلیدی باشند ، انجام این کار سبب افزایش رتبه سایت شما می شود . چنانچه منوی ناوبری شما حاوی عناصر گرافیکی باشد ، موتورهای جستجو نخواهد توانست که متن لینک ها را تشخیص دهند ،چنانچه قادر نیستد از بکار بردن منوی گرافیکی جلوگیری کنید ، حداقل از شاخصه ALT صحیحی برای تمامی تصاویر استفاده نمائید.

اشتباهات رایج ۳-بکارگیری  اسکریپت ها برای ناوبری سایت

اشتباهات رایج ۴- شناسایی Session

برخی سایت ها از شناساگرهای session استفاده می کنند . این بدین معنی است که به هر بازدید کننده سایت یک پارامتر منحصر بفرد اختصاص داده می شود .( = id _session & ) . این شناسه (ID ) به آدرس هر صفحه بازدید شده بر روی سایت افزوده می شود . شناسه های session به گردانندگان یک سایت کمک می نمایند تا آمار دلخواه خود درباره نحوه رفتار کاربران سایت را جمع آوری نمایند . بهرحال از دیدگاه موتورهای جستجو ، یک صفحه وب که دارای آدرس جدیدی باشد بعنوان یک سایت جدید در نظر گرفته می شود . موتورهای جستجو از الگوریتم هایی برای شناسایی صفحات آیینه ای و داراری محتوای یکسان استفاده می نمایند.

سایت های دارای شناسه های session بایستی بدرستی درک شده و ایندکس شوند .بهرحال ایندکس نمودن اینگونه سایت ها مشکل است و برخی مواقع ممکن است این سایت بصورت نادرست ایندکس شوند که در اینصورت دارای اثری معکوس بر روی رتبه سئو سایت خواهد داشت . بطور کلی چنانچه خواهان بهبود رتبه سئو سایت خود هستید تا حد امکان از بکاربردن شناسه های session خودداری نمائید.

اشتباهات رایج ۵-استفاده از متن پنهان و سئوی فریبنده

این دو مسئله در حقیقت یک اشتباه نمی باشد بلکه تلاش عمدی است برای فریب موتورهای جستجو و استفاده از روش های غیرقانونی سئو . متن پنهان (بعنوان مثال :استفاده از متنی دقیقا شبیه  به پس زمینه) به صاحبان سایت ها این امکان را می دهد که از تعداد بیشماری کلمه کلیدی در سایت خود استفاده نمایند بدون آنکه لطمه ای به ساختار و منطق سایت آنها وارد شود . اینگونه کلمات برای بازدیدکنندگان انسانی قابل مشاهده نیستند . اما توسط موتورهای جستجو دیده می شوند .

استفاده از چنین روشهایی جهت بهینه سازی فریبنده ممکن است سبب تحریم سایت مورد نظر توسط موتورهای جستجو شود و اطلاعات ایندکس شده آن سایت از بانک اطلاعات موتور جستجو حذف شود .

اشتباهات رایج ۶- لینک های تک پیکسلی و سئوی فریبنده

این هم یک روش فریبنده دیگر در سئو می باشد . موتورهای جستجو در استفاده از لینک های گرافیکی ، ناپیدا و بسیار کوچک (تک پیکسلی ) حساسیات زیادی از خود نشان می دهند و ممکن است سایت موردنظر را تحریم نمایند.

اشتباهات رایج ۷- ناوبری مبتنی بر Script

برخی مواقع از اسکریپت ها جهت ناوبری سایت استفاده می شود . بعنوان یک متخصص سئو شما بایستی این موضوع را درک کنید که موتورهای جستجو نمی توانند اسکریپت ها را خوانده و اجرا کنند . بنابراین یک لینک که توسط اسکریپت ساخته شده است ، نمی تواند برای موتورهای جستجو قابل درک باشد ، ربات های جستجوگر نخواهند توانست لینک را دنبال کنند و بنابراین بخشی از سایت شما ایندکس نخواهد شد . چنانچه شما از اسکریپت ها برای ساخت ناوبری سایت استفاده می کنید بایستی کد HTML  متقارن آن اسکریپت را نیز که قابل مشاهد برای همه است را ایجاد نمائید که سایت شما هم برای بازدیدکنندگان قابل روئیت باشد و هم برای موتورهای جستجوگر

اشتباهات رایج ۸- تغییر مسیرها

تغییر مسیرها (Redirects) درک سایت را برای ربایت های جستجوگر مشکل می کنند ، و نتیجه معکوس بر روی رتبه سئوی یک سایت خواهند داشت . از تغییر مسیرها مگر در مواردی که دلیل محکمی برای استفاده از آن وجود دارد استفاده ننمایند.

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *