آنالیز رفتاری گوگل
هم ترین هدف هر کسب و کار، ایجاد تجربه خوشایند برای مشتریان و کاربرانه.
برای رسیدن به این هدف باید مخاطبان را شناخت، علاقه مندی هایشان را دنبال کرد و بر اساس این اطلاعات استراتژی های مناسبی برای کسب و کار طراحی کرد. یکی از راه های شناخت کاربران بررسی رفتار اونها در تعامل با وب سایت یک کسب و کار است.
اینکه بدونین بازدیدکنندگان سایت شما چه مسیری را دنبال می کنن و چطور با محتوای شما تعامل دارن بهتون کمک می کنه کارآیی صفحه های سایتتان را بالا ببرین و در نتیجه به نرخ تبدیل بیشتری برسین (conversion rate).
آنالیز رفتاری یکی از 5 بخش اصلی در گوگل آنالیتیکس است این 5 بخش اصلی نسبت به جایگاهی که در قیف فروش دارن به ترتیب از بالا به پایین قرا گرفتن:
- RealTime (کاربرانی که در لحظه روی وب سایت شما هستن)
- Audience (چه کسانی از سایت شما بازدید می کنن)
- Acquisition (بازدیدکنندگان از کجاها به سایت شما میرسن)
- Behavior (بازدیدکنندگان در سایت شما چه می کنن)
- Conversions (کدوم بازدیدکنندگان اکشن موفقی در سایت داشتن)