اسکله قدیمی آنتالیا  در جاذبه های دیدنی در شهر آنتالیا – ترکیه

شهر باستانی کالیچی

شهر باستانی کالیچی منطقه ای زیبا و شگفت انگیز است که  در قدیمی ترین بخش کشور ترکیه قرار دارد . گوشه و کنار این شهر پر است از ویرانه های تاریخی و قدم زدن درکوچه های سنگفرش شده آن حس بودن در قرنها پیش را به شما القاء می کند . ورود به شهر کالیچی از طریق دو دروازه اماکن پذیر خواهد بود که یکی از آنها دروازه قدیمی آنتالیا و دیگری دروازه هادریان نام دارد و هر دو توسط یکی از پادشاهان رومی به نام هادریانوس ساخته شده است .

ییولی مناره

ییولی مناره تنها مناره به جا مانده از مسجدی تاریخی به نام  ییولی در تور آنتالیا سفر باتو است . این مناره در حدود سی و هشت متر ارتفاع دارد و تقریبا از تمام نقاط شهر قلبل مشاهد است . این بنا به بازار قدیمی شهر منتهی می‌ گردد که اتفاقا مکان مناسبی برای ادامه گشت و گذار شماست . مسجد ییولی در طول تاریخ بارها تخریب گردید اما در آخرین بازسازیها شش گنبد بسیار کوچک و کم ارتفاع به اطراف آن اضافه گردید .

ترکیه، آنتالیا، کالاچی، خیابان جمهوری

 

اسکله قدیمی آنتالیا

بندر زیبای یات لیمانی یا اسکله قدیمی شهر  مکان ایده آلی برای شروع گشت و گذار در شهر آنتالیا ست . این بندر که مناظر زیبای آن سوژه بسیار از عکاسان است در امتداد دریای مدیترانه قرار دارد و وجود چندین رستوران و کافه در حوالی آن همه چیز را برای به اتمام رساندن روزی مفرح و شاد تکمیل می کند. این اسکه مابین قرون دوم تا دوازده میلادی قطب اقتصادی آنتالیا منطقه به حساب می آمد.

 

آبشار های دودن

منطقه زیبا و شگفت انگیز دودن تعدادی از آبشارهای خروشان این شهر را در خود جای داده و به یکی از تفرجگاههای پر طرفدار شهر آنتالیا تبدیل شده است . این منطقه در چهارده کیلومتری از شهر آنتالیا واقع شده و دارای طبیعتی سرسبز و بکر است . همچنین ساحل پر طرفدار لارا در پایین دست این آبشار واقع شده و آبهای خروشان دودن چهل کیلومتر به پایین سرازیر شده و در این منطقه به دریای مدیترانه می پیوندند . در حوالی آبشار دودن کافه ها و رستوران های مختلفی وجود دارند و با دارا بودن محیط های دوست داشتنی به پاتوق گردشگران تبدیل شده اند.

در بالا دست آبشار دودن آبشار دیگری جاری است که اطراف آن را پارکی زیبا در بر گرفته که البته برای بازدید از آن و ورود به پارک می بایست ورودیه پرداخت کنید . اما با ورود به این پارک با طبیعت زیبا روبرو خواهید شد و انواع امکانات رفاهی برای گردشگران در آن فراهم شده است . در پشت این آبشار غاری زیبا به چشم می خورد که اگر اهل پیاده روی باشید در زمان کوتاهی به آن خواهید رسید . این غار را غار آرزوها  می نامند و در حدود چهل متر طول دارد که بازدید از آن بسیار جالب خواهد بود .

منطقه زیبای کمر

منطقه توریستی کمر با دارا بودن طبیعتی زیبا و آثار تاریخی شگفت انگیز به شهرت رسیده است . کمر در فاصله چهل و سه کیلومتری از شهر آنتالیا واقع شده و طبیعت بکر آن جنگل های سرسبز ، کوههای پوشیده از درخت و سواحل زیبای اطراف دریای مدیترانه را در خود جای داده است .

کمر به دلیل دارا بودن امکانات رفاهی مختلف همچون دسترسی آسان ، سواحل و آبهایی بکر و همچنین اقامتگاههای منحصر بفرد عنوان یکی از بهترین نقاط توریستی دنیا را به خود اختصاص داده است .

 

شهر مدرن کمر دارای  کلوپ های تفریحی مختلفی است و زندگی شبانه پر شور و حالی در آن جریان دارد و همچنین وجود تعداد بیشماری رستوران ، کافه و تفرجگاه ساحلی به جذابیت آن افزوده است .  با کرایه کردن قایق های بادبانی میتوانید در امتداد ساحل  گشتی بزنید و از مناظر زیبای اطراف نهایت لذت را ببرید . منطقه کمر از سوی اتحادیه اروپا به عنوان منطقه ای توریستی برگزیده شده و پرچم آبی به آن اهداء شده است . (گفتنی است پرچم آبی به سواحلی اهدا می گردد که دارای امکانات رفاهی و تفریحی باشند همین طور پاکیزگی سواحل یکی از ملاک های اصلی برای دریافت آن است .

 

مسجد تاریخی مراد پاشا

این بنای تاریخی و زیبا بیش از چهارصد سال پیش به دستور صدراعظم با نفوذ و قدرتمند عثمانیان مراد پاشا ساخته شده است . این بنا که به شکلی ده ضلعی ساخته شده با یک گنبد بزرگ بر روی سقفش ظاهری زیبا به خود گرفته است و بر روی دیوارهای داخلی آن دست نوشته های زیبایی خوشنویسی شده است. همچنین محراب این مسجد که با سنگ مرمریی تزئین شده بسیار دیدنی است .

 

کسیک مناره

این بنای آجری و زیبا از دوران رومیان به یادگار مانده و در طول قرنها بار ها و بارها ساخته و ویران شد .  در ابتدا این بنا به عنوان یک معبد مقدس عبادتگاه مردم شهر بود. این بنایزیبا در قرن هفتم میلادی به کلیسا تبدیل شد و کمی بعد از آن در زمان حمله اعراب به این منطقه به طور کلی تخریب گردید . در اوایل قرن سیزدهم این بنا توسط سلجوقیان به مسجد تبدیل شد اما برای بار دیگر و  در 1362 میلادی و با فروپاشی سلجوقیان  این مسجد به کلیسا تبدیل گردید .  و در نهایت در زمان حکمرانی شاهزاده کورکوت دوباره به مسجد تبدیل شد .

در قرن نوزدهم میلادی و در اثر وقوع آتش سوزی  کسیک مناره در آتش شوخت و مناره اصلی آن تنها بازمانده این حادثه بود. این مناره تا به امروز باقی مانده و به همین دلیل آنرا کسیک مناره یا مناره شکسته نامیده اند .

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!