images 49

گوگل ترند یا گوگل ترندز ابزار جذاب و پر کاربرد گوگل جهت نمایش جستجو های انجام شده گوگل جهت استفاده متخصصان سئو و یا کسانی است که قصد افزایش رتبه و بهبود جایگاه سایتشان را دارند. برای فهمیدن میزان محبوبیت یک عبارت نسبت به عبارت دیگر بکار می رود، گوگل ترند قادر است بیشترین کلمات جستجو شده در موضوع خاصی یا در مکان جغرافیایی خاص را برمبنای نیاز و خواسته کاربرش نمایش دهد.

Google Trends گوگل ترند یک وبسایت معتبر است که به شما اجازه می دهد تا ریزنگاهی به آنچه مردم در گوگل جستجو  میکنند و یا در Search Image، Google Shopping و غیره جستجو می کنند، داشته باشید.

گوگل ترند Google Trends نمونه ای بی نظیر از اطلاعات جستجوی Google است. البته ناشناس است (یعنی هیچ کس شخصاً شناسایی نمی شود)، طبقه بندی شده است (تعیین یک موضوع برای یک جستجو) و جمع بندی (جستجو ها را با هم گروه بندی می کند). به ما اجازه می دهد که علایق به یک موضوع خاص را در سراسر جستجو، از سراسر جهان، تا جغرافیای سطح شهر ،اندازه گیری کنیم. ”

این ابزار قدرتمند به شما امکان می دهد تا از “زمان آغاز” علایق جستجو اطلاعات جمع آوری کنید، مثلاً از ۲۰۰۴٫

در اصل، این سایت در سال ۲۰۰۶ به عنوان Google Insights for Search راه اندازی شد که در سال ۲۰۱۲ با Google Trends ادغام شد.
در آغاز گوگل ،اغلب اطلاعات را به روز نمی کرد. به عنوان مثال، از نوامبر ۲۰۰۶ تا مارچ ۲۰۰۷ داده های جدیدی وجود نداشت، بنابراین وبلاگ  نویسان شروع به صحبت در مورد آن کردند، که منجر به روز رسانی پایگاه داده گوگل شد. و البته تا ژوئن ۲۰۰۷ یک دوره غیرفعال بود که پس از آن گوگل به طور مرتب شروع به بروزرسانی مرتب کرد. در سال ۲۰۱۳، ترندهای جستجو را برای یوتیوب، تصاویر و بخش خرید گوگل اضافه کرد و در سال ۲۰۱۷، ما اکنون می توانیم اطلاعات را به لحظه ببینیم.

 استفاده از گوگل ترندز در سئو سایت:

گوگل ترندز از ابزارهایی است که می توان از آن استفاده های زیادی کرد و اطلاعات زیادی را کسب کرد. این ابزار از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر بخشی آموزش جداگانه ای برای خود دارد.
یکی از کاربردهای این ابزار، آگاهی از روند جستجوی یک کلمه ی کلیدی در گوگل می باشد. اگر بخواهیم بررسی کنیم که کلمه ی کلیدی مورد نظر در چه رتبه و در چه میزان محبوبیتی قرار دارد، با استفاده از گول ترندز می توان این کار را انجام داد.
برای این کار در گوگل عبارت google trends را سرچ می کنیم. پس از سرچ این کلمه تعدادی لینک برای شما باز می شود که بر روی کلیک بر اولین لینک، صفحه ای برایتان باز می شود که اگر عبارت و یا کلمه کلیدی مورد نظر را در در آن جست و جو کنیم روند جست و جوی این کلمه را در یکسال گذشته به نمایش گذاشته و حتی می توان جست و جوی این کلمه را در ماه های مختلف مشاهده نمود و متوجه نیاز کاربران در روزهای مختلف شد.
بخش compare ابزار دیگر گوگل ترندز می باشد که می توان کلمات مختلف را در آن مقایسه نمود. این ابزار در دوره های طراحی سایت به کمک کاربران می آید. همچنین در مواقعی که بین انتخاب دو کلمه ی کلیدی مردد هستید، این ابزار می تواند کمک زیادی به کاربران نماید. با گذاشتن + بین دو عبارت در قسمت جست و جوی عبارات می توان کلمات مختلف را از نظر محبوبیت مقایسه نمود.
در بعضی مواقع با کلمات دو املایی مواجه می شویم و یا با کلمات ترکیبی مواجه می شویم که نمی دانیم میزان جست و جوی سر هم بودن آن بیشتر است یا میزان جست و جوی جدا از هم آن، به عنوان مثال وقتی در تولید محتوا کلمه ی کلیدی ما اجرنما باشد، می خواهیم بدانیم که میزان جست و جوی کلمه ی آجرنما بیشتر است یا آجر نما در این مواقع ابزار گوگل ترندز به کمک ما می آید، و می توانیم مناسب ترین کلمه ی کلیدی را با بیشترین میزان سرچ برای محتوای خود انتخاب کنیم تا شانس در صدر قرار گرفتن مطلب در پیشنهادهای گوگل بیشتر شود.
در بعضی مواقع برای تولید محتوا، در انتخاب کلمات کلیدی مستاصل شده و کلمه ی کلیدی مناسبی به ذهن ما نمی رسد، این ابزار برای ما ایده سازی کرده و بیشترین کلمات کلیدی با بیشترین میزان سرچ را در اختیار ما قرار می دهد.

images 50

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!