download 25

در کنار افزونه‌های آمارگیر وردپرس قطعا یکی از بهترین سیستم‌های آمارگیر سایت همین ابزار گوگل آنالیز هست که با استفاده از اون میتونید نظارت دقیقی روی آمار بازدید در وردپرس داشته باشید. آمارگیر گوگل امکان بررسی دقیق آمار و کمپین‌هایی که ایجاد کردید را به راحتی و به صورت رایگان در اختیارتون قرار میده که میتونید خیلی راحت فعالیت کاربران در سایت را مدنظر داشته باشید و کلیه سایت‌هایی که ورودی بهتون میدن را شناسایی کنید. یکی از نیازهایی که کاربران فارسی زبان دارن اینه که بخاطر در دسترس نبودن گوگل آنالیز برای ایرانیان مجبور به استفاده از ابزار تغییر آی‌پی برای بررسی آمار هستند. بنابراین دنبال راه‌هایی برای نمایش آمار گوگل آنالیز وردپرس می‌گردند.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یک سرویس بسیار مفید است که به شما کمک می‌کند بتوانید توسط آن آمارگیری داده را در سایت خودتان به‌سادگی انجام دهید.

این سرویس به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار شما کاربران عزیز قرارگرفته است و شما می‌توانید از آن استفاده کنید. این سرویس از سال 2005 توسط گوگل راه‌اندازی و در اختیار کاربران قرار گرفت. با استفاده از این سرویس شما می‌توانید کارهای زیادی ازجمله فعالیت کاربران سایت شما، ورود و خروج آن‌ها، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و… را برای سایت شما انجام خواهد داد.

همان‌طور که گفتیم محتوای شما نیاز به بررسی دارد و این ابزار آماده است که این کار را برای شما به‌سادگی انجام دهد. داده‌های زیادی در سایت وجود دارد که شما باید بتوانید با استفاده از ابزاری قدرتمند آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل و بررسی کنید. سپس می‌توانید از نتیجه‌ای که از این تحلیل به‌دست می‌آورید در جهت ارتقا کیفیت سایت خود استفاده نمایید.

درواقع رفتار کاربر در سایت بسیار مهم بوده و گوگل این ابزار مفید را در همین جهت راه‌اندازی کرده است. با استفاده از گوگل آنالیتیکس شما امکان این را دارید که نقاط قوت سایت خودتان را تقویت کرده و از میزان نقاط ضعف خود بکاهید. شما می‌توانید یک هدف مشخص برای سایت خود پیداکرده و آن را ادامه دهید.

شما باید بتوانید توسط این پلاگین این ابزار کارآمد را به سایت خودتان اضافه کنید. این کار را به‌سادگی توسط این آموزش می‌توانید انجام دهید.

اضافه کردن گوگل آنالیتیکس با استفاده از افزونه بهتر است یا بدون استفاده از آن

شاید فکر کنید هر چقدر از افزونه های کمتری در سایت وردپرسی خود استفاده کنید، برای سایت تان بهتر است اما این تفکر لزوماً درست نیست.

درست است که استفاده از افزونه هایی که خوب کدگذاری نشده اند می تواند باعث آسیب رساندن به سایت و کاهش سرعت آن شوند اما استفاده از افزونه های سبک و خوب کدگذاری شده هم وقت کمتری از شما می گیرد و هم زحمت کمتری دارد، به علاوه اینکه باعث هیچ آسیبی به سایت نمی شود.

درواقع تعداد افزونه های نصب شده روی یک سایت وردپرسی هیچ ارتباط مستقیمی با سرعت و کارایی سایت ندارد. آنچه که روی سرعت و عملکرد سایت تأثیر مستقیم دارد کیفیت افزونه ها است. افزونه هایی مانند MonsterInsights که میلیونها نصب فعال داشته و بارها آزمایش و بهینه سازی شده اند، به هیچ عنوان تاثیری روی سرعت بارگذاری سایت نمی گذارند.

برخی دیگر از مزایای استفاده از افزونه MonsterInsights برای اضافه کردن گوگل آنالیتیکس در وردپرس عبارت است از:

  • اضافه کردن گوگل آنالیتیکس بدون استفاده از افزونه سخت تر از اضافه کردن آن با افزونه است.
  • ممکن است هنگام عوض کردن قالب خود فراموش کنید کد ردگیری گوگل آنالیتیکس را به قالب جدید اضافه کنید. تا زمانی که کد ردگیری گوگل آنالیتیکس را به قالب جدید اضافه نکرده اید، بازدیدکنندگان سایت تان ردگیری نمی شوند. این مشکل در استفاده از افزونه وجود ندارد.
  • بدون استفاده از افزونه ویژگی های قدرتمندی مانند ردگیری وقایع، ابعاد سفارشی، ردگیری دانلود فایل و بسیاری دیگر را از دست می دهید. نصب این ویژگی ها در سایت وردپرسی بدون استفاده از افزونه بسیار وقت گیر است.

 سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!