آموزش سئو در تولید محتوا

هدف بیشتر کسانی که مطلبی را در وب منتشر میکنند، دیده شدن و بازدید حداکثری آن مطلب است. اما بدون رعایت برخی نکات سئو در هنگام تولید و بارگذاری محتوا، این امر امکان پذیر نخواهد بود حتی اگر مطلب مشخصات یک محتوای کاملا خوب را دارا باشد. اما چطور میتوان هنگام تولید محتوا آن را بهینه سازی کرد طوری که آن محتوا برای موتورهای جستجو قابل فهم و شناسایی باشد و رتبه بالایی برای آن در نظر گرفته شود. ما در اینجا به برخی نکات که رعایت آنها باعث بهینه سازی محتوا از نظر سئو خواهد شد اشاره میکنیم.

عنوان مطلب (Title)

یکی از مهمترین بخشهای هر مطلب عنوان آن است که باید وقت زیادی برای انتخاب آن صرف کرد.
– تعداد حروفی که در عنوان قرار میگیرد باید در بهترین حالت حداکثر ۶۰کاراکتر باشد که حدود هفت یا هشت کلمه فارسی میباشد.
– از حروف اضافه نباید استفاده شود.
– عنوان باید مرتبط با محتوا باشد. یعنی کلمات کلیدی که در عنوان آمده است باید در محتوا وجود داشته باشد و تکرار شده باشد و از انتخاب عناوینی که کلمات آن در محتوا نیامده است خوداری کنید.
– برای انتخاب عنوان و کلمات کلیدی به کار رفته در آن حتما از ابزارهایی مانند Google trends استفاده کنید تا بتوانید کلمات پرکاربرد را انتخاب و در عنوان و متن از آنها استفاده نمایید.

آموزش سئو در تولید محتوا

متن (Content)

– محتوای صفحه حداقل باید ۳۰۰ کاراکتر باشد تا گوگل آن را به عنوان محتوا بررسی کند. حتی اگر فیلم یا عکس بارگذاری میکنید برای آنها هم باید توضیحاتی حداقل ۳۰۰کاراکتری را درج نمایید.
– حداکثر میزان کلمات ۲۰۰۰ کلمه و خط قرمز گوگل برای تعداد کلمات ۳۰۰۰ کلمه میباشد.
– از کلماتی که برای عنوان مطلب انتخاب شده است باید در متن هم استفاده شود. البته به طور طبیعی و از افراط و تفریط در این زمینه خوداری شود.
– لینک گذاری داخلی و لینک گذاری خارجی را از یاد نبرید. در محتوا دنبال کلمات و عباراتی باشید که قبلا در مورد انها محتوایی تولید شده. آن کلمات را به محتوای مربوط در سایت خود لینک نمایید به این کار لینک گذاری داخلی internal links گویند.اما اگر کلمات را به مطالب و صفحاتی در خارج از سایت خود لینک نمایید این لینکها، لینکهای خارجی یا external link گویند که این لینکها در صورتی که به سایتی با رنک پایینتر از خودتان اشاره میکند باید با rel=”nofollow” لینک شوند.

کلمات کلید (Keywords)

– بهتر است کلمات کلیدی هر صفحه بین ۳ تا ۷ عبارت ۳کلمه ای باشد.
– کلمات کلیدی انتخاب شده باید در متن تکرار شده باشد.
– کلمات کلیدی نباید تکراری باشد.
– کلمات کلیدی باید معنی دار و هدف دار انتخاب شوند.
– حروف اضافه باید با در نظر داشتن حفظ معنای عنوان، حذف شوند.
– در انتخاب کلمات کلیدی خود را جای کاربر و مخاطب سایت خود قرار دهید و ببینید ممکن است چه عبارت یا کلماتی را مورد جستجو قرار دهند.

توضیحات (Description)

– توضیحات بهتر است حداکثر ۱۶۰ کاراکتر باشد.معادل ۱۱ الی ۱۴ عبارت کلیدی.
– جداسازی عبارات کلیدی باید توسط کاما صورت بگیرد و نه ویرگول
– در توضیحات هم باید سعی شود از کلمات کلیدی استفاده شود.

آدرس (URL)

– آدرس ها هم میتوانند فارسی باشند و هم انگلیسی، اما انگلیسی باشند بهتر است چون سریعتر ایندکس میشوند.
– بهتر است آدرس از ۴ یا ۵ کلمه بیشتر نباشد.
– در آدرس نباید از کاراکتر فاصله space استفاده شود و به جای آن باید از فاصله (- dash) استفاده شود.
– هنگام درج تصویر در مطلب به این نکات توجه داشته باشید
– تصاویر باید دارای عنوان و همچنین تگهای Alt و Title باشند (توجه داشته باشید که موتور جستجوی گوگل Alt تصاویر را میخواند)
– اگر در داخل یک مطلب از تصاویر استفاده میکنید عنوان عکس باید حداقل دارای ۲ کلمه کلیدی که در عنوان مطلب به کار رفته باشد.
– در صورت استفاده از چند عکس باید توجه داشت که عناوین و هر تصویر با سایر تصاویر باید متفاوت باشد.
– توضیحات به کار رفته در Alt و Title باید باهم متفاوت باشند.

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *