download 16 1

تعریف الگوریتم:

 در یک تعریف عمومی به مجموعه ای از دستور العمل ها و فرمول هایی که با زبان رسا و دقیق به همراه جزئیات لازم و به صورت مرحله به مرحله به گونه اجرا شده باشند که هدف خاصی را دنبال کنند و شروع و پایان آنها نیز مشخص باشد، الگوریتم گفته می شود.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده شود. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می نماید. در حقیقت الگوریتم ها به شکل ریاضی می باشند که محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شود تا زمانی که به این داده ها کاربر احتیاج داشته باشد.

هر یک از الگوریتم‌های گوگل با نام یک حیوان نامگذاری شده است که اگر با شخصیت هر حیوان آشنایی داشته باشید می‌توانید حدس بزنید وظیفه این الگوریتم چیست. به عنوان نمونه همه ما کبوتر را به عنوان نامه‌بر یا پرنده‌ای که هر جا برود، باز به محل زندگی خود برمی‌گردد می‌شناسیم. گوگل نیز الگوریتمی به نام کبوتر دارد که وظیفه آن رتبه بندی کردن نتایج بر اساس موقعیت کاربران است.

یعنی اگر شما که در ایران قرار دارید، به جای جستجوی فارسی درباره یک موضوع در اینترنت از جستجوی انگلیسی استفاده کنید؛ گوگل به صورت پیشفرض به کمک این الگوریتم نتایجی را نشان خواهد داد که در ایران قرار دارند و مربوط به سایت‌های فارسی زبان است.

هر یک از این الگوریتم‌ها به صورت مداوم در حال به‌روزرسانی هستند که در طول یک سال ممکن است کلیه الگوریتم‌های گوگل در مجموع برای چندین هزار بار تغییر به خود گرفته باشند. علاوه بر این هر الگوریتم نیز ممکن است به چند الگوریتم کوچکتر هم تقسیم بندی شده باشد.

انواع الگوریتم های جستجوی گوگل:

  1. الگوریتم پاندا
  2. الگوریتم پنگوئن
  3. الگوریتم مرغ مگس خوار
  4. الگوریتم پیج لایوت (Page Layout)
  5. الگوریتم کبوتر
  6. الگوریتم موبایل گدون Mobilegeddon
  7. الگوریتم rankbrain
  8. الگوریتم fred
  9. الگوریتم موش کور(possum)
  10. الگوریتم گورخر
  11. الگوریتم کافئین
  12. الگوریتم freshness

الگوریتم جدید گوگل:

الگوریتم Paraphrasing:

الگوریتم Paraphrasing که جدیدترین و تا به این لحظه الگوریتم جدید گوگل می باشد می تواند محتوای چندین صفحه ی را بررسی کرده و محتوای اختصاصی تولید کند.

هدف این الگوریتم پاسخگویی به کاربران بدون ارجاع دادن به وبسایت اصلی تولید کننده محتوا می باشد.

این خبر بسیاری از صاحبان وبسایت ها و تولید کنندگان محتوا را نگران کرده زیرا با فعال شدن این الگوریتم دیگر نیازی به وبسایت و تولید محتوای افراد نیست و گوگل به تنهایی دست به کار می شود.

Danny Sullivan مدیر بخش جستجوی گوگل این خبر را فقط در حد تحقیقات می داند و در موتور جستجو نقشی نخواهد داشت او عنوان کرده لزوما همه ی الگوریتم ها اجرایی نخواهند شد.

حتی اگر در اینده هم این الگوریتم فعال شود تولید محتوا به معنای واقعی باید اتفاق بیفتد و باید محتوا پاسخگوی نیاز کاربر را بدهد.

الگوریتم فلوریدا ۲ :

در مورد این الگوریتم دقیق و واضح نمی توان گفت که چه نظارتی دارد.

اما بر اساس شواهد و بررسی های انجام شده توسط ما کیفیت و جامع بودن محتوا هدف این الگوریتم بوده است.

این الگوریتم وب سایت هایی که محتوایی با کیفیت بد و لینک های غیر طبیعی زیادی را تولید کرده اند برخورد می کند.

پس در نهایت محتوای با کیفیت بالا همراه با فرمتهای مختلف ویدئویی،تصویر و صوت تولید کنید.

الگوریتم تازگی محتوا (freshness):

اولین بار این الگوریتم در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط گوگل معرفی شد این الگوریتم گوگل که در زبان فارسی به معنای الگوریتم تازگی محتوا نامیده می شود شهرت دارد.

این الگوریتم بیش از ۳۰ درصد از جستجوهای وب را تحت تاثیر قرار داده و توجه بسیاری از متخصصین و مشاورین سئو را به خود جلب کرده است.تمرکز آن روی بروز شدن و جدید بودن محتوا تمرکز دارد.

الگوریتم سند باکس گوگل:

از دیگر الگوریتم های گوگل sandbox نام دارد.

روزانه بیش از هزاران سایت در فضای انلاین ساخته می شود و بیش از میلیونها صفحه تولید می شود موتورهای جستجو به دنبال بهترین و فعال ترین وب سایتها هست و آنها را زیر ذره بین می برد.

علت این کار عادلانه بودن رقابت در رتبه و نتایج موتورهای جستجو است پس وبسایتی که تازه وارد این فضا شده نمی تواند به سرعت رتبه خوبی بگیرد.به همین دلیل گوگل آنها را در فضای دیگری غربال و مورد بررسی قرار می دهد.

الگوریتم ایندکس اول موبایل(Mobile First Index):

اگر بخواهیم ابزارهای موجود حال حاضر برای برقراری ارتباط با فضای بی نهایت اینترنت را نام ببریم کامپیوترهای خانگی، تبلت ها و موبایل ها هستند.در این ۳ دسته موبایل بیشترین رشد را طی سال های اخیر داشته است و کاربران زیادی برای وبگردی ساعتها وقت خود را با موبایل می گذرانند و جستجو های خود را انجام می دهند.

امروزه کمتر سایتی را مشاهده می کنید که به صورت واکنشگرا(ریسپانسیو) نباشد به همین دلیل جستجوگرهای وب به خصوص گوگل به این مساله اهمیت زیادی داده اند.به طوری که google از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی الگوریتمی بنام ایندکس اول موبایل را معرفی کرد.اولویت این الگوریتم بر خلاف تصور بسیاری از افراد ایندکس صفحات برای موبایل  و سپس برای سیستم های خانگی می باشد.

download 50 1

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

SEOآموزش سئوبازاریابی اینترنتیبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوتولید محتواخدمات سئوسئوسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتکسب و کار آنلاینوب سایتوبلاگ

الالگوریتم fredالگوریتم freshnessالگوریتم پانداالگوریتم پنگوئنالگوریتم پیج لایوتالگوریتم کافئینالگوریتم کبوترالگوریتم گورخرالگوریتم مرغ مگس خوارالگوریتم موبایل گدونالگوریتم موش کورالگوریتم های سئوبهینه سازی وب سایتسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ای سیروتا

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!