download 40

گوگل، از الگوریتم های زیادی برای رتبه بندی سایت ها در لیست نتایج موتور جستجوی خود استفاده می کند. یکی از آنها، الگوریتم freshness گوگل نام دارد. همان طور که از اسمش پیداست، هدف این الگوریتم، نمایش تازه ترین و به روز ترین محتوا در صفحه نتایج جستجو است.

الگوریتم freshness گوگل:

در نوامبر سال 2011، گوگل الگوریتم freshness را معرفی کرد که به آپدیت به روز رسانی گوگل (google freshness Update) نیز معروف است.

ایده ی پشت این الگوریتم این بود که گوگل می خواست جدیدترین و به روز ترین محتواها را در صدر نتایج جستجو نشان دهد.

 تحت تاثیر الگوریتم Freshness:

می توان گفت که بین ۶ تا ۱۰ درصد از جستجوها تحت تاثیر مستقیم الگوریتم Freshness قرار خواهند گرفت اما در عین حال برخی تغییرات این الگوریتم بر حدود یک سوم تمامی جستجو ها اثر گذاری خواهد داشت.یکی از جالب ترین جنبه های به روز رسانی Freshness این است که سایت های بیشتری از این به روز رسانی سود می برند با وجود این الگوریتم سایت ها ممکن است سریعتر رنکینگ خود را از دست بدهند و این فرصت برای دیگر سایت ها مهیاست که بتوانند با محتواهای تازه در رتبه بندی ها حضور داشته باشند.با نگاهی ساده می توان با توجه به معیار های جستجو تعیین نمود که چه کسانی بیشتر از این به روزرسانی ها سود می برند.گوگل سایت هایی مانند سایت های اخبار، سایت های پخش زنده، پورتال های ویدئویی و از این دست سایت ها را برای ارائه به کاربران ترجیح می دهد. این نوع سایت ها اغلب محتواهای تازه و به روز را به مخاطب ارائه می کنند.

چطور سایت خود را برای الگوریتم Freshness سئو و بهینه کنیم؟

الگوریتم Freshness صرفاً بر روی موضوعات Top و خبری تمرکز ندارد و ممکن است انواع محتواهای دیگر را نیز دستخوش تغییرات خود کند. اما هدف نهایی این الگوریتم هم مانند دیگر الگوریتم‌های گوگل، نمایش محتوای پربار و مفیدتر به کاربر است. پس دلیل نمی‌شود که اگر محتوای شما سال پیش منتشر شده باشد، دیگر توانایی رقابت با محتواهای جدید را از دست بدهد.

نحوه کارکرد الگوریتم Freshness گوگل

الگوریتم تازه ترین نتایج گوگل یکی از بهترین الگوریتم هاست که صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل را به بهترین نحو بهینه سازی کرد و کاملا آن را برای فرد جستجو کننده کاربردی کرد. اما الگوریتم Freshness گوگل چطور کار می کند؟ چطور باید آن رفتار کرد؟

الگوریتم نتایج تازه گوگل بر اساس زمان بندی محتوا کار می کند پس می توان گفت تمرکز را باید روی تولید محتوای به روز بگذارید.اگر محتوای شما تاریخ مصرفش گذشته، وابسته به زمان است و یا در زمان مناسب دوباره آپدیت و به روز نشده به راحتی می تواند با یک محتوای جدید از طرف رقیب شما کنار گذاشته بشود. به همین دلیل بیشترین تمرکزتان را باید برای تولید محتوا به روز بگذارید (چه سئو خارجی و چه سئو داخلی).

images 56

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!