images 69 1

بسیاری از طراحان وب واقعا نیاز دارند که بتوانند وبسایت را خودشان بسازند اما خب لزومی ندارد که کدنویسی را یاد بگیرند، به دو دلیل زیر توجه کنید :

  • دادن یک سرویس زنده به مشتری

به عنوان یک طراح وب فریلنسر، ممکن است انقدر پول نداشته باشید که یک برنامه نویس استخدام کنید تا طرح شما را به یک وبسایت تبدیل کند و همچنین مشتری شما حوصله ندارد بگردد تا یک کدنویس client پیدا کند تا طرح شما را به او بدهد و یک صفحه ی وب تحویل بگیرد، اگر شما بتوانید هردو کار را انجام بدهید مشکل حل میشود در صورتی که واقعا نیاز به کد زدن ندارید بلکه تنها میخواهید از طریق ابزارهای طراحی یک صفحه ی وب به مشتری تحویل بدهید.

  • کنترل بیشتر روی طراحی توسط طراحان وب

هر هنرمند میخواهد یک کنترل کامل روی طرح های خود داشته باشد، ابزارهای زیادی برای تبدیل یک طرح به کد است، برای مثال میتوانید به راحتی یک PSD را به HTML و CSS تبدیل کنید، زمانی که طراحان بتوانند وبسایت مورد نظرشان را بسازند و در جریان کل پروسه ی تولید قرار بگیرند، وبسایت به ظرافت و دقتی که آنها میخواهند ساخته میشود و همچنین میتوانند ارتباط بهتری با مشتری برقرار کنند.

ابزارهای مورد نیاز برای یادگیری طراحی سایت

با توجه به سرعت تغییرات و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، بروز بودن برای برنامه نویس امری غیرقابل چشم پوشی است. بنابراین برنامه نویسان باید به بروزترین و بهترین ابزار برنامه نویسی مجهز شوند. محیط های توسعه برنامه نویسی و ویرایشگر های متن به عنوان ابزارهای اصلی برنامه نویس از این موضوع پیروی می کنند. اگر ابزارهای درستی انتخاب کنیم و به خوبی آن‌ها را به کار بگیریم، مسیر طراحی سایت برای ما جذاب تر و آسان تر می‌شود.

در زمان انتخاب ابزار توسعه برنامه نویسی شما دو گزینه برای انتخاب خواهید داشت، IDE ها و Text Editor ها! بسیاری از برنامه نویسان تفاوت بین آن ها را نمی دانند. هر یک از این ابزارها مزایا و معایبی دارند که باید با توجه به اهدافی که برنامه نویس دارد یکی از آن ها را انتخاب کند.

ویرایشگرهای کدنویسی برای یادگیری طراحی سایت

برای نوشتن کدها می‌توانید از ادیتورهای پیشرفته استفاده کنید. البته فراموش نکنید که حتی در نرم افزاری مثل Notepad می‌توان کدنویسی کرد، اما دیگر خبری از قابلیت‌های جذاب مثل کامل کردن خودکار کد، رنگ گذاری کلمات کلیدی، تشخیص خطاها، فرمت‌بندی کدها نیست. ویرایشگرهای کد با امکانات متنوعی که دارند، هم کدنویسی را لذتبخش کرده هم در وقت برنامه نویسان صرفه جویی می‌کنند. در ادامه برخی از معروف‌ترین Code Editor ها را معرفی کرده‌ایم:

  • PhpStorm
  • Microsoft Visual Studio
  • Microsoft Expression Web
  • Notepad++
  • Adobe Dreamweaver
  • Komodo Edit
  • NetBeans

download 66

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!