download 9

گوگل پنالتی:

با به روزرسانی شدن الگوریتم‌های گوگل و بالاتر رفتن دقت آن‌ها در بررسی محتوای سایت‌ها، شرایط برای کسانی که بر خلاف قوانین گوگل سعی در بهینه‌سازی صفحات خود دارند سخت و سخت‌تر می‌شود. در صورت انجام تخلف مورد مجازات گوگل قرار می‌گیرند و در نتیجه این مجازات یا به کلی از صفحات اینترنی حذف می‌شوند یا با کاهش رتبه در صفحات نتایج جستجو روبرو خواهند شد. به اتفاقاتی که بعد از جریمه کردن برای سایتها میافتد اصطلاحا گوگل پنالتی یا پنالتی گوگل گفته میشود.

آیا جریمه های گوگل انواع مختلفی دارد؟

گوگل پنالتی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد :

 Manual Penalty یا پنالتی دستی

پنالتی دستی زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی از سوی شرکت گوگل سایت را مورد بررسی قرار دهد و متوجه تخلفات شود و در این حالت با دادن یک کارت قرمز سایت را به طور کامل از صفحات نتایج جستجو گوگل حذف می‌کند. معمولا زمانی که این اتفاق رخ دهد در Webmaster Tools در قسمت Manual Action یک پیام با مضمون اینکه «سایت شما به دلیل نقض قوانین جریمه شده است» را دریافت کنید.

 Algorithmic Penalty یا پنالتی الگوریتمیک یا اتوماتیک

در این نوع گوگل پنالتی عملکرد سایت‌ها مستقیما از سوی الگوریتم‌های گوگل بررسی می‌شود و در صورت دیدن تخلف با نشان دادن یک کارت زرد سایت مورد نظر را جریمه می‌کنند. این جریمه باعث کاهش رتبه شما در SERPS (صفحات نتایج جستجو) خواهد شد. معمولا شناسایی زمان جریمه و نوع جریمه مشخص نیست و شما با استفاده از ابزار Google Analytics و بررسی میزان ترافیک سایت خود و عملکرد آن متوجه این موضوع خواهید شد.

download 8

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!