پیدا کردن تصاویر با قابلیت استفاده آزاد

وقتی یک جستجوی Google انجام می‌دهید، می‌توانید نتایج را فیلتر کنید تا تصاویر، ویدیوها یا نوشتاری را پیدا کنید که مجوز استفاده از آنها را دارید. برای انجام این کار، از یک فیلتر جستجوی پیشرفته به نام «حق استفاده» استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد بدانید چه موقع می‌توانید محتوای آنلاینی را که پیدا می‌کنید، استفاده، اشتراک‌گذاری یا اصلاح کنید.

یافتن تصاویر، متن و ویدیوهای قابل استفاده مجدد

  1. برای تصاویر به جستجوی تصویر پیشرفته و برای موارد دیگر به جستجوی پیشرفته بروید.
  2. در بخش «همه این کلمات»، جستجوی مورد نظرتان را بنویسید.
  3. برای انتخاب نوع مجوزی که می‌خواهید محتوا داشته باشد، از منوی کرکره‌ای در بخش «حق استفاده» استفاده کنید.
  4. جستجوی پیشرفته را انتخاب کنید.

توجه: قبل از استفاده مجدد از محتوا، مطمئن شوید که مجوز آن قانونی است و شرایط دقیق استفاده مجدد را بررسی کنید. به عنوان مثال، شاید مجوز لازم بداند که وقتی از یک تصویر استفاده می‌کنید، نام خالق آن را بیان کنید. Google نمی‌تواند تعیین کند که برچسب مجوز قانونی است، بنابراین نمی‌دانیم که محتوا به طور قانونی دارای مجوز است یا خیر.

gg

انواع حق استفاده

  • آزاد برای استفاده یا اشتراک‎گذاری: به شما امکان می‌دهد محتوای آن را در صورتی که بدون تغییر باقی بماند، کپی یا دوباره توزیع کنید.
  • آزاد برای استفاده، اشتراک‎گذاری یا تغییر: به شما امکان می‌دهد به روش‌های مشخص شده در مجوز، محتوا را کپی کنید، تغییر دهید یا دوباره توزیع کنید.
  • تجاری: اگر محتوا را برای استفاده تجاری می‌خواهید، حتماً گزینه‌ای را انتخاب کنید که حاوی کلمه «تجاری» است.

حق استفاده چگونه کار می‌کند

«حق استفاده» به شما کمک می‌کند محتوایی را پیدا کنید که می‌توانید فراتر از استفاده منصفانه از آنها استفاده کنید. مالکان سایت‌ها می‌توانند از مجوزها برای اطلاع دادن به شما که آیا و تا چه اندازه محتوای سایت آنها می‌تواند دوباره استفاده شود، استفاده کنند.

فیلتر «حق استفاده» در جستجوی پیشرفته، محتوایی را به شما نشان می‌دهد که دارای برچسب Creative Commons یا مجوزهای مشابه است یا در دامنه عمومی قرار دارد. برای تصاویر، فیلتر «حق استفاده» همچنین تصاویری را به شما نشان می‌دهد که با مجوز GNU Free Documentation (مستندات آزاد گنو) برچسب‌گذاری شده‌اند.

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *