download 24

نرخ کلیک یا CTR :

نرخ کلیک به انگلیسی Click-Through Rate یا CTR گفته می شود و یکی از شاخص های بازاریابی اینترنتی نیز به حساب می آید. با استفاده از CTR می توان کیفیت تصاویر، موقعیت رتبه در گوگل و کلمات کلیدی را بررسی نمود.

در همه صنایع و کسب و کارها، میانگین نرخ کلیک برای تبلیغات جستجو ۱.۹۱٪ و ۰.۳۵٪ می باشد. هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، آن صفحه از سایت برای کاربران جذاب تر بوده و توانسته به سوال و هدف آن ها پاسخ دهد و همین امر باعث افزایش ورودی و ترافیک به سایت می شود. حال از نظر گوگل، محتوای آن سایت به گونه ای بوده که توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب نماید.

در حالت کلی، نرخ کلیک به درصد افرادی که از سایت شما بازدید کرده اند و سایت شما برای آنها جذاب بوده به کل نمایش آن سایت نیز محاسبه می شود.

برای بهبود نرخ کلیک در گوگل باید به موارد زیر توجه کرد :
۱. نحوه عنوان گذاری مطالب سایت ، به گونه ای باشد که نیاز کاربر را برطرف کند.
۲. استفاده از meta description مناسب ، توضیحات صفحه یا متادسکریپشن ، جذاب و مفید باشد.
۳. نام دامنه ، اگر دامنه سایت شما بتواند حس اعتماد مخاطب را جلب نماید قطعا نرخ کلیک بیشتری خواهید داشت.
۴. برند وب سایت شما ، در صورتی که کاربر قبلا به سایت شما مراجعه کرده باشد با دیدن سایت شما در نتایج بر روی آن کلیک خواهد کرد زیرا در گذشته تجربه خوبی در آن داشته است ، البته ممکن است برعکس این اتفاق نیز بیفتد!
۵. استفاده از rich snippet ها برای نمایش ستاره و عکس در نتایج گوگل
۶. ارائه محتوا و خدمات خوب به کاربر.

موارد زیر باعث کاهش نرخ کلیک سایت شما خواهد شد :
۱. قرار دادن عنوان صفحات نامرتبط ، تکراری و مملو از کلمات کلیدی در سایت
۲. توضیحات متا تکراری ، کوتاه و نامشخص
۳. آدرس صفحات سایت نامرتبط
۴. دامنه نامرتبط با موضوع جستجوی کاربر

 

download 2020 06 25T194556.776

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

SEOبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوسئوسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتوب سایتوبلاگ

استراتژی سئواصول سئوبهینه سازی وب سایتسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ای سیروتاوب سایت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!