download 2020 01 15T033800.486

بهینه سازی اپ استور (ASO) :

ASO یا همان بهینه سازی اپلیکیشن برای اپ استورها به فرایند مداوم بهبود رتبه و قابلیت دیده شدن یک اپلیکیشن در فروشگاه هایی مانند Google Play یا Apple App Store می گویند. هرچه برنامه شما در نتایج جستجوی این اپ استورها بالاتر باشد، برای کاربران بالقوه قابل مشاهده تر است. این فرایند شامل عواملی مانند انتخاب کلمات کلیدی مناسب، نام جذاب برای اپلیکیشن، نوشتن توضیحات، آزمایش لوگوهای مختلف، تصاویر و فیلم ها مرتبط، دریافت نقد و بررسی های مثبت کاربران و تطبیق این محتوا برای هر کشوری (بومی سازی) می باشد.

آیا اپلیکیشن های موبایل به سئو نیاز دارند؟

تحقیقات اخیر نشان می دهند که تنها حدود 40 درصد از کاربران از طریق جستجوی اپ در اپ استورها به گزینه مورد نظر خود می رسند. این به این معناست که اگر شما فرایند ASO را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، تنها به 40 % از کاربران بالقوه خود دسترسی پیدا می کنید! شاید از خودتان بپرسید 60 درصد دیگر کجا هستند!؟ طی این تحقیق 60 درصد از کاربران بالقوه از طریق کانال های دیگر به یک اپلیکیشن می رسند. این کانال ها عبارتند از معرفی دوستان و همکاران (تبلیغات دهان به دهان)، وب سایت شرکت، موتورهای جستجو و … ! در این تحقیقات مشخص شد که 27 درصد مردم اپلیکیشن های موبایل را از طریق موتورهای جستجو کشف می کنند. آن هم با جستجو از طریق موبایل هایشان! این حدود 1 نفر از 4 نفر است. بنابراین اگر سئو سایت را برای اپلیکیشن های خود تا به این لحظه رد کرده اید، بدانید که حدود 27٪ از ترافیک ارگانیک بالقوه را از دست داده اید.

کمک ASO به دانلود اپلیکیشن :

اگر تمامی قوانین بهینه سازی اپلیکیشن (aso) را درست انجام دهید ، تنها به 40 درصد از پتانسیلی که شایسته آن هستید ، خواهید رسید. این به این معناست که بهینه سازی app برای اپ استورها تمام راه نیست.

در همین هفته گذشته تیمی را دیدم که برای اپ موبایلشان خیلی زحمت کشیده بودند. اما متاسفانه به کانال های مارکتینگ application آگاهی کامل نداشتند. به همین دلیل تنها به مارکت هایی مثل ” کافه بازار ”  اکتفا کرده بودند! وقتی به مدیر پروژه آن ها از مزیت های سئو سایت برای اپلیکیشن موبایل را گفتم خیلی متعجب شد. آن ها به هیچ وجه روی این کانال مارکتینگ بزرگ حساب نکرده بودند!

سئو سایت ( SEO ) چگونه به اپلیکیشن شما کمک می کند؟

تحقیقات نشان داده است است که سئو سایت حدود 27 درصد از موفقیت اپلیکیشن ها را شامل می شود! این به این معناست که اگر به درستی پیاده سازی شود ، حدود یک سوم از دانلودهای شما از طریق سئو ( SEO ) خواهد بود. بعضی از استارت آپ ها فکر می کنند چون کاربران آن ها با اپلیکیشنشان سر و کار دارند ، باید سایت خود را رها کنند. و یا حتی بعضی از آن ها فکر می کنند که به سایت نیاز ندارند.

اگر شما بهترین اپلیکشن دنیا را هم ساخته باشید ، به یک سایت سئو شده نیاز دارید. شما می توانید با هدفگذاری کلمات کلیدی ارزشمند سایت خود را در گوگل و سایر موتورهای جستجو بالا بیاورید. با همین کار می توانید کاربرانی که آن نیاز را در گوگل جستجو می کنند را به سمت سایت خود جذب کنید و در همانجا پیشنهاد دانلود اپلیکیشن خود را به کاربران بدهید. با این کار حدود 30 درصد از کاربران هدف را به سمت خود جذب خواهید نمود.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!