download 2019 12 25T215530.237

یکی از مفیدترین برنامه های گوگل، Google Trends است که برای وبمسترها و سئوکارها، اهمیت بسیار زیادی دارد. این برنامه به شما کمک می کند که برای تعیین محتوای سایت خود، بهتر تصمیم بگیرید.

ابزار گوگل ترندز :

Google Trends یکی از ابزارهای کاملا رایگان گوگل است که با استفاده از آن می توان میزان محبوبیت یک عبارت یا کلمه خاص در گوگل را بررسی کرد. با استفاده از این ابزار می توانید بفهمید که ترند یا میزان سرچ یک عبارت رو به کاهش یا افزایش است. علاوه بر این، با این ابزار می توانید اطلاعات جغرافیایی در خصوص میزان سرچ یک عبارت در نقاط مختلف را به دست آورید. اطلاعاتی که در این ابزار وجود دارد بر اساس منابع سرچ های گوگل جمع آوری شده است.

نکته بسیار مهمی که باید در مورد داده های ابزار ترندز گوگل در نظر بگیرید این است که نمودارها به هیچ وجه میزان دقیق سرچ یک کلیدواژه در بازه زمانی مشخص را نشان نمی دهند. گوگل ترندز تنها میزان محبوبیت نسبی یک کلیدواژه را نشان می دهد. اگر مایلید میزان دقیق سرچ یک کلیدوازه را بفهمید باید از ابزار Keyword Planner گوگل استفاده کنید.

کاربردهای ابزار گوگل ترندز برای سئو سایت و بازاریابی آنلاین

ابزار گوگل ترندز در ۱۱ ماه مه سال ۲۰۰۶ شروع به کار کرد. این ابزار در ابتدای شروع به کار صرفا یک ابزار و منبع اطلاعاتی بود، امّا به مرور زمان و با قدرت گرفتن بیشتر این ابزار، کاربردهای آن نیز گسترش پیدا کرد. تحقیقات بسیار زیادی بر پایه اطلاعات این ابزار انجام شده است که نتایج آن ها نشان می دهند که این ابزار می تواند کاربردهای بسیار فوق العاده ای برای انواع تحقیقات و همچنین بازاریابی و سئو سایت داشته باشد. امّا نکته ی بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید این است که اطلاعات موجود در این ابزار گوگل نسبی هستند و نمی توان روی داده های نسبی اتکای صد درصدی داشت.

از قابلیت های Google Trends :

  • تعیین میزان جست و جوی انجام شده برای یک واژه مشخص در یک بازه زمانی. این کار کمک می کند تا وبمستر بفهمد بهترین جست و جو برای موضوعات سایت او چیست که از آن واژه ها و عبارات در سایت خود بیشتر استفاده کند.
  • به دست آوردن درصد جست و جو برای واژه های مختلف در بازه زمانی مشخص.
  • اگر شما قصد دارید یک عبارتی را سرچ کنید، وقتی بخشی از عبارت را تایپ کنید، Google Trends به صورت خودکار، ادامه های دیگر که توسط کاربران جست و جو شده اند را ارائه و درصد هر یک را بیان می کند.

و در نهایت

Google Trends یکی از چند ابزار عالی است که می تواند ایده های عالی به شما ارائه کند. این ایده های عالی به معنای جذب ترافیک سایت و لینک بیلدینگ خواهد بود. اگر هنوز برای سئو از این ابزار استفاده نکرده اید، حتما همین الان این برنامه را امتحان کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!