ویدئو مارکتینگ(Video Marketing):

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ یا تبلیغات ویدیویی یا Video Marketing یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است که در جریان آن از فیلم و ویدیو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود. در ویدیو مارکتینگ، بازاریاب‌ها به دنبال تولید یک فیلم چند دقیقه‌ای هستند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • به معرفی کلی یک کسب و کار بپردازد و نقاط قوت و ضعف آن را نشان دهد؛
  • یک محصول را معرفی کند و نحوه استفاده از آن را به مشتری آموزش دهد؛
  • در مورد بهره بردن از یک خدمت یا یک ابزار ساخته می‌شود؛
  • نکاتی در مورد تعمیر یک محصول یا مثل یک محصول ارائه می‌دهد؛
  • شامل آموزش یک مبحث می‌شود؛
  • یک گروه را معرفی می‌کند که فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

مزایای ویدئو مارکتینگ :

  • کاربران به وضوح با محصولات و خدمات شما آشنا می شوند.
  • کاربران بسیاری از طریق موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی وارد وب سایت شما می شوند.
  • بر سئو وب سایت تاثیرگذار می باشد.
  • ویدیو های حرفه ای ،کار شما را با بقیه متمایز می کند.

دلایل استفاده از ویدیو مارکتینگ:

  1. اعتماد سازی: ویدئو مارکتینگ فرصتی است برای جلب اعتماد مخاطبان
  2. تاثیر چندبرابری ویدئو روی افراد به نسبت سایر تبلیغات
  3. فروش بیشتر به دلیل اثرپذیری بیشتر ویدئو تبلیغاتی به منظور تبدیل مخاطب به مشتری و انجام خرید
  4. افزایش تعاملات: به دلیل جذابیت نمایشی ویدئوها، تعامل بین افراد و برند تبلیغ شده بیشتر می شود.
  5. جذب بازدیدکننده : ویدئو مارکتینگ باعث افزایش بازدید سایت و برند شما می شود.
  6. افزایش فروش همیشه با یک ویدئوی خوب امکان پذیر خواهد بود.
  7. عدم محدودیت در نمایش و معرفی محصول و خدمات

تاثیر ویدئو مارکتینگ بر سئو :

ویدئو می تواند تعداد کلیک بیشتری برای شما بگیرد.

طبق آمار های رسمی منتشر شده توسط گوگل، محتوای ویدئویی موجود در صفحه نتایج تا ۴۱ بیشتر از محتوای متنی کلیک می خورد، البته در صد زیادی از این کلیک ها به Rich Video Snippets ها بازمی گردد که در کنار نتایج گوگل ظاهر می شوند. Rich video snippets ها تصاویر کوچکی از ویدئو مورد نیاز شما هستند که با کلیک کردن بر روی آنها می توانید آنها را ببینید. سایت هایی مانند یوتیوب این قسمت را به صورت اتوماتیک ایجاد می کنند ولی نکته ای که باید بدانید این است که این تصاویر کوچک هیچ آمار کلیکی برای شما به همراه ندارند و شما باید ریچ اسنیپت های ویدئویی خود را بسازید تا بوسیله آنها بتوانید برای صفحات حاوی ویدئو در سایت خود ببیننده بگیرید.

ویدئوها صفحه سایت شما را جذاب می کنند.

شما به طور متوسط ۸ ثانیه وقت دارید تا مخاطب را با محتوای خود تحت تاثیر بگذارید، اگر در این ۸ ثانیه کاری از پیش نبرید کاربران صفحه سایت شما را به سرعت ترک خواهند کرد و همین موضوع باعث آسیب دیدن رتبه شما خواهد شد. اما زمانی که شما یک ویدئوی کوتاه در خصوص مطلبی که ارائه می دهید در ابتدای صفحه قرار دهید مخاطب را ترغیب می کنید که با دیدن آن ویدئو نیاز خود را برطرف سازد.
یکی دیگر از آمار هایی که جالب توجه می باشد این است که زمانی که کاربر بیشتر از ۲ دقیقه در سایت شما حضور داشته باشد و از محتوای شما استفاده کند، احتمال استفاده از خدمات شما و یا خرید محصولاتتان توسط کاربران ۶۴ درصد افزایش پیدا می کند.

ویدئوهای مفید و با کیفیت برای شما لینک می سازند.

 لینک سازی یکی از عوامل بسیار موثر در سئو است و یکی از راههای لینک سازی تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند است. محتوای ویدئوی تقریبا ۳ برابر محتوای متنی می تواند برای شما لینک سازی کند؛ دلیل این موضوع هم بسیار روشن و واضح است: “یک ویدئوی با کیفیت و پر بار به اندازه یک مقاله با یک میلیون کلمه ارزش دارد، با این تفاوت که زمان کمتری از کاربران می گیرد و به طور کلی تمایل افراد برای دیدن و به اشتراک گذاری ویدئو بیشتر از متن است” البته باز هم باید این نکته مهم را تکرار کنیم که ویدئو و لینک هایی که به آن داده می شود زمانی برای شما ارزش مند است که از سایت شما باشد. (نه این که از وب سایت های به اشتراک گذاری ویدئو استفاده کرده باشید.)

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

SEOآموزش سئوبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موبایلبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوتولید محتواسئوسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتکلمه کلیدیوب سایتوبلاگوظایف سئوکار

بهینه سازی وب سایتتولید محتواسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ای سیروتاویدیو مارکتینگ

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!