backlinks crosslinks

چگونه سایت بسازیم

 

 

طراحی سایت و داشتن یک وب سایت رایگان یا تجاری همیشه برای هر نوع کسب و کاری الزامیست . در این مقاله آموزشی سعی خواهیم نمود به شما نحوه راه اندازی یک سایت از صفر تا 100 را با حداقل هزینه ها و بالاترین کیفیت آموزش دهیم و امیدواریم اگر هنوز به فکر راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار خود نشده اید با این آموزش اقدام به راه اندازی وب سایت و همچنین اقدام به مدیریت سایت خود نمایید یا اگر مدیر سایت دارید بتوانید از نحوه نگهداری یا مدیریت سایت توسط شخص مطلع شوید .

ابتدا قبل از شروع آموزش برخی اصطلاحات که نیاز میباشد شما در طراحی با آنها آشنا باشید به شما توضیح خواهیم داد پس از توضیح این موارد ، راه اندازی یک سایت کامل را مرحله به مرحله با هم پیش خواهیم برد .
قدم اول انتخاب یک نام برای سایت خود میباشد
نام سایت یا Domain مهمترین بخش داشتن یک سایت میباشد چرا که این نام نشان دهنده نوع کسب و کار شما خواهد بود پس در انتخاب نام دامنه دقت نمایید و سعی کنید در صورت امکان نامی با معنی ، کوتاه انتخاب کنید تا هم به خاطر سپردن آن توسط کاربران شما راحت باشد و هم از نظر سئو رتبه بالاتری توسط گوگل دریافت نمایید و در نتایج جستجو نام سایت شما مشاهده شود . ( سئو تکنیکهایی میباشد که سایت شما را به موتورهای جستجو که مهمترین آنها گوگل میباشد معرفی میکند و در جستجوهای گوگل باعث میشود سایت شما رتبه بالاتری نسبت به رقبای دیگر کسب کند ) .

توجه : دامنه نیاز به تمدید سالانه دارد

قدم دوم انتخاب یک هاست مناسب با فعالیت شما میباشد
هاست یا Host در ترجمه لغوی به معنای میزبان میباشد و در دنیای اینترنت به فضایی که سایت شما در آن بارگذاری میشود اطلاق میگردد این فضا قابل افزایش یا کاهش میباشد و با توجه به نوع وب سایتی که خواهید داشت میتوانید این فضا را تهیه یا ارتقا دهید در اینجا ما فضای هاست خود را از سایت مدیرهاست تهیه میکنیم شماهم میتوانید در صورت تمایل این فضا را از وب سایت مدیرهاست تهیه کنید که یک وب سایت رسمی و معتبر برای ارائه هاست و دامنه میباشد .

توجه :
1 – هاست نیاز به تمدید سالانه دارد .
2- انتخاب هاست بسیار مهم است چون تنظیماتی دارند که هر هاست برای سیستمی که قصد دارید راه اندازی نمایید متفاوت خواهد بود مثلا برای سایت با جوملا یا وردپرس مناسب تر میباشد که شما هاست لینوکس سی پنل با کانفیگ صحیح برای این دو سیستم تهیه نمایید حتما قبل از تهیه یک هاست با پشتیبان آن هاست در ارتباط با راه اندازی سایت خود مشورت نمایید .

قدم سوم تهیه یک قالب مناسب با موضوع سایت میباشد
قالب یا Template به ظاهر هر سیستم مدیریت محتوی اعم از وردپرس یا جوملا و … گفته می شود این ظاهر بسیار حائر اهمیت است و میتوان گفت درجه اهمیت آن هم اندازه نام سایت شما ملاک میباشد چرا که کاربران شما پس از ورود به سایت اولین موضوعی که برای آنها جلب توجه خواهد کرد ظاهر سایت شما ، کاربرپسند بودن آن ، رنگ بندی مناسب با موضوع سایت و سرعت بارگذاری سایت خواهد بود که تمامی این موارد به قالب شما مرتبط میباشد . شما در سایت پی سی تمپلیت امکان انتخاب از بین بیش از 1000 طرح را خواهید داشت و بزرگترین آرشیو قالبهای جوملایی و وردپرسی ایران در پی سی تمپلیت قابل بررسی و مشاهده و دریافت میباشد . برای مشاهده 
قالب های جوملا این لینک را کلیک نمایید . قالب های جوملا
قالبهای وردپرس این لینک را کلیک نمایید . قالب های وردپرس
و یا اگر تمایل داشته باشید میتوانید با مشاور آنلاین سایت قبل از خرید یا دانلود مشاوره نمایید و یک انتخاب معقول و مناسب را داشته باشید .
مرحل اول شناخت واژه هایی مانند دامنه و هاست و قالب بوده است . مرحله دوم طراحی سایت ، نحوه راه اندازی یک سایت از ابتدا تا انتها میباشد که در ادامه در خدمت شما خواهیم بود

 

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *