images 30

امروزه با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی و با روی کار اومدن موبایل ها و تبلت های هوشمند تقریبا هر شخصی برای خود یک کامپیوتر شخصی دارد ، همین موضوع باعث شده تا افراد برای برطرف کردن کوچک ترین نیاز های خود به سرچ در موتورهای جستجو روی بیاورند. از همین رو موتور های جستجو روز به روز الگوریتم های خود را توسعه داده تا بتوانند بهترین نتایج را به کاربران خود نمایش دهند.

همین موضوعات باعث شده که زمانی که یک کاربر با استفاده از یک موتور جستجو مثل گوگل با کسب و کار شما آشنا بشه خیلی بیشتر به شما اعتماد می کنه تا این که شما رو با تبلیغات پیدا کنه چون الان دیگه تقریبا همه می دونند که جزو رتبه های برتر گوگل شدن کار ساده ای نیست و حتما باید کار درست باشی تا بتونی به جایگاه های برتر گوگل دست پیدا کنی! در واقع در حال حاضر تمامی کسب و کارهای اینترنتی و حتی غیر اینترنتی در تلاش هستند که در نتایج گوگل برای خود جایگاهی رو کسب کنند، برای همین است که بر اهمیت سئوی سایت ها روز به روز افزوده می شود.

می توانیم بگوییم که مهمترین هدف سئو ؛ کمک به سایت ها برای کسب رتبه های بهتر در نتایج طبیعی موتور های جستجو و همچین بهبود ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربران است. اینکه یک موتور جستجو با الگوریتم ها و قوانین خود بتواند صفحاتی به کاربر نمایش دهد که از نظر محتوا به کلمه کلیدی سرچ شده مرتبط تر و نزدیک تر باشد هم برای کاربر بهتر است و کاربر دیگر نیازی نخواهد داشت که جستجوی خود را با کلماتی دیگر ادامه دهد و هم اعتبار موتور جستجو را در بین کاربران خود افزایش می دهد.

فاکتور زمان در سئو

بعد از انجام مراحل طراحی سایت ، نوبت به بهینه سازی سئو سایت برای رتبه گرفتن در نتایج طبیعی است که البته این فرآیند نیازمند دانش کافی از قوانین و مسائل روز سئو است. در واقع یکی از مهمترین فاکتور های سئو در هر سایتی زمان است ، بله سایتی که برای مثال ۵ سال پیش کار خود را در یک کسب و کار خاص شروع کرده است از سایتی که امروز شروع می کند خیلی راحت تر می تواند در یک کلمه کلیدی رتبه بگیرد.

البته این به این معنی نیست که سایت هایی که جدیدا شروع به کار می کنند در موتور های جستجو رتبه های خوبی نمی گیرند ، بلکه این به معنی این است که سایت هایی که تازه تاسیس می شوند باید تلاش بیشتری نسبت به یک سایت قدیمی در یک کلمه کلیدی مشابه برای رتبه گیری انجام دهند.

بسته به رقابت کلمه کلیدی ممکن است رتبه گرفتن در آن کلمه کلیدی که رقابت در آن بسیار بالا است حتی تا یک سال و گاهی بیشتر هم طول بکشد، اما برعکس در یک کلمه کلیدی که رقابت چندانی در آن نباشد می توان در عرض چند روز یا حتی چند ساعت هم نتیجه گرفت! در اکثر اوقات ممکن است که نتایج سئو ی سایت و بهینه سازی برای یک کلمه خاص به سرعت دیده نشود ولی در گذر زمان و در دراز مدت مزایای بهینه سازی سایت خود را نشان داده و باعث افزایش رتبه سایت در کلمات مورد نظر و در نتیجه افزایش ورودی بازدیدکنندگان است.

images 2020 07 04T093742.518

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!