images 2020 03 12T093339.102

عوامل تاثیرگذار در قیمت هاست

قیمت هاست بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • زیرساخت، تجهیزات و سخت افزار مورد استفاده برای سرورها
  • تعداد سایت های قابل میزبانی بر روی یک سرور
  • هزینه های لازم برای تامین زیرساخت های نرم افزاری
  • هزینه های لازم برای تامین منابع انسانی متخصص و کارآمد
  • ساختار، مشخصات و منابع اختصاصی هاست
  • میزان سطح ضریب امنیتی حفاظت از اطلاعات
  • قیمت ارز و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور

     تفاوت های میان هاست ویندوز و هاست لینوکس عبارت است از:

    1. سیستم عامل و تاثیر آن بر قیمت هاست لینوکس

    واضح ترین تفاوت میان قیمت هاست لینوکس و هاست ویندوز، سیستم عامل است که بر روی سرورها  اجرا می شود. تفاوت های رابط کاربری و تمایل بیشتر به چشمگیر شدن دارند. یکی از عمده ترین تفاوت ها میان این دو سیستم عامل رابط کاربریست در ویندوز شما رابط کاربری گرافیکی را در اختیار دارید ولی در سیستم عامل لینوکس فرامین باید به صورت کد در خط فرمان اجرا شود نحو و عملکردهایی که از طریق خط فرمان لینوکس یافت میشوند مانند کلیک کردن روی منوها در ویندوز نیستند.

    ثبات و امنیت سرور لینوکس واقعا برتر از ویندوز است. اگر قصد دارید یک برنامه وب پیچیده و کارآمد وب را اجرا کنید، ممکن است قابلیت اطمینان موجود در یک سرور لینوکس را به عنوان یک ضرورت داشته باشید.

    2.قابلیت مدیریت فضای دیسک، دامنه ها و پایگاه های داده 

    یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیرد این است که بسیاری از توسعه دهندگان ترجیح می دهند از کنترل پنل های لینوکسی استفاده می کنند هنگامی که آنها یک بار مدیریت چندین دامنه مختلف را انجام می دهند. این راه حل اغلب برای مدیریت فضای دامنه آسان تر است و با کنترل پنل های مبتنی بر لینوکس شما حتی می توانید تصمیم بگیرید که آیا ترجیح می دهید فضای بیشتری را برای یک قرارداد خاص اختصاص دهید یا نه، بسته به نیازهای خاص.وبررسی مصرف منابع در این کنترل پنل ها کامل تر جامع تر و دقیق تر است.

    اگر چه این قابلیت ها با سرور های ویندوزی در حال رشد است، اما کنترل پنل های مبتنی بر ویندوزجامعیت کمترل پنل های لینوکسی را ندارد – به این معنی که اگر شما مشکلی داشته باشید، آنها مجهزتر خواهند بود تا از شما پشتیبانی کنند. با در نظر داشتن این موضوع، اگر یک تازه کار تازه وارد در فضای توسعه هستید، ممکن است ساده ترین انتخاب سرور لینوکسی باشد.

    3. اطمینان و امنیت

    در نهایت، بدون توجه به خدمات امنیتی که شما از شرکت میزبانی خود دریافت می کنید، می توان گفت که احتمالا می خواهید یک استراتژی را انتخاب کنید که به همان اندازه امنیت و آرامش ذهنی را به شما بدهد. در حالی که معمولا  ارائه دهنده های میزبانی  باید بتواند با تکنیک هایی که سرویس های کاربران را از امنیت مناسب برخوردار کنند،و به کاربران در این زمینه کمک کنند، آخرین بررسی حملات آنلاین نشان می دهد که سرورهای ویندوز معمولا آسیب پذیرتر از همتایان لینوکس خود هستند.

    نه تنها لینوکس به طور معمول امن تر از ویندوز است، بلکه قابل اعتمادتر نیز است. امروزه سرورهای لینوکس در وب وجود دارند که دربلند مدت نیز نیازی به راه اندازی مجدد سیستم ندارند – در حالی که معمولا نمیتوان این موضوع را در ارتباط با سرویس های مبتنی بر ویندوز  گفت. اگرچه شما همیشه مسئولیت مدیریت ایمنی و امنیت خودتان را بر عهده دارید، بسیاری از توسعه دهندگان و مدیران سیستم متوجه میشوند آسان تر آن است که برای ایجاد ایمنی و امنیت از سرویس های مبتنی بر لینوکس استفاده کنند.

    download 2020 03 12T093512.318

  • سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!